[BBned/Demon] Verbinding kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jofel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 16:14
Ter lering ende (leed)vermaak:
Ik woon in Spijkenisse (Centrum) en sinds vanochtend 08:00 uur weet ik zeker dat ik geen verbinding meer heb met Demon ADSL Express via BBned. Vermoedelijk is vanacht tussen 02:00 en 03:00 (woensdag) de verbinding eruit gegaan. Dit baseer ik op het log van mijn router.

Ik heb dit vanochtend pm 09:00 (eerder is de helpdesk niet open) al gemeldt bij Demon en zojuist rond 22:35 nogmaals contact gehad met Demon over de status van mijn melding. Volgens beide helpdeskmedewerkers die ik vandaag gesproken heb kan een storing wel 3-4 werkdagen duren aangezien BBned dit moet oplossen en een uitgebreide lijncontrole veel tijd kost en door BBned moet worden uitgevoerd. Er kon mij om 22:35 nog niets nieuws verteld worden over de status van mijn melding. Oftewel: er is nog niks gebeurd.

Ik heb jaren en jaren kabelinternet gehad in Rotterdam. Dit jaar ben ik overgestapt naar Demon in de hoop betere service te vinden. Ik heb zo'n 6 maanden kunnen genieten van een probleemloze verbinding bij Demon. Dit was bij Chello wel eens anders alhoewel de storing altijd vrij klein waren (lees: binnen enkele uren opgelost). En op zijn minst werd er altijd een simpele lijnverbindingstest gedaan die helderheid verschafte over de impact van de storing (alleen ik of meerdere mensen). Dus daarom valt de voorgestelde oplostijd van Demon mij zo tegen. Enkele dagen? Belachelijk! Zodra mijn jaar contracttijd voorbij is ga ik zeker overwegen om een andere provider te zoeken met hardere service garanties. Zelfs bij Chello krijg je na 3 dagen downtime financiële compensatie. En als Chello het kan, kan iedereen het! Bij Demon kun je alleen opzeggen en ook alleen pas na 14 dagen van storing.
De reden voor de lange oplostijd die gegeven wordt door Demon is doordat zij het netwerk niet in beheer hebben, het erg lang kan duren. Onzin! Als zij direct na mijn telefoontje van vanochtend 09:00 BBned genotificeerd hadden en BBned was direct ermee aan de slag gegaan dan was of de verbinding al lang hersteld, of op zijn minst meer nieuws bekend over mijn storing. En nu probeerde de helpdeskmedewerker van 22:35 mij nog wijs te maken dat zij er ook niks aan konden doen omdat het netwerk niet in hun beheer was.... wederom onzin! Door middel van contracten met BBned kan Demon servicetijden afspreken waarbinnen een probleem opgelost dient te zijn of een oplossingtraject in werking getreden dient te zijn met terugkoppeling naar de klant (Demon dus die het dan direct weer terugkoppelt naar hun klant, ik dus).
Ik ben toch wel een stuk minder enthousiast over Demon... blijkbaar was ik iets te naïef.

Leer hiervan mensen. Het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Het heeft ook voordelen om bij een KPN of Kabelbedrijf je internetverbinding af te sluiten. EEn netwerk in eigen beheer hebben heeft blijkbaar toch grote voordelen.

Nou vraag ik mij af: zijn er meer mensen in Spijkenisse met Demon Express ADSL via BBned die vandaag ook geen verbinding hebben?

Zodra mijn verbinding het weer doet rapporteer ik het hier...

PS Ik zit nu op inet via een inbelaccount van Wanadoo... altijd handig.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

je hebt dus een storing, de lijn is misschien stuk en je verbinding ligt er nu al een hele dag uit en misschien ng 3 - 4 dagen?
Dat is vervelend, maar nou niet echt schokkend. Over het algemeen zijn adsl verbindingen toch stabieler en als je kabel ergens gebroken is, is het ook niet in 3 uur opgelost hoor (ik ken mensen die alleen maar storing hebben zoals packet loss enzo :o)...

Dit komt van de week vast wel weer goed, ze hebben echt wel een net prestatiecontract met kpn afgesloten en misschien zit het probleem wel in het netwerk :). Als jullie telefoon het nog gewoon doet, is de telefoonlijn in elk geval niet gebroken ofzo :).
Enkele dagen? Belachelijk! Zodra mijn jaar contracttijd voorbij is ga ik zeker overwegen om een andere provider te zoeken met hardere service garanties
Ga je ook 150+euro/maand betalen? :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:46

DDX

misschien beetje offtopic, maar volgens mij gaat dit topic toch meer over de vraag of 3/4 dagen offline 'normaal' is ?
wat ik mij afvraag: wat doen providers bij kapotte modem ?
chello bijvoorbeeld komt 'vrij snel' je modem vervangen als hij kapot is
moet je zelf maar andere modem regelen (bij fabrikant?) of zijn er providers die hier nog wat service op doen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Jofel
Schokkend is het zeker niet... En ik ben dus nu inderdaad iets meer dan een dag mijn verbinding kwijt. Maar om een goed beeld te kunnen vormen van een provider moet je alle kanten kennen, niet alleen als de verbinding goed werkt maar juist hoe ze omgaan met storingen. Normaliter hoor je alleen maar positieve verhalen over Demon, bij deze een wat minder positieve zodat toekomstige ADSL'ers zich een beter beeld kunnen vormen.
Zoals ik aangaf heb ik zo'n 6 maanden zonder storingen kunnen werken met Demon, iets wat ik bij Chello nooit haalde. Maar ik heb persoonlijk liever iedere maand een paar uur storing dan 1 keer in de 6 maanden een paar dagen.

In de afgelopen jaren van breedband internet ben ik dermate gewend geraakt aan een snelle, vaste verbinding dat mijn dagindeling en werkproces er op is gebaseerd. Ik heb ook servers draaien waar anderen op vertrouwen... toch vervelend om ze dan te moeten bellen (e-mailen gaat niet... :) ) dat mijn servers eruit liggen. Aan de andere kant... ook wel weer een leermoment: Hoe kan ik de uptime van mijn servers vergroten zonder al te hoge kosten.
Ik ben uiteraard niet bereid om 150 euro per maand neer te leggen voor een vaste verbinding, dan zou ik nog liever 2 verschillende ADSL abo's nemen... :) Maar zou leip ben ik nu ook weer niet. Ik vind 55 euro per maand al meer dan genoeg.
Ik vind met name de reply van Demon schokkend: "Dat kan wel 3 werkdagen duren want het netwerk is niet in ons beheer."
Zo luchtig verkondigen dat een storing wel even 3 dagen kan duren... dat verbaast mij van een provider die ik zag als een echte serviceprovider. En dan wordt het niet eens geweten aan de complicatie van de storing... nee, de reden van de vertraging wordt gezocht in de communicatie met BBned. Het is mij in ieder geval duidelijk waarom een zakelijk abonnement zoveel geld kost.

PS Gelukkig werkt mijn telefoon nog wel... Anders werd ik echt gek en rende ik nu naar Poortugaal (psychatrische inrichting).

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:08
Helaas heb ik hier ook ervaring mee, maar dan met Casema. Op een ochtend was opeens al het leven uit m'n modem verdwenen dus kon ik naar de "help"desk gaan bellen. Het heeft al met al een week geduurd voordat ik een nieuwe modem had.

Maarja, daar betaal je dan ook voor.
Als je een zakelijk abo neemt heb je pas harde service garanties. Van een consumenten abo kan je niet verwachten dat een storing de volgende dag opgelost is. Daar betaal je gewoon niet genoeg voor.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jofel: Waarom denk je dat die zakelijke internet abonnementen zo duur zijn? Niet omdat ze zoveel beter zijn, maar omdat er meer mensen beschikbaar zijn om storingen snel op te lossen.

Jouw lousy maandbedragje is net genoeg om de verbinding draaiende te houden, een helddesk te betalen en onderhoud te leveren en een storingsdienst te hebben. Er staat niet dag en nacht een team voor jou klaar om jou storing binnen een werkdag op te lossen. Dus echt schokkend is het niet dat ze dat "luchtig" verkondigen. Ik werk zelf ook op een helpdesk (kpn adsl) en ik verkondig het ook heel "luchtig" als ik vermoed dat het langer kan duren. Bij ons wordt een storing altijd binnen twee werkdagen opgepakt (dat is niet: opgelost), soms binnen een paar uurtjes, maar het streven is dus om alles binnen twee dagen op te pakken en aan te gaan pakken.

Dat jij servers draait en dat soort dingen doet, is jouw probleem. Ik vind het dan in elk geval niet slim dat je dat op een consumentenlijntje doet (als het belangrijk is dat die up blijven). Ik heb weleens bedrijven aan de lijn die beweren per dag 1000en euro's mislopen door de adsl verbinding en dat ze dat op kpn gaan verhalen enzo, ik leg dan meestal uit dat dit een consumentenlijn is en denk dan heel vaak "Welke |:( laat er nou 1000 euro/dag afhangen van een lijntje van 50euro/maand" :P.

Jij hebt gewoon onrealistische verwachtingen, als jij uptime garantie wil hebben, zal je wel business DSL willen hebben. Er is nog een spreekwoord van toepassing, heeft iets te maken met een dubeltje en de eerste rang :).

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 23-10-2003 09:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Jofel, ik kan het hier niet meer eens zijn met jvs.

Dat je een storing heb is natuurlijk niet fijn, maar jij verwacht teveel. De uitleg is hierboven al gegeven door JvS. Jij heb sowieso geen SLA bij je verbinding en dus ook geen uptime garantie, als je dit wel wilt, dan moet je gewoon een sdsl verbinding nemen en de bijbehorende kosten hiervoor betalen.

Eerlijk gezegd moet ik zeggen dat je aan het miereneuken bent. :P
Als jij Demon wil opzeggen, met als reden deze storing, dan denk ik dat Demon jou eerder als klant kwijt wil dan dat ze je willen houden.

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

[quote][Airwolf] schreef op 23 oktober 2003 @ 10:15:
Jofel, ik kan het hier niet meer dan eens zijn met jvs.

Deze lezer/poster is het overigens ook eens met JvS :+

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Even terugkomend op die SLA's die heeft deamon met BBNED. je moet je alleen afvragen welke SLA Deamon met BBNED voor jou verbinding heeft afgesproken.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Doet me weer denken aan die reclame van Telfort...Je bent hollander of niet |:(

Voor een duppie op de eerste rang willen zitten en lopen klagen als het niet loopt zoals ie het wil. De Fiat dealer voor rotte vis uitmaken omdat je Fiat Panda Fire geen 240km/h haalt, zo komt het bij mij over. Je had dan lekker Demon DSL Business moeten nemen... Triest gewoon dat je GoT zo vuil maakt met loze klaagpost. Kan er gewoon zo pissig om worden :(

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 20:09
Sorry hoor, maar ik vind dit een beetje gelul.

Je hebt 1x een grotere storing te verduren en je schreeuwt gelijk moord en brand.

Als die verbinding daadwerkelijk zo belangrijk is voor jou, en voor het werk dat jij en andere doen, dan lijkt mij een abo met SLA heus niet teveel gevraagd.
Jij wil service en kwaliteit, dan moet je daarvoor betalen. Wat verwacht je nu helemaal voor 55€? :?

Sorry hoor, maar dit noem ik dus die typisch Nederlandse "dubbeltje op de eerste rij" Tweaker-mentaliteit |:( :r

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:30
Mijn ouders hadden laatst ook een storing op hun Demon/BBned lijn. Kan gebeuren, toch?
Ik heb die helpdesk gebeld, uitgelegd hoe het zat, mijn modem er ook aan gehangen en zij zouden het uitzoeken. Twee dagen later werkte het weer en diezelfde dag werd ik mobiel gebeld door de helpdesk om uit te leggen wat ze hadden gedaan en waar het nou aan lag.

Sorry hoor, maar ik vind dat voor een abbo van 39 euro echt een fantastische service. Of denk je dat een bedrijf als bijvoorbeeld Chello jou ook zou opbellen om uit te leggen wat het probleem was?

Ik zou even afwachten, afhankelijk van het probleem wordt eerst intern bij Demon gekeken en pas daarna het troubleticket doorgestuurd naar BBned. Logisch ook, want het kost allemaal geld.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Het lijkt me meer dat ongeacht welke abbo je ook heb en wat je ook op zo een lijn uitvoert, een 24 uurs dienst dient ten alle tijden een 24 uur service te hebben en ook dito ondersteuning. Echter, op kwaliteit word altijd als eerste bezuinigd, zo is het nu eenmaal in deze tijd en zal dus ook langer duren dan het eigenlijk hoort. Maar kijk om je heen in de maatschappij, nergens kunnen ze dat tegenwoordig garanderen, simpel omdat men daar het geld niet naar uit wil geven en het personeel niet voor handen is.

In ziekenhuizen is hulp in de nacht bij acute gevallen haast niet meer op te vangen en word je verdoofd tot de volgende ochtend, in afwachting van de ochtend shift, ik spreek uit ervaring. Aanrijtijden van de ambulance in diverse delen van Nederland zijn niet meer gegarandeerd binnen 15 minuten. Slechts enkele voorbeelden.

Wat doen we er aan ? Ga eens bij jezelf te raden en vraag je dan af wat de oorzaak van dit alles nu eigenlijk is. Ik weet voor mezelf dat ik genoeg rekeningen betaal en belasting, samen met mijn medelanders, om dat allemaal op te vangen, maarja, waar blijft het ? Ik zie het niet terug. Maar goed, een betere wereld begint bij jezelf word wel eens gezegd en vaak is dat ook zo, maar je blijft altijd met invloeden van buitenaf zitten. Iemand nog een betuwe lijntje kopen ?

• Jofel
Wat een heftige reacties allemaal. Blijkbaar zijn sommigen erg gevoelig. Even wat onduidelijkheden uit de wereld helpen:

Ik ben voor mijn werk afhankelijk van de verbinding voor research/online documenten en e-mail. Niet omdat ik commerciële servers draai achter een particuliere verbinding. Die servers van mij zijn gewoon hobbyistische dingen waar vrienden en familie gebruik van maken.

Ten tweede, ik verwacht van Demon om het _niet_ standaard te vinden dat een storing 3-4 werkdagen duurt. _Dat_ vind ik absurd! Niet dat een storing voorkomt. Ik had het idee dat Demon een serviceprovider was. Daar versta ik onder: Een stroring direct onderzoeken met een terugkoppeling naar de klant terwijl je hem aan de lijn hebt en als het een serieuze storing is dan hoor ik dat ook graag. Dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Waarom heb ik deze verwachtingen? Omdat dit mijn ervaringen zijn met Chello. Een bedrijf waar ik werkelijk waar van over mijn nek ga. Maar dat stukje service leverden ze nu net wel. En aangezien ik Demon een stuk hoger inschat dan Chello had ik dit dus minstens ook verwacht van Demon.

Ten derde, ik vind het erg laf om de reden voor de 3-4 werkdagen oplossingstijd te leggen bij BBned. Demon sluit zo'n contract af met BBned, dus Demon heeft daarvoor gekozen. Durf dit dan ook te zeggen tegen de klant.
Natuurlijk begrijp ik ook wel dat als Demon een snellere oplossingstijd zou willen, dit ten koste gaat van de prijs die de klant betaalt (ik dus). Maar heb gewoon het lef om te zeggen dat Demon 3-4 werkdagen heeft afgesproken met BBned als een redelijke oplossingstijd. Probeer BBned niet de zwarte piet toe te schuiven want daar heb ik als klant niks mee te maken.

Voor degene die mij van onredelijkheid beschuldigen: lees mijn posts die ik in het verleden heb gemaakt. Zo onredelijk ben ik niet hoor... Alleen te naïef.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:05

Wokschotel

Op 6 wielen

Jofel schreef op 23 October 2003 @ 12:06:
Wat een heftige reacties allemaal. Blijkbaar zijn sommigen erg gevoelig. Even wat onduidelijkheden uit de wereld helpen:

Ik ben voor mijn werk afhankelijk van de verbinding voor research/online documenten en e-mail. Niet omdat ik commerciële servers draai achter een particuliere verbinding. Die servers van mij zijn gewoon hobbyistische dingen waar vrienden en familie gebruik van maken.
Als jij voor je werk afhankelijk bent van je Demon-verbinding moet je een business-DSL abo afsluiten met de daarbij behorende SLA's. Ik ben het verder wel met je eens dat 3 of 4 dagen wel érg lang is voor het oplossen van een storing...
Pagina: 1