Toon posts:

DVD branden met NEc 1300A en Nero vision express

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik ben één van de vele trotse bezitter van een NEC-1300A met firmware versie 1.08. Ik heb alleen een probleem met het branden van DVD's in combinatie met nero vision expres, deze op zich goed, coderen en dergelijke gaat prima totdat het moment is aangebroken om de dvd te branden, dit duurt vaak zo ontzettend lang (vooral writing lead in), maar als dit als werkt ook de overgang van de ene file naar de andere duurt veels te lang. Nu heb ik het even getest met een zeer kort filmpje op een philips dvd+rw wat wel gewoon werkt 8)7, verder geprobeert met sony dvd+r waar deze dus bleef hangen met de file overgang waarna nero hardhandig uitgezet moest worden. (hebben meerdere mensen er ook last van dat nero.v.e. niet op de abort knop reageert bij transcoding).

Ik maak gebruik van nero vision expres 1.04.4

Overigens gaat het branden van gewone cd'tjes en het lezen van dvd films wel gewoon goed.

Ik las in de faq dat dit aan eventueel aan een brakke voeding zou kunnen liggen (heb nu 300 watt) of aan een brakke IDE kabel (zat eerst een normale Lite on brander op), maar hier denk ik niet direct aan vanwege het wel branden van de meeste zaken.

Alvast bedankt,

Sven

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 09:15 ]

Verwijderd

Kijk eerst eens of je geen dvd - r brander hebt, als je die namelijk hebt doet hij het niet???

8)7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:05

job

^^ de nec 1300 brand zowel + als - dus dat is het probleem niet

en voor topicstarter.
kijk eens in dit topic: [rml][ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)[/rml]
probeer eens andere firmware.
bijvoorbeeld de herman firmware: http://herrie.rpc1.org/

[ Voor 61% gewijzigd door job op 23-10-2003 09:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat helemaal gek is dat zoals ik in de opening gezet heb dat een zeer kort filmpje (+- 45 sec) wel gewoon gebrand wordt (in dit geval philps cd+rw), maar dat het voornaamste probleem het branden van grote bestanden of meerdere bestanden is (duurt het encoden trouwens bij jullie ook zo lang, +- 5,5 uur bij anderhalf uur?)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:23

Frits Flits

SOUND! Designer

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 09:29:
Wat helemaal gek is dat zoals ik in de opening gezet heb dat een zeer kort filmpje (+- 45 sec) wel gewoon gebrand wordt (in dit geval philps cd+rw), maar dat het voornaamste probleem het branden van grote bestanden of meerdere bestanden is (duurt het encoden trouwens bij jullie ook zo lang, +- 5,5 uur bij anderhalf uur?)
Ga je video encoden met Nero? Je kan beter TMPGEnc gebruiken. Je krijgt dan een mpeg bestand en die laad je in Nero. Je hoeft dan niets meer om te zetten.

In de search staat genoeg over TMPGEnc. Good luck.

specs

Verwijderd

Topicstarter
Frits Flits schreef op 23 October 2003 @ 09:35:
[...]

Ga je video encoden met Nero? Je kan beter TMPGEnc gebruiken. Je krijgt dan een mpeg bestand en die laad je in Nero. Je hoeft dan niets meer om te zetten.

In de search staat genoeg over TMPGEnc. Good luck.
Sorry 8)7, vergeten erbij te zeggen, het ging in dit geval om 2 mpeg bestanden welke nero dan gaat omzetten naar dvd formaat (transcoden)
Pagina: 1