Outlook 2003 onveilige bijlages :S

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-08 16:48
Hallo,

Ik draai al een tijdje met Office 2003 NL versie (ongeveer 3 week) het bevalt me uitsteken. Outlook 2003 gebruik ik en het is een hele verbetering, alleen kwam ik gisteren ergens achter.

Microsoft heeft een beveiliging aangelgd zodat exe bestanden als onveilige bijlagen worden gezien. Na wat google werk kwam ik op de office site van microsoft te recht, waar het probleem stond. Alleen melde microsoft dat er geen mogelijkheid is om dit uit te schakelen. Reden is minderen van virussen bij gebruikers.

Dus toen ben ik in de FAQ maar es gaan zoeken, daar vond ik het wel voor de andere versies van outlook maar nie voor de 2003 versie. Ik weet nie of het werkt met de 2003 versie omdat deze totaal anders is.

Heeft iemand hier ook ervaringen mee??

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Heb je het al geprobeerd? Als je registry settings gebruikt dan moet het gewoon werken, en de add-ins (zoals detachol) moeten ook gewoon werken..

Ff zoeken met google: http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm

Pvouput live

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 09:32
Ik kan alleen geven waar het in Outlook Express uit te zetten is, misschien helpt het en kun je het daarmee in Outlook vinden.

In het hoofdmenu:
- Tools
- Options
- Tabblad 'Security'
- "Do not allow attachments to be saved or opened that could potentionally be a virus"

• Spoelly
Abom schreef op 23 October 2003 @ 11:24:
Ik kan alleen geven waar het in Outlook Express uit te zetten is, misschien helpt het en kun je het daarmee in Outlook vinden.

In het hoofdmenu:
- Tools
- Options
- Tabblad 'Security'
- "Do not allow attachments to be saved or opened that could potentionally be a virus"
Dit is niet zo in outlook 2003

• Spoelly
Krypt schreef op 23 October 2003 @ 11:23:
Heb je het al geprobeerd? Als je registry settings gebruikt dan moet het gewoon werken, en de add-ins (zoals detachol) moeten ook gewoon werken..

Ff zoeken met google: http://www.slipstick.com/outlook/esecup/getexe.htm
Bedankt voor de tip ik ga gelijk vanavond het proberen

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
iemand al gelukt om .exe files te kunnen openen in outlook 2003?

ik zit hier met hetzelfde probleem

Verwijderd

De registry truc van Windows XP werkt idd ook met 2003 (ff testen kan geen kwaad :P )

Zal gelijk even de registry wijziging geven

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Security

Maak hier nieuwe string aan met de naam : Level1Remove
Als waarden zet je erin : .exe;.com;.url nou ja verzin dat zelf maar :)

Start nu Outlook opnieuw op en als het goed is werken je 'onveilige' bijlagen weer

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
oke thanx het werkte goed ja :)

ik kan alles nu weer openen

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:38

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Voor de informatie:

F1 en dan zoeken op "bijlage beveiliging" geeft deze tekst:
De blokkering van bijlagen opheffen
Voor een optimale beveiliging is het in Microsoft Office Outlook 2003 niet mogelijk de blokkering van bepaalde bijlagen op te heffen.

Omdat Outlook wereldwijd wordt gebruikt, is het programma meer dan eens het doelwit geweest van virussen die voor miljoenen gebruikers problemen hebben opgeleverd. Microsoft heeft besloten gebruikers te beschermen tegen bestanden, zoals EXE- en BAT-bestanden, met behulp waarvan geregeld schadelijke scripts werden uitgevoerd zodra het bestand werd geopend. Door deze beslissing verloopt bestandsuitwisseling wellicht wat minder flexibel, maar het belang van een goede beveiliging kan niet worden onderschat.

Veelgebruikte typen Microsoft Office 2003-bestanden, zoals DOC-, XLS- en PPT-bestanden, vallen buiten deze blokkering.

Als u bestanden wilt delen die bestandstypen hebben die door deze functie zijn geblokkeerd, hebt u verschillende mogelijkheden, waaronder de volgende:

Verander de namen van de bestanden en geef ze een tijdelijk bestandstype dat niet voorkomt in de lijst met geblokkeerde bestandstypen. Noem het bestand MijnBestand.exe bijvoorbeeld MijnBestand.exe_EXTRA, en koppel het bestand aan het e-mailbericht. U kunt in het bericht de instructie opnemen dat het bestand onder de juiste naam moet worden opgeslagen, in dit voorbeeld MijnBestand.exe, wanneer de geadresseerden het bestand op hun computers opslaan.
Gebruik een programma als WinZip om de bestanden te comprimeren voordat u ze aan het e-mailbericht koppelt. U kunt in het bericht instructies opnemen om uit te leggen hoe de bestanden moeten worden uitgepakt, om het benaderen van de bestanden te vergemakkelijken.
Post de bestanden in een veilige netwerkshare. U kunt dan in uw e-mailbericht een koppeling opnemen naar de share waartoe u de geadresseerden toegang hebt verleend.

Als in uw organisatie met Microsoft Exchange Server wordt gewerkt, kan de e-mailbeheerder bepalen welke bestandstypen worden geblokkeerd. Neem contact op met de beheerder voor meer informatie. Als u de e-mailbeheerder bent, vindt u in de Microsoft Office 2003 Resource Kit meer informatie over hoe u de instellingen van geblokkeerde bijlagen in Outlook configureert.
Wat een enorme onzin :X

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Staat ook gewoon in de SA FAQ: Outlook XP / 2000 / Express blocked attachments? :) Alleen moet je in het registerpad dat daar staat genoemd "10.0" (Office XP) vervangen door "11.0" (Office 2003), maar een beetje tweaker had dat zelf wel kunnen uitvogelen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.