Toon posts:

E-mail instellingen op netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Kan iemand mij uitleggen hoe ik in mijn netwerk op elke pc de mail kan ophalen, lezen en versturen.
Ik heb ooit iets gelezen over een (gedeelde) netwerkmap waarin alle mail centraal wordt opgeslagen en vanaf elke lokatie in het netwerk te lezen is. Helaas weet ik niet meer waar.
Heeft iemand voor mij de oplossing. B.v.d.

Groeten,

Peter.

Verwijderd

Gebruik je een domein in het netwerk? Dan zou je een mailserver kunnen bouwen en dan een exchange server. Iedereen kan op elke willekeurige plek waar hij inlogt z'n mail lezen. Iedereen heeft een eigen mailadres en eigen mailbox die dus over het hele LAN te bereiken is. Voor Exchange heb je Win2000 Server nodig. De mailserver kan je b.v. maken met een OS als Red Hat.

Meer informatie vind je op de site van Microsoft of in de FAQ.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 10:12 ]

Verwijderd

Wil je de mail centraal opslaan of haalt/verstuurt elke PC zijn eigen mail ??

In het eerste geval kun je een mailserver opzetten en bijv. IMAP gebruiken zodat de mail op 1 plaats wordt opgeslagen waar iedereen 'm kan lezen.

Ik heb zelf de 2e situatie en doe dat met een proxy-server (ezProxy en FreeProxy zijn gratis - ezProxy voor 2 users - en goed), waarbij elke PC via de server z'n eigen mail met POP3 ophaalt en met SMTP verstuurt en lokaal opslaat.
Voordeel van een proxy is dat de andere PC's ook www, ftp, msn en noem maar op kunnen doen.

Verwijderd

FAQ Network Troubleshooting

Ga maar eens lezen, je zult er wel uit moeten komen. Zet de mailarchieven op een zgn. 'share', en stel alle clients daar op in. Sim-pel :)

Dit topic is gesloten.