Sunon Fans, hoe aansluiten op KT7??

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zie topic, ik heb dus net 2 80x80mm sunon fans gekocht en ik wilde ze aansluiten, die sunons hebben dus een 2 pin ansluiting en me mobo heeft alleen 3 pins aansluitingen, wtf?! iemand een oplossing????????

Verwijderd

Bij mij gaan die Sunon fans gewoon aan de voeding van mijn kast, die heeft genoeg aansluitingen!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:10
Gewoon direct aansluiten op je voeding.
Fan heeft 2 draadjes: zwart (grond) en rood (+12V).
Voeding heeft 4 draadjes: geel (+12V), 2xzwart (grond) en rood (+5V).
dus:
fan rood (+12V) op voeding geel (+12V)
fan zwart (grond) op voeding zwart (grond).

Tada :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Cartman!
  • Niet online
Het is echt zo'n klein wit blokej, maar die eraf slopen en dat solderen of een kroonsteentje gebruiken ofzo? Ik snap het niet...

• GarBaGe
Op dinsdag 05 december 2000 13:55 schreef Cartman! het volgende:
...en dat solderen of een kroonsteentje gebruiken...
Wat je wil. Zolang het maar aangesloten is :)

Verwijderd

of op deze manier:
[img]"http://home.hetnet.nl/~jan-jaap/picture[/img]

• Cartman!
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 13:59 schreef Flippit het volgende:
of op deze manier:
[img]"http://home.hetnet.nl/~jan-jaap/picture[/img]
Heel mooi! maar hoe kom ik aan die 3 pins dingen????? En hoe duur?

Verwijderd

Ik heb ze gehaald bij Stevab, Amsterdamse Weg zoveel in Amstelveen (de lokale electroboer). Zijn geloof ik een guldentje of twee. Enige nadeel: Je moet uitkijken met fans die veel stroom trekken en je hebt geen rpm monitoring.

• GarBaGe
Op dinsdag 05 december 2000 14:04 schreef Flippit het volgende:
Enige nadeel: Je moet uitkijken met fans die veel stroom trekken en je hebt geen rpm monitoring.
Dus, waarom niet gewoon aansluiten via je voeding?? :)

Verwijderd

Waarom wel?*D

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:33
Euhmm.. zou gewoon aansluiten op je voeding en niet op de connectoren op je mainbord..

Wel ff netjes stekkers halen he en niet de draden van je voeding door knippen

• Cartman!
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 14:12 schreef Dezjay het volgende:
Euhmm.. zou gewoon aansluiten op je voeding en niet op de connectoren op je mainbord..

Wel ff netjes stekkers halen he en niet de draden van je voeding door knippen
En waar kan ik dat halen? Is dat duur???? En mowt ik mijn fans apart aansluiten of allebei op 1 aansluiting?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb ook 2 Sunon fans maar dan 91x91, en heb ze op mijn voeding aangesloten, je kan ze best op een aansluiting doen want intern is toch alles op elkaar aangesloten en het scheelt weer een powerconnector, ow, word het nooit zo heet in je kast kan je ze ook eerst eens proberen op de 5,5 volt aansluitingen, mocht dat niet genoeg zijn zet ze dan op de 12, scheelt namelijk een hoop herrie op de 5,5

Breek je nek voorzichtig

• GarBaGe
Op dinsdag 05 december 2000 14:09 schreef Flippit het volgende:
Waarom wel?*D
Op mijn mobo (Abit BH6) kan ik maar 2 fans aansluiten via mobo-connectors. En aangezien mijn Alpha 2 fans heeft, blijft er niets meer over.
Waar moet ik dan mijn overige 5 case fans, 5 harddiskkoelers, 2coolPC en 1 5,25" bay koeler dan op aansluiten???
Juist, de voeding :)
Daarom :)

• Cartman!
  • Niet online
Op dinsdag 05 december 2000 14:23 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik heb ook 2 Sunon fans maar dan 91x91, en heb ze op mijn voeding aangesloten, je kan ze best op een aansluiting doen want intern is toch alles op elkaar aangesloten en het scheelt weer een powerconnector, ow, word het nooit zo heet in je kast kan je ze ook eerst eens proberen op de 5,5 volt aansluitingen, mocht dat niet genoeg zijn zet ze dan op de 12, scheelt namelijk een hoop herrie op de 5,5
En waar kan ik zien hoeveel volt die connectoren zijn, toch altijd 12V of niet :?

• Cartman!
  • Niet online
Het is me al gelukt :) met ewat getweak heb ik nu 3 fans op 1 aansluiting, 2 kroonsteentjes gebruikt en ze werken perfect :):):) maar draaien ze toch niet haredr als ik elke fan op aparte aansluiting zet???

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:20

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Er zitten 4 draaden in zo'n blokkie:
2x zwart
1x rood
1x geel

sluit je de rode op de gele aan dan krijgt hij 12 volts voor zijn knikker, doe je de rode aansluiten dan komt er slechts 5,5 op te staan, minder RPM, minder herrie, minder koeling/flow kijk ff wat je nodig hebt in je kast owja het zwarte draadje sluit je aan op het zwartje draadje dat bij de gene zit die je gebruikt dus die naast de gele voor als je geel gebruikt en die naast de rode als je rood gebruikt, it's all there is to it

Breek je nek voorzichtig

• Cartman!
  • Niet online
O, dan ga ik denk ik dat nog ff omwisselen ;)

Me sys temp is na een uur UT maar 22 graden...

Verwijderd

sluit je de zwarte op de rode aan en de rode op de gele, of andersom, draaien ze op 7v
Pagina: 1