Toon posts:

P4 EE,800mhz FSB + 64bits PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al helemaal suf gezocht, maar geen enkele mobo fabrikant lijkt een oplossing voor me te hebben.

Voor een specifieke applicatie wil ik een zo snel mogelijke Single CPU setup hebben, waarbij ik de mogelijkheid heb om 64bits PCI sloten te gebruiken (in totaal 2 kaarten).

Nu kan ik een dual xeon bord halen, en daar een (1) 3.06 Ghz, of tegenwoordig een 3.2Ghz (die nog niet echt makkelijk te krijgen is) in plaatsen. Echter volgens mij kan ik dan niet de performance halen die haalbaar is met een P4 Extreme Edition (1mb L2 cache, 2mb L3 cache).

Hoe denken jullie hier over? Hebben jullie adviezen? Ow ja, en het heeft geen nut voor deze applicatie om een dual CPU systeem te kiezen, gezien de applicatie daar *absoluut* geen gebruik van maakt (tcp/ip paketten aanpassen op low-level niveau).

Het liefst zou ik het in 1U oplossing hebben, maar goed, dat is puur de kast, en maakt niet veel uit. Het systeem krijgt als OS Linux 2.4

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:36

star-saber

Ryzen

zie hier
Precieze datum launch Pentium 4 EE

durt nog wel even voordat ie verkrijgbaar is de 3.2 EE

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Er bestaan bij mijn weten geen P4@800 bordjes met 64bit PCI sloten :)

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Geen P4-EE, maar wel single xeon voor een leuke prijs
http://www.supermicro.com...herBoards/GC_SL/X5SS8.htm

1U gaat je denk ik niet lukken. 3U wel.

Mail maar als je vragen hebt

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
't Is erg jammer dat 64bits/66Mhz PCI nooit echt wat geworden is en dat je het zo weinig ziet. Ik zou ook erg graag een up-to-date bordje hebben met zo'n slot voor m'n SCSI controller, maar helaas... Succes met zoeken!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Enige P4 bord met een 64 bits PCI slot dat ik ken is de Rioworks Nuvia, alleen kun je die volgens mij geen eens krijgen hier (áls ze überhaupt nog gemaakt worden). Geef je dus weinig kans.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
offtopic:
ik weet niet of je persé een p4 wil nemen, maar de single amd opteron bordjes hebben ook erg veel geheugenbandbreedte, en ook nog eens een goede fpu performance, die in dit geval belangrijk is.
Misschien kan je hier naar kijken?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Abbadon schreef op 23 October 2003 @ 14:22:
Enige P4 bord met een 64 bits PCI slot dat ik ken is de Rioworks Nuvia, alleen kun je die volgens mij geen eens krijgen hier (áls ze überhaupt nog gemaakt worden). Geef je dus weinig kans.
Dit is idd een heel onbekent merk. Ik ken dit merk maar van 1 ding. Dat is de review op de frontpage van 3 dual PIII borden (Bron). Daar zat ook een bord van Rioworks bij. De maker van deze review had het bord van leverancier 'Narwal'. Maar de site (www.narwal.nl) is zo dood als een pier. Google gaf hier ook niet veel hits op.

Verdere leveranciers heb ik helaas niet kunnen vinden.

Maar wat misschien wat voor jou zou kunnen zijn (mits er een leverancier van Rioworks gevonden word):

Afbeeldingslocatie: http://www.rioworks.com/JPG/purca.jpg

Voor spec's zie: http://www.rioworks.com/PURCA.htm

En ja, het is een Single Xeon bord :)

[ Voor 18% gewijzigd door M14 op 23-10-2003 16:36 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:03
Of je wacht nog even tot PCI-express doorbreekt natuurlijk, moet je wel veel gedult hebben vrees ik ;)

Om wat voor kaarten gaat het? Tegenwoordig zijn al redelijk wat dingen onboard te verkrijgen, zoals snelle SCSI controllers en (dual)gygabit NICs. Zeker bij serverbordjes eerder regel dan uitzondering. En als een P4 niet vereist is zou een leuk opteron bordje beide kunnen bieden :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Er zal ook nooite een moederbord komen met een of meer PCI-X sleuf op een niet server bord, Dat kost veel meer geld om zo een bord te maken.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Normaal maak ik inderdaad gebruik van Supermicro systemen, thanks voor dat bord, ik had dat bord nog helemaal niet gezien, en dat terwijl ik toch redelijk de site had doorgespit....

Die rioworks ziet er op zich goed uit, maar als ik een productie systeem zou willen draaien, doe ik dat lieverop een Supermicro bord....

Dit is zeker wel interessant, want ik zag nu dat de Xeon 3.2Ghz er ook aankomt, en ik zou ook nog een Xeon 3.06Ghz met 1mb cache kunnen nemen ipv 512kb.. echter volgens mij zijn die ook nog niet echt makkelijk te leveren...

Thanks voor de reply's!

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Hoogste Xeon die voor een leuke prijs direct leverbaar is is inderdaad de 3.06Ghz/512kb/533.

<verkoopmode>
Heb je al een leverancier voor dit spul?
</verkoopmode>

Mods: schrap dit bericht maar als dit niet mag... ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door klaasbaas op 24-10-2003 12:26 ]

Pagina: 1