In een form kan men een plaatje toevoegen, dit plaatje word opgeslagen met de bestandsnaam, wat in de site word weergegeven als:
[img]"./images"<%=plaatje%>"[/img]
Als er een plaatje ingevoerd word hoeft alleen de bestandsnaam opgegeven te worden.
Als men een record wil wijzigen(plaatje is dus al een keer ingevoerd) opent men het form met de waarde:nieuw=false.
Wil men een nieuw record toevoegen word het form geopend met de waarde nieuw=true.
Vervolgens word de volgende code afgewerkt:
nu zijn er 2 kanttekeningen:
1: Als ik een bestandsnaam selecteer verschijnt het hele PAD, maar alleen de bestandsnaam moet in het textfield komen. Kan ik dit parsen?
2:Als ik een record wil bewerken, komt de bestandsnaam niet te staan(vaag).
Scenario: Iemand wil z'n naam veranderen en niet z'n plaatje, persoon wijzigt z'n naam, plaatje is weg omdat er niks in dat veld stond.
De standaard folder waar mensen terecht moeten komen als er op browse gedrukt word is v:\images
[img]"./images"<%=plaatje%>"[/img]
Als er een plaatje ingevoerd word hoeft alleen de bestandsnaam opgegeven te worden.
Als men een record wil wijzigen(plaatje is dus al een keer ingevoerd) opent men het form met de waarde:nieuw=false.
Wil men een nieuw record toevoegen word het form geopend met de waarde nieuw=true.
Vervolgens word de volgende code afgewerkt:
ASP:
1
2
| <td> <%if (nieuw="false") then%><input type="file" name="afbeelding" size="75" value="<%=(Recordset1.Fields.Item("Afbeelding").Value)%>"> <%else%><input type="file" name="afbeelding" size="75" value="v:\images\"><%end if%> |
nu zijn er 2 kanttekeningen:
1: Als ik een bestandsnaam selecteer verschijnt het hele PAD, maar alleen de bestandsnaam moet in het textfield komen. Kan ik dit parsen?
2:Als ik een record wil bewerken, komt de bestandsnaam niet te staan(vaag).
Scenario: Iemand wil z'n naam veranderen en niet z'n plaatje, persoon wijzigt z'n naam, plaatje is weg omdat er niks in dat veld stond.
De standaard folder waar mensen terecht moeten komen als er op browse gedrukt word is v:\images