[XP] Maximale Resolutie Webcam

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• GewoonNico
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:02
Hai,

Ik zit nog met een project van mijn ex-stageplaats opgescheept.
De bedoeling is om 2 plaatjes van een onderwerp te combineren in 1 plaatje, met datum en gegevens.

Nu had ik een programma gevonden (booru -> www.booru.net) die kun je zo instellen dat hij elke seconde een plaatje op je HD opslaat.
Hieromheen heb ik een php scriptje gemaakt.

Op zich werkt het allemaal heel goed, alleen het probleem is de resoltutie.
Welke webcam ik ook probeer, ik krijg geen resoluties hoger dan 320 x 240.
Vervolgens heb ik geprobeerd met een on-capture-boars van trust, en ook hier krijg ik geen resoluties hoger dan 320x240

Waar kan dit aan liggen?
Ligt het aan de 5 verschillende camera's ? Of ligt het aan windows?

De bedoeling is dat ik ongeveer een resolutie krijg van 1024 x 768

---
Nico

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien ligt het wel aan de software ;)
Kijk eens in je registry

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41
met een webcam krijg je nooit een resolutie van 1024 x 768...
en als t wel moet, moet het softwarematig, waardoor (op zijn hoogst 640x480) het webcambeeld word vergroot, en waardoor het beeld dus bagger word...

dus met aardig wat webcams is het mogelijk 640x480 te krijgen, maar hoger niet...

succes...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Webcams hebben gewoon niet zo'n hoge resolutie. Idd wat al wordt gezegd hier. 640x480 is het grootst.
Je kunt er misschien wel een digicam aanhangen en die ff als webcam instellen. Kijken of dat werkt. :7

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Die webcams zijn er wel... Kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar dat zijn camera's voor non-consumenten gebruik, die je ook als webcam kunt gebruiken.

Maar dit heeft iig niks met Windows Operated Systems te maken. De webcams die voor de consument worden verkocht kunnen iig die resolutie niet aan.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.