Toon posts:

Asus P2B, welke CPU maximaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zit nu een P2/350 op en ik wil wel eens wat snellers.
De multiplier kan tot 8.
De bus is max. 100 MHz.
Betekent dit een P3/800 maximaal?

Alvast bedankt!
Roel.

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Asus P2B-F kan met een convertor van Asus zeker 700 MHz halen.

Meh ...

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:32

Metzie

Nyaano !

ja, 800mhz.

voor de zekerheid kan je ook op de asus site kijken www.asus.com }:O

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Is afhankelijk van de revisie-versie van het mobo. Dit nr. staat onder de naam ervan die op het mobo staat. Het is op de Asus-site nogal moeilijk te vinden. Toen ik het van mijn Asus P2B-LS wou weten, stuurde ik een mailtje naar Asus, en kreeg ik binnen een week antwoord.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zeeeeeeeeer snelle reacties.
Asus geeft op haar site slechts tot P3/600 aan als alternatief. Ik heb het idee dat er op dat moment van uitbrengen van de P2B nog niets beters bedacht was... :)
Kan ik dan een P3/800 plaatsen met slot1 of fcpga met converter?
En kan ik dan ook overklokken tot 800@1000? :9

Verwijderd

Welke CPU inzetbaar is wordt bepaald door de revision van je P2B. Er zijn volgende mogelijkheden.

1. Tot aan rev. 1.10:
Deze revisions kunnen geen Vcore leveren lager dan 1.8V. Je kunt hier dus een Coppermine CPU op draaien, maar alleen de FCPGA versie met slotkey adaptor. De Vcore op de adaptor moet dan op 1.8V worden gejumpered. De CPU loopt dan echter op een te hoge spanning (ideaal voor overclokkers ;))
Wil je dit niet (en binnen de specs blijven), is een 600 MHz PIII met Katmai core het hoogst haalbare.

2. Vanaf rev 1.12:
Deze revisions ondersteunen Coppermine CPUs volledig.

3. rev. 1.10
Dit is een twijfelgeval. ASUS heeft gedurende de productie de voltage regulator aangepast vanwege de Coppermine CPUs. Er zijn dus 1.10 P2Bs in omloop die zich gedragen als oudere planken, maar ook die zich gedragen als rev. 1.12. Het makkelijkste is gewoon de slotkey adaptor instellen op 1.65V (of 1.5V voor de Celeron II) en als het niet werkt, jumpers omsteken naar 1.8V. (Zie verder ook punt 1.)

De revision number bevindt zich bij de buitenste ISA slots. Je hebt in ieder geval BIOS 1012 nodig.

Wat betreft de CPU clock: deze is gelockt. Je kunt dus elke PIII met 100 MHz FSB nemen. De CPU frequency jumpers worden niet gebruikt.

Verwijderd

Even zoeken en:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/74141
geeft het antwoord.

mvg,

...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zeeeeeeeeer snelle reacties.
Asus geeft op haar site slechts tot P3/600 aan als alternatief. Ik heb het idee dat er op dat moment van uitbrengen van de P2B nog niets beters bedacht was... :)
Kan ik dan een P3/800 plaatsen met slot1 of fcpga met converter?
En kan ik dan ook overklokken tot 800@1000? :9

Verwijderd

Neem dus een FCPGA met slot1 adaptor. Dan zit je altijd safe. Probeer het gewoon met een Vcore van 1.65V en als dat niet werkt, gewoon op 1.8V zetten. Met een slot 1 CPU kun je dit vergeten.

Of je de PIII-800 kan overclocken? Ik zou zeggen, proberen maar. Er zijn genoeg jumperinstellingen op het P2B voor het configureren van de FSB frequentie.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:30
In principe alle processoren werken hoor (voor bx dan) een slotket adapter maakt z'n eigen spanning als het moet, dus Vcore speelt geen rol bij socket processors...

• CashMoney
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-10-2024
wat dach ie van 8.5 * 133 is ..... Yep 't kan :P

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 22:39

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik draai op mijn Asus P2b-ls een pentium 800 8-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Je vraag wordt hierboven goed beantwoord maar er wordt ook nog wat onzin verkondigd: hoezo kun je een hogere voltage met een slot 1 vergeten en met een FCPGA niet? Dat is dus nonsens, sterker, een slot 1 variant heeft standaard al een iets hoger voltage (niet dat dat er veel mee te maken heeft). Dan de slot adapter; deze passen je voltage NIET aan! Er zijn probeersels geweest, en wellicht dat ze gemaakt worden, maar dat zijn zeker niet de de slot adapters die jij bij de winkel om de hoek haalt.
Overigens vind ik de Duitse Asus site een stuk toegankelijker voor dit soort vraagstukken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1