Ik ben van plan een linuxbox neer te zetten dat alleen maar moet shapen en masqueraden. Ik heb ervaring met CBQ op een gemodificeerde kernel op RedHat 6.2, omdat aan de gang te krijgen ben ik wel een paar dagen bezig geweest en dan heb ik nog niet eens de gui aan de praat. Maar nu wil ik een dist waar ik gewoon zonder kernelmodificatie die cbq/ iptables en cbq gui wil installeren. Ik zit zelf te denken aan Debian. Ik weet dat de vraag, welke distro moet ik gebruiken duidelijk beschreven staat. Ik ben op zich op de hoogte van verschillende distributies maar zoek dus de meest geschikte voor het Shaping/ Firewall/ Nat only!
Vraag 1: Denken jullie dat een Linuxshaper ook commercieel inzetbaar kan zijn net zoals bijv. een packetshaper. (een 'lichte' packetshaper kost 20.000 Dollar)
Vraag 2: Welke distro heeft out of tha box de minste systeemeisen en voldoet aan alle functionaliteit die ik hierboven nodig heb?
Vraag 3: Kent er iemand een webbased CBQ module?
Vraag 1: Denken jullie dat een Linuxshaper ook commercieel inzetbaar kan zijn net zoals bijv. een packetshaper. (een 'lichte' packetshaper kost 20.000 Dollar)
Vraag 2: Welke distro heeft out of tha box de minste systeemeisen en voldoet aan alle functionaliteit die ik hierboven nodig heb?
Vraag 3: Kent er iemand een webbased CBQ module?
Ik ben malle Pietje niet.