Ingescande knipsels (PDF) -> platte tekst

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 12:37
Wie weet met welk programma ik ingescande kranteknipsels die in een PDF formaat (Acrobat) bewaard zijn het gemakkelijkste om kan zetten naar platte tekst?

Kopie/plakken gaat niet omdat het in Acrobat nu gezien wordt als plaatjes. Uitprinten en scannen met letterherkenning zou kunnen maar is veel te omlsachtig natuurlijk. :)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Je hoeft t natuurlijk niet te gaan printen en scannen om door een ocr heen te halen... Als je nou met Photoshop oid tiffjes er van maakt, dan moet een ocr pakket dat wel kunnen slikken.

twitter.com/curly_sanders

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Probeer ABBYY Finereader eens...

• erwinb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-09 17:36

erwinb

Probeert iets secure te doen

• Bigfoot
Ik vermoed dat het nog steeds plaatjes blijven als je dit prog gebruikt, weliswaar onder Word maar toch.

• Bigfoot
Dope-E schreef op 23 oktober 2003 @ 09:00:
Je hoeft t natuurlijk niet te gaan printen en scannen om door een ocr heen te halen... Als je nou met Photoshop oid tiffjes er van maakt, dan moet een ocr pakket dat wel kunnen slikken.
Welk OCR pakket?

[ Voor 26% gewijzigd door Bigfoot op 23-10-2003 09:19 ]

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Bigfoot schreef op 23 oktober 2003 @ 09:18:
[...]

Ik vermoed dat het nog steeds plaatjes blijven als je dit prog gebruikt, weliswaar onder Word maar toch.
Nee hoor, Scansoft is een bekende leverancier van OCR software. Abbyy is ook een goede trouwens, dus je hebt je antwoord al.

• Bigfoot
wokkie15620 schreef op 23 October 2003 @ 09:24:
[...]

Nee hoor, Scansoft is een bekende leverancier van OCR software. Abbyy is ook een goede trouwens, dus je hebt je antwoord al.
Ik heb zojuist de Trial van Abbyy gedownload, dus ga het es proberen. Alvast bedankt allemaal!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je geeft zelf aan dat printen en weer inscannen nogal omslachtig is. Dus hoe doe je het dan? precies, zorgen dat je de plaatjes zonder in te scannen door een OCR programma heen krijgt. Volgens mij had je dat ook wel zelf kunnen bedenken :+
Hoe dat moet is wel te vinden met google, of zelf uit te vinden :)

Aan ABBYY Finereader heb je een goed OCR paket. Daarmee moet het wel lukken :)
misschien moet je de plaatjes eerst uit de PDF halen, maar dat mag geen probleem zijn
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.