Toon posts:

Divx/Xvid stand alone player

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo

Nu de hcc dagen weer eraan zitten komen hebben een maat en ik het idee gekregen om een stand alone divx/xvid player te bouwen.

De bedoeling is dus om een mini-tower zo in te richten dat hij direct aangesloten kan worden aan elke tv en dat de divx/xvid files het direct doen (of dit in praktijk mogelijk is is natuurlijk een tweede)

Na diverse sites (waaronder google en de search functie hier) af gegaan te zijn werden wij niet veel wijzer.

Onze vraag is dus eigelijk of jullie zo aardig willen zijn om de volgende dingen te vertellen c.q. links te geven naar sites die deze informatie hebben.

de informatie die wij zoeken is :

- systeemeisen/welke hardware
- software
- kabels

elke vorm van serieuze help stellen wij heel erg op prijs

bvd

Zeurberus

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
Systeemeisen kan ik een kort antwoord op geven.
Officieel staan de systeemeisen van deze codecs op 450Mhz. Maar om ook DVD's goed te kunnen spelen (VOB's) en om rekening te houden met de toekomst zou ik gaan voor een 1000Mhz proc of equal. Reepje van 256 of 512mb geheugen. En natuurlijk belangrijk punt, de videokaart... Nvidia presteert natuurlijk niet bijzonder hoog voor dit doeleind. ATI of Matrox is aan te raden. Speciale kaarten voor dit doeleinde zijn naar mijn mening veel te duur. Geluid... voor 5.1 kan je genoegen nemen met een SB Live maar een Audigy zou niet mistaan. Voor dat geld kan je een KiSS 550 kopen. Een DiVX/XViD speler met netwerkaansluiting en 80gb schijf, volgens velen de beste DiVX/XViD speler te koop. En de kosten wil je juist vermeiden denk ik (of kies je om andere redenen hiervoor).

Software... Windows XP aan te raden (of als je radicaal Windows 2000 fan ben neem je dat) simpelweg omdat dit stabiel is (dus verkozen boven Windows 9x) en zeker goed snel. Tevens gaan steeds meer bedrijven ervan uit dat er geen Windows 9x gebruikt meer wordt. Microsoft stopt met het supporten van deze OS in de loop van het jaar ook. Gebruik voor de TVOUT moet je gewoon met TVTOOL doen. Maar dan moet je wel een Nvidia kaart gaan gebruiken en ik weet niet of dat nu wel zo'n goede keuze is.

Kabels kan ik je geen raad over geven. Ik gebruik zelf een standaard snoer van 5 meter, met 3 tulp's, met een aardlus-isolator ertussen.

Maar dat je niets kon vinden in de search valt me op, kan misschien ook komen door de nieuwe forumsoftware. Misschien (over)morgen nog eens proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Novah op 23-10-2003 01:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een standaard divX/Xvid speler kopen kan iedereen , het gaat ons meer om het knutselen/kennis vergaren van hardware/software dus een kant en klare divx speler is out of the question.

Dus een aangename minimum is een 1.0 gig met 256/512 mb ram en een fatsoenlijke videokaart.

Noted :D

Iemand nog suggesties over het feit hoe je dit het beste kan configuren (bv bij opstarten standaard tv-out , mits dat mogelijk is)

Helemaal niets vinden in de search is misschien overdreven , maar door verschillende termen zoals : divx/xvid stand alone player , divx player , divx thuis speler , te gebruiken kwamen we in een groter bos terecht dan we dachten en zagen we na 2-3 topic het bos niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 01:53 ]

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:12
maar als je een pc gaat gebruiken naast de tv alleen maar om divx/xvid af te kunnen spelen dan is het zo zonde van je geld. De lite-on 2001 dvd speler doet dit alles ook voor waarschijnlijk minder dan de helft dan wat zo'n pc gaat kosten... Als je die pc nuttig wilt maken zul je er een hauppauge wintv pvr 350 in moeten gooien ofzo, kun je voortaan je pc als radio, video recorder, divx, dvd en cd speler gebruiken.

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het kan ook met minder hardware specs. Maar dan wel op linux.

Een van de vele PVR dozen die ook DivX/XviD/Mp3 doen is freevo (freevo.sf.net).
Myth TV ken ook, en een aantal andere vind je onder de links.
En als je het eerst eens wil testen is er ook geekbox (direct bootable van cd) te vinden @ http://www.geexbox.org/

Kwa hardware heb je dan heel wat minder nodig en IMO is het leuker ok meer werk maar het resultaat mag er dan wezen en het is leuk toch? Beetje knutselen :D

Gebruik zelf dus freevo, had eerst een p3-450 die alles eigenlijk wel netjes deed met 128mb mem (kwa afspelen). Heb nu toch een p3-1000 (na celly 900) erin gestopt omdat et toch wel fijn is met compilen van alle zooi :D

Verders ken ik je een matrox G400 aanraden is altijd nog beste 2D kaartje met TVout wat gewoon super is. Ook wordt deze goed ondersteund door linux.

Verders zit er een SBlive in die ik via coax kabel digitaal naar me reciever gooi. Voor de TV standaard TV kaartje en via G400 weer terug met svideo. Zo kenk divx kijken, muziek luisteren, tv kijken+opnemen, heb me tv gidsje en zelfs good old mame/snes games :)

Hoop dat je hier wat aan hebt.

P.S Meeste hardware doet het wel, nvidia met tvout werkt iig, ati weet ik niet pcies. Geluid tja zolang het maar onder linux pling pling doet doet hij het hier ook wel onder. En verders zowat elk bt848 tv kaartje draait wel.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

wat je dus zoekt is een pc met tv uitgang?
lijkt me dat over tv-uit kaarten en de configuratie daarvan genoeg te vinden is hier
er zijn zelfs faq's voor geschreven

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53

Gambit

Heb zelf sinds een paar maanden zo'n ding onder mijn tv staan.
Ik gebruik het voor muziek (mp3's, ape, vqf enz), divx/xvid, dvd's kijken en rippen en een paar spelletjes (fifa en tony hawk op dit moment) in de toekomst moet het ook een digitale videorecorder worden.

Specs:
Proc AMD Duron 1300
512 MB geheugen
40 GB maxtor 7200 HD
mainboard Winfast k7 ncr18GM microatx bord (nforce 2)
beeld: ATI Radeon 9100 rechtstreeks via tv-out naar de breedbeeld tv
geluid: momenteel de onboard naar de 5-1 ingang van mijn versterker met. Ik wil dit nog vervangen.
controlers: 2 logitech USB wingmans
behuizing: AOpen 340A (black)

Als software gebruik ik windows 2000 en myhtpc (www.myhtpc.net).
Het geheel word bediend via de afstandsbediening.
De totale kosten waren iets van 500 euro geloof ik

Het kan met veel minder zware hardware maar dan word het rechtstreeks opnemen in divx een stuk lastiger.

If it is alive it can be killed

Verwijderd

Zeurberus. Neem deze site even door, het gaat over het progje Movix.

http://movix.sourceforge.net/

Deze player werkt al vanaf een P1 en heeft maar 32 mb geheugen nodig en is daarom ook leuk in gebruik, omdat je hierdoor al veel mogelijkheden heb in je keuze van hardware.

Wat screenshots : http://movix.sourceforge.net/Docs/MoviX2/screenshots/

Het is gebouwd op een linux kernel en kan van een cd-rom of hdd geboot worden, geen winhoos dus, weinig gebruik van recources. Afijn, kijk het maar eens in, misschien is het wat voor je projekt :) Mooiste van dit progamma is dat het alle codecs in het veld ondersteunt, wat wil je nog meer :*)
Pagina: 1