Humm , probeer het maar eens... Of hij gaat het niet doen (Zwart beeld/windows error) of hij geeft het beeld krom weer. Maar schade: nee hoor
Ik heb het weleens gedaan op een oude 15" , maar die deed het gewoon perfect. Maar een monitor van 60 Hz op 85 Hz zetten met dezelfde kwaliteit? Dat lukt toch niet... anders hadden ze wel 85 Hz op de verpakking gezet
Raku
In principe niet.
Het kan alleen naar mij idee gebeuren dat je geen beeld meer hebt. Maar dat ligt dan niet aan je beeldscherm maar aan de instelling van je videokaart.
Schade aan je beeldscherm zal het iig niet maken.
Het kan alleen naar mij idee gebeuren dat je geen beeld meer hebt. Maar dat ligt dan niet aan je beeldscherm maar aan de instelling van je videokaart.
Schade aan je beeldscherm zal het iig niet maken.
Ik heb gelezen over dat het juist slechter is om hem op een geforceerde 50hz te laten lopen (voor tvout PAL = 50hz). Vrijwel elke monitor stopt met weergeven en geeft een error wanneer een te hoge frequentie ingesteld is. Dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
ow want nu trilt mun beeld, als ik de hz hoger zet is het beeld aan een kant dat het zo naar boven loopt: / dus als een /vorm, maar als ik op 100 of 200 hz zet trilt het beeld niet meer, maakt het uit dat het beeld dan zo loopt / ? want dat kan ik gewoon instellen
Wat voor videokaart heb je wel niet? Dat je hem op 100 of 200 Hz kan zetten?darkdesign schreef op 23 October 2003 @ 01:30:
ow want nu trilt mun beeld, als ik de hz hoger zet is het beeld aan een kant dat het zo naar boven loopt: / dus als een /vorm, maar als ik op 100 of 200 hz zet trilt het beeld niet meer, maakt het uit dat het beeld dan zo loopt / ? want dat kan ik gewoon instellen
Dat kan naar mij weten geen ene monitor aan. Maar dat geeft dan weer niet want hij slaat dan gewoon dicht en geeft geen beeld.
Zet je Hz anders eens op 70 a 80 Hz. En kijk dan eens wat ie doet.
[ Voor 6% gewijzigd door megaleo op 23-10-2003 01:36 ]
hij staat nu op 100 hz, ik heb gewoon beeld, en ik heb een sapphire radeon 9800, met AC3.7
Redelijk moderne schermen kun je niet beschadigen door de refresh te hoog te zetten. Dan gaat het scherm gewoon op zwart. Vroeger (>10 jaar geleden) moest je daar wel mee oppassen. Schermen waren toen niet beveiligd en je kon het scherm vernielen door de refresh te hoog te zetten.
En als je hem nu lager zet? Trilt je beeld dan ook?darkdesign schreef op 23 oktober 2003 @ 01:36:
hij staat nu op 100 hz, ik heb gewoon beeld, en ik heb een sapphire radeon 9800, met AC3.7
ja dan is het echt erri, trilt als een gek, maar nu heb ik op witte vlakken vage lijntjes die naar bove lopen, superlichte golfjes, zie je alleen op witte vlakken
Heb je dat ook als je je monitor op een andere pc aansluit?darkdesign schreef op 23 October 2003 @ 01:43:
ja dan is het echt erri, trilt als een gek, maar nu heb ik op witte vlakken vage lijntjes die naar bove lopen, superlichte golfjes, zie je alleen op witte vlakken
Trouwens dit al: FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02) gezien?
nee, maar de refreshrate gaat niet bij elkaar denkik, de monitor heeft max 60, en de 3dkaart hoger, dan krijg je een vreemd effect, maar ik zal nog is kijken, zijn er nog meer opties om alles in te stellen?
Verwijderd
Dit is zogenaamde Moiré, beeldverstoring. Kijk eens in de instellingen van je monitor of die Moiré correctie ondersteunt.darkdesign schreef op 23 oktober 2003 @ 01:43:
ja kewl nu ist weer helemaal goed, thnx, da moire trilt gewoon mee mer de trilling van de andere, nu ist relaxt, thnx
Verwijderd
Nou nog een kleine instelling om je spellingsverstoring te verhelpen 
Daarnaast: waarmee trilt de Moiré mee? Moiré is gewoon verstoring van het beeld, omdat de monitor moeite heeft om witte, of gerasterde patronen goed weer te geven.
Daarnaast: waarmee trilt de Moiré mee? Moiré is gewoon verstoring van het beeld, omdat de monitor moeite heeft om witte, of gerasterde patronen goed weer te geven.
Ja ook goed, oja spelling, okay ik zal erop letten
.
Tegenwoordig zal het meevallen maar het kan zijn dat je een en oudere monitor zo naar de eeuwig jachtvelden helpt, die hebben daar nog geen bescherming voor.
Meh ...
nu zit er weer een kleine trilling in het beeld, als ik aan de randen kijk zie ik dat het heen en weer schut, wat kan ik eraan doen, ik word der echt ziek van gvd
Heb je al wat geprobeerd om het te verbeteren?darkdesign schreef op 23 oktober 2003 @ 18:00:
nu zit er weer een kleine trilling in het beeld, als ik aan de randen kijk zie ik dat het heen en weer schut, wat kan ik eraan doen, ik word der echt ziek van gvd
Zo ja. Wat?
Ik heb geprobeert op alle herts die er in de lijst staan, ik heb de moire geprobeert, maar er blijft z'n trilling in.
Verwijderd
er zit toevallig niet iets magnetisch in de buurt, tv, stereo, schroevendraaier
etc... van je monitor?
Ja of een geluidsbox.Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 18:17:
er zit toevallig niet iets magnetisch in de buurt, tv, stereo, schroevendraaieretc... van je monitor?
misschien moest je maar eens gaan zoeken naar drivers voor je monitor, dan weet je iig zeker dat hij een door jou ingestelde setting kan hebben
Hoi
post misschien gelijk wat voor monitor je hebt...
btw er zijn wel degeljk monitoren die 100 hz aankunnen
btw er zijn wel degeljk monitoren die 100 hz aankunnen
hoger dan specs kan meestal wel. Een 10 herz boven spec gaat meestal wel maar dit, en zeker nog hoger, komt de levensduur van je monitor echter niet ten goede.
ik heb een lightframe 3 109S4 19" er staat wel een box naast, maar als ik die wegzet dan is het nogsteeds hetzelfde
Verwijderd
denk toch dat het zetten van een box naast je monitor geen goed plan is, zou er minstens een halve meter afstand tussen houden, trouwens als het een grote box is (veel bass = trillingen) dan zou ik die helemaal niet op de tafel waar de monitor op staat zetten.
basbox staat op de grond, maar ik zal de box is een tijdje ergens anders neerzetten, ff kijken wat er dan gebuirt
Verwijderd
zet dan ook je monitor aan of uit, of dat degauss doen, trouwens, als je monitor schade heeft door een magnetisch veld, kan het wel wat langer duren eer dat zulke 'vlekken' wegzijn hoor. Maar eigenlijk weet k daar niet zoveel van, t kan ook zijn dat er gewoon wat mis is met je monitor.
ik heb degauss gedaan maar hij schut nog steeds, ongeveel 1 pixel naar bove en dan weer naar onder, box staat al de hele tijd weg, beeld al een paar x uitgezet
Dit kan ook met je 9800 te maken hebben. Is ie aangesloten op D-Sub? Probeer de DVI is (met converter), bekend probleem met de 9500 en 9700, weet niet of dat met de 9800 ook zo is maar zou best kunnen.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Dual-zip, thnx voor hulp, maar mun moeder kwam net binne en zette mijn tv af(staat meer als 1 meter er vanaf) en toen ineens hieltie op met trillen, echt vaag dat dat van een meter nog effect heeft. thnx voor hulp iedereen, en als er nog iemand deze problemen heeft kijk dan of er een tv in de buurt staat.
kan ook een storing op het stroomnet zijn volgens mij dan. Volgens mij is die afstand te groot.
maarja, wie ben ik, elektronica noob
maarja, wie ben ik, elektronica noob
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Pagina: 1