alternatief voor Zoneedit.com

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik heb mijn domein ondergebracht bij zoneedit (mijn host heeft de nameservers aangepast), zodat ik dus zelf het domein incl. subdomeinen naar elk willekeurig ip kan laten lopen. (speciaal voor DC hubs, cs server etc etc).

Nu is dit vrij goedkoop (5 dollar per jaar), maar gezien de nameservers dus in amerika staan en betreffende hubs in nederland, heb ik wel extreem veel "hops" nodig om een kleine 40 kilometer van mij vandaan op een computer te komen. Kortom, er zit veel traagheid in.

Nu ben ik dus op zoek gegaan naar een (dichterbij) alternatief. De gene die ik tegen kom waar je dus dns-entries mag maken, moet je ook meteen je domein onderbrengen (zit ik nog 1 jaar aan vast) of is in combinatie met een hosting-pakket, laaste (easydns) zit helaas dus ook weer in usa. (ik weet ook niet al te goed waarop ik dus moet zoeken? :S)

Zijn er mensen hier die soortgelijk systeem gebruiken, maar dus bij een betere (lees dichterbij) "service"?

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 23-10-2003 01:39 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je weet toch dat het resolven van DNS eigenlijk maar 1 keer gedaan wordt?
Jouw caching name server (die van je ISP) resolved namelijk jouw DNS naam naar een IP address, en cached die lokaal. Bovendien cachen de meeste operating systems ook nog eens een aantal DNS entries.