Toon posts:

[XP] Kan niet aanmelden op domain*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik hoop dat iemand nog wat ideeen heeft, waar ik zelf nog niet aan gedacht heb, om dit optelossen.

Probleem:
Windows XP machine krijgt bij aanmelden op domein de melding dat het domein niet beschikbaar is. Andere machines kunnen wel netje inloggen.

Situatie:
Twee locaties, nederland en belgië, zitten allebij in een subsegment van de IP range, netmask 255.255.255.128. Bijde locaties hebben een adsl verbinding en zijn met een VPN tunnel aan elkaar verbonden. Op de belgische locatie staat geen dedicated server. De router die stond te DHCPen is onlangs gecrashed. Alle machines in belgië hebben nu een vast ip adres.

Wanneer ik lokaal inlog kan ik wel het gehele netwerk zien. Ook alle share's zijn, na naam en wachtwoord invullen, gewoon beschikbaar. Als ik de machine naar nederland haal en in het netwerk hang is het geen probleem en logt hij probleemloos in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 08:26:
Hallo,

Ik zit met een probleem waar ik niet uit kom. Ik hoop dat iemand nog wat ideeen heeft, waar ik zelf nog niet aan gedacht heb, om dit optelossen.

Probleem:
Windows XP machine krijgt bij aanmelden op domein de melding dat het domein niet beschikbaar is. Andere machines kunnen wel netje inloggen.

Situatie:
Twee locaties, nederland en belgië, zitten allebij in een subsegment van de IP range, netmask 255.255.255.128. Bijde locaties hebben een adsl verbinding en zijn met een VPN tunnel aan elkaar verbonden. Op de belgische locatie staat geen dedicated server. De router die stond te DHCPen is onlangs gecrashed. Alle machines in belgië hebben nu een vast ip adres.

Wanneer ik lokaal inlog kan ik wel het gehele netwerk zien. Ook alle share's zijn, na naam en wachtwoord invullen, gewoon beschikbaar. Als ik de machine naar nederland haal en in het netwerk hang is het geen probleem en logt hij probleemloos in.
Heb je in je Active Directory toegang gegeven (of zit je nog in NT? Dan ook toestemming geven) voor die pc? Haal hem eens uit je domein, zet in werkgroep, boot pc, en zet hem terug in domein!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 08:38 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt DHCP vervangen door statische info - heb je wel de juiste DNS servers, DNS suffix, e.d. opgegeven ?

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:25
maak een route aan ( route add etc... )

en zet de aanlogserver in de host files.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 10:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Zit het ip adres wel in de juiste range?
bij een netmask van 255.255.255.128?
welke iprange gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Na het uit de AD halen krijg ik bij het opnieuw in het domein zetten van de pc de volgende melding

De volgende fout is opgetreden tijdens het opvragen van de Service Location (SRV)-bronrecord in DNS dat wordt gebruikt om een domeincontroller te vinden in het domein XXXX.nl:

De fout is: DNS-naam bestaat niet.
(foutcode 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

De query was voor de SRV-record van _ldap._tcp.dc._msdcs.XXXXX.nl.

Mogelijke oorzaken van deze fout zijn:

1. De DNS SRV-record is niet in DNS geregistreerd.

2. Eén of meer van de volgende zones doen geen overdracht naar de onderliggende zone:

XXXXX.nl
nl
. (hoofdzone)

De DNS servers zijn goed aangegeven en de ip range is ook goed. Een extra route aanmaken zal ik zodadelijk nog eens gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het aanmaken van een extra route werkt ook niet

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
zou er iemand nog eens naar mijn vorige post kunnen kijken, ik kom er zelf niet meer uit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een werkende xp machine uit het nederlandse subnet gehaald en naar belgie gebrqcht. Ook deze machine wil zich niet aanmelden op het domein,
De 2000 en 98 machines doen het wel netjes,

- hele netwerk is te pingen
- vpn verbinding is in orde

XP machines blijven weigeren zich op het domein aan te melden :(

Verwijderd

Misschien moet je eens kijken of je iets met slow link kunt doen. je gaat namelijk over een wan link heen en daardoor zou het netwerk traag kunnen zijn. Het allerbeste is natuurlijk om daar ook een dc neer te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Een DC zou inderdaad het beste zijn, maar dat zit er voorlopig niet in ben ik bang.
heb je meer info over dat slow link
Pagina: 1