Toon posts:

Tiscali ADSL en Vigor 2600 modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds deze week ADSL via Tiscali (de 19,95 actie ;) ). Op zich werkt dit prima met het bijgeleverd USB modem, maar ik wil nu ook graag mijn modem / router (Draytek Vigor 2600) aan de praat krijgen.
Wat mij opzich verbaast, is dat ik bij het USB modem totaal geen login / password hoef in te vullen, maar dat hij direct verbinding maakt vanuit Windows XP! Als ik het USB modem ontkoppel en mijn router aansluit werkt deze niet. Bij mijn vorige provider (Wanadoo ADSL) volstond het van login / password. Echter, ik krijg hem nu met geen mogelijkheid aan de praat..

Navraag bij Tiscali leert dat zij gebruik maken van het BabyXL netwerk en volgens de Draytek website zou de Vigor 2600 dit zonder problemen ondersteunen! Echter, tot op heden krijg ik het niet werkend :/

Is er iemand die deze combi aan de praat heeft gekregen en zo ja, hoe?

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39

IQM

Er staat een zeer goede handleiding op de site van de importeur. Kijk maar eens op www.draytek.nl.

Onder FAQ en support kun je aangeven welk model je hebt en dan zie per provider en abonnenment de juiste instellingen. Lees ook of je de juiste firmware erin hebt zitten voor Baby XL. Met Versatel heb je namelijk ook een andere versie nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door IQM op 23-10-2003 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, die heb ik inmiddels doorgelezen.. Maar nu kan ik op de FTP van draytek ftp://ftp.draytek.com/VIGOR2600/RELEASE/ drie verschillende firmware's downloaden; versie 2.5, versie 2.5UK en versie 2.5UK2. Op de site van Draytek wordt gesproken over een internationale firmware, betekent dit dat ik de UK-versie moet hebben?

edit Op de site van Draytek hebben ze het ook continu over het Versatel netwerk, maar volgens Tiscali maken zij helemaal geen gebruik van het Versatel netwerk! Tiscali vertelt dat het het BabyXL netwerk of het KPN netwerk gebruikt.. Die laatste heb ik zeker niet! /edit

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 22:42 ]

• opa uche
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 15:27
Veel succes, heb identiek probleem...
Met RFC 1483 Bridged LLC had ik even internet daarna niet meer...

Met BabyXL via Demon werkt het prima, maar bij mijn vrienden met Tiscali / BabyXL dus ook niet...