Filesharing binnen netwerk gaat vreselijk sloom

Pagina: 1
Acties:

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb hier een netwerk dat zo in elkaar zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.jer00n.nl/pics/netwerk.JPG

Op de Celeron (celeron333) draait een FTP-server (BulletFTP) onder Win2000. Nu wil ik met mn P4 een film daaraf downloaden via FTP (op mijn P4 draait WinXP Home).

Probleem:
Dit gaat via een Wisecom-hub, dus ik zou dan minstens 1000kb/s moeten halen, ik haal echter alleen maar zo'n 100kb/s, of soms nog lager (rond de 76kb/s). Ik snap er niks van en ik weet ook totaal niet waar het aan ligt. Op Lanparties heb ik dit namelijk ook nogal eens (meestal wel een snelle download, maar langzame upload) dus ik denk dat het ook niet door mn hub komt.
Ik heb bij allebei de pc's wat zitten klooien met de netwerkkaarten (in- en uitschakelen, herstellen) en ook heb ik het op handmatig 100mbit Full-duplex gezet ipv automatisch. Dat heeft geen effect.
De Celeron is trouwens wel constant van de hdd aan het lezen (het ledje brandt continu), terwijl hij toch maar zo'n lage snelheid haalt, is dat normaal? (vergeet niet dat het een vrij ouwe bak is).
Soms - als ik de download begin - start hij met een hoge snelheid (1000kb/s) maar zakt daarna weer in tot minder dan 100.

Het vreemde is ook dat ik dit al veel vaker heb gehad. Toen ik deze P4-pc nog niet had gebruikte ik altijd die Celeron, die nam ik ook mee naar lanparties, waar ik hetzelfde probleem vaak had. Soms snel, soms een langzame verbinding. Ik heb echter al in beide pc's andere netwerkkaarten geprobeerd, maar dat wil niet helpen.

Met de search kon ik ook niet echt goeie resultaten vinden. Ik baal hier best wel van want met mn Zeelandnet-accountje haal ik soms nog hogere snelheden dan hier in het netwerk :(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Welke netwerkkaarten gebruik je ?

Als het een hub is kan je zoiezo geen 100mbit full duplex gebruiken. Maar maximaal 100mbit half duplex.

Wat mij wel opgevallen is (wat algemeen bekend is) is dat als je een cisco switch op auto zet je de netwerkkaart ook op auto moet zetten. Zet je een van de 2 handmatig vast dan blijft er niks van je data stoom over.

Stel daarom dan denk ik ook alle netwerkkaarten in op auto. Disable de virusscanner eens. En geef eens wat meer info over je celeron 333 hoeveel geheugen heeft hij ? Wat doet ie nog meer op dat moment.

Wat krijgt je voor resultaten als je Netiq Qcheck gebruikt om je snelheid te testen ? Wijkt dit veel af van je ftp transfers ? Zijn alle netwerkkaarten wel 100mbit ?

Als je trouwens met een hub een netwerkkaart op 100 full zet krijg je echt hele rare problemen begin dus een met dat uit te zetten !!

http://www.ixiacom.com/enterprise/Qcheck.php

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 23-10-2003 00:00 ]

• JER00N
  • Niet online
raymonvdm schreef op 22 October 2003 @ 23:59:
Welke netwerkkaarten gebruik je ?
In beide pc's zitten 2 cheap-ass netwerkkaartjes (wel verschillende merken).
Als het een hub is kan je zoiezo geen 100mbit full duplex gebruiken. Maar maximaal 100mbit half duplex.
Daar heb je idd gelijk in.. ben nog niet zo bekend met netwerken :)
Wat mij wel opgevallen is (wat algemeen bekend is) is dat als je een cisco switch op auto zet je de netwerkkaart ook op auto moet zetten. Zet je een van de 2 handmatig vast dan blijft er niks van je data stoom over.
Tja ik heb geen switch, dus dit gaat niet op.
Stel daarom dan denk ik ook alle netwerkkaarten in op auto. Disable de virusscanner eens. En geef eens wat meer info over je celeron 333 hoeveel geheugen heeft hij ? Wat doet ie nog meer op dat moment.
Ook als ik zoveel mogelijk afsluit (Apache, Stat'n'perf...) maakt het niks uit. Er zit 128 mb sdram in. Verder gebruikt BulletProof ook niet extreem veel geheugen (8mb ofzo)

Ondertussen kan ik wel gewoon van internet downloaden met maximale snelheid (60kb/s), terwijl de download over het netwerk maar zo traag blijft.
Ook geeft ie in Windows bij de eigenshcappen van de netwerkkaart maar 10mbit aan bij de snelheid (bij beide pc's).

Pingen naar de Celeron geeft trouwens wel goeie resultaten:
Pingen naar 192.168.0.120 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.0.120: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 192.168.0.120:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

Verwijderd

Pastasaus schreef op 23 October 2003 @ 00:16:
[...]

In beide pc's zitten 2 cheap-ass netwerkkaartjes (wel verschillende merken).

[...]

Daar heb je idd gelijk in.. ben nog niet zo bekend met netwerken :)

[...]

Tja ik heb geen switch, dus dit gaat niet op.

[...]

Ook als ik zoveel mogelijk afsluit (Apache, Stat'n'perf...) maakt het niks uit. Er zit 128 mb sdram in. Verder gebruikt BulletProof ook niet extreem veel geheugen (8mb ofzo)

Ondertussen kan ik wel gewoon van internet downloaden met maximale snelheid (60kb/s), terwijl de download over het netwerk maar zo traag blijft.
Ook geeft ie in Windows bij de eigenshcappen van de netwerkkaart maar 10mbit aan bij de snelheid (bij beide pc's).

Pingen naar de Celeron geeft trouwens wel goeie resultaten:

[...]
en doe pingen nu eens naast een ftp transfer dus b.v. met -t om hem door te laten lopen, en vervolgens kun je ook nog eens je framegrote uitbouwen tot max 65k door -l 65500 erachter te typen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 11:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:03:
[...]
framegrote uitbouwen tot max 65k door -l 65500 erachter te typen.
offtopic:
Kleine correctie: 64k is al 65536, denk dat je die bedoelt

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• JER00N
  • Niet online
Hm ik denk dat ik al weet hoe het (voor een deel) komt. Ik denk namelijk dat het aan de harde schijf (D:) van de celeron ligt. Als ik namelijk van de C: iets download (de goeie dus) gaat dat wel op volle snelheid. Iets kopiëren van de D: naar de C: ging ook vreselijk sloom (duurde 2 uur ofzo voor een film van 700 mb). SpeedFan geeft ook bij de 'Raw Read Error Rate' maar 81/75 (Value/Worst) aan, terwijl dat bij de C: 200/200 is (er staat ook geen 'OK' voor, dus ik neem aan dat dat niet helemaal goed zit).
Maar het probleem dat ik soms op lanparties heb, blijft nog natuurlijk...
Pagina: 1