Toon posts:

[LINUX] Redhat 9, Samba en windows 2000 en XP

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het aanmelden van een windows 2000 en XP client op een Samba server 2.2.7 (als ik het goed kan herrineren) met redhat 9 gaat niet goed. Als ik de pc van een werkgroep naar een domein wil veranderen geeft hij de foutmelding: De gebruikte gebruikersnaam is een computeraccount. Gebruik een locale account om jezelf aan te melden (of iets dergelijks want ik zit nu thuis in plaats van op mijn werk dus ik moet het even uit mijn geheugen doen, sorry!!!)

Ik heb de registry al aangepast voor windows 2000 met de plaintextpassword.reg en voor windows xp de signorseal.reg die bij redhat geleverd worden.

Windows 98 machines kunnen zich wel zonder problemen aanmelden.

Heeft iemand nog wat tips, eventueel registerwijzigingen op de clients.
Morgen kom ik met een gedetailleerde omschrijving van het probleem, maar misschien heeft iemand nu al de oplossing of wat tips.

Bij voorbaat alvast bedankt!!

Dirk-Jan

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Hmm, heb je het hele verschil tussen domeinen en werkgroepen wel begrepen?
In jouw geval zou ik me afvragen waarom ik een domein zou willen.
De documentatie die je van samba krijgt (met name de howto-collection) is erg goed
Ik zou die eerst eens doorlezen (dat heb je niet gedaan, want daarin word je pc-account verhaal en je register dingies uitgelegd waarvan je van beiden de toepassing niet begrepen hebt dus daarmee is het duidelijk dat je niet gelezen hebt) heb je daar geen zin in, lees dan de tweede regel nog eens.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-04 08:05

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Kreeg ik ook, je moet ff kijken of in de smbuserlist niet een user staat met

bv windows200machine$
das een machine account

overigens is het aan te raden om pc's in het domein te hangen mbv de root account.

dus als ie vraagt om username/password voor domein vulje root <password> in
succes

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben het eens met Bas! in deze. Waarom wil je een domain ipv een workgroup? Heb je documentatie die Bas aandraagt al eens doorgekeken? Als je 'moeilijke' dingen wil doen is samba3 misschien een idee, maar vantevoren inlezen in de materie lijkt me niet een slecht idee. Verder zou het een goed idee zijn om pas te posten op het moment dat je gedetailleerde informatie hebt, dat scheelt glazenbolwerk aan de kant van de andere gebruikers :)

Dit topic is gesloten.