Toon posts:

laptopverzekering

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ga binnenkort een laptop kopen bij computerpirates.nl en nou ben ik aan t twijfelen of ik er een laptop verzekering bij af zal sluiten.
De kosten zijn 120 euro en dat is natuurlijk wel veel, maar het lijkt me wel zo prettig om te weten als er iets mee mocht gebeuren (schade) dat je dan verzekerd bent. Hier zijn de voorwaarden:
Notebook heeft waarde tot 1500,- incl BTW (1260.50 excl BTW)
Notebook has value till 1500,- incl VAT (1260.50 excl VAT)

Onder van buiten komende onheilen wordt o.a. verstaan:

Onopzettelijk stoten en vallen (ook door kinderen en huisdieren) en eigen schuld schades, verkeerde elektrische spanning (incl. inductie), diefstal na braak (uitgesloten van dekking is diefstal uit vervoermiddelen, scholen, openbare gebouwen en verduistering)
Blikseminslag, brand, ontploffing of kortsluiting (ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt)
Water (koffie, thee, limonade etc.), vocht, stof, rook, roetdeeltjes en ongedierte
Daarnaast voorziet de van buiten komende onheilendekking in een doorlopende transport- en verblijfsdekking over de gehele wereld en wordt geen onderscheid gemaakt tussen particulier en beroeps- en bedrijfsmatig gebruik.

Gedurende drie jaar na aanschafdatum geldt bij schade wegens totaal verlies een nieuwwaarderegeling zonder afschrijving op basis van het verzekerde bedrag (aankoopbedrag). Is reparatie economisch niet verantwoord, dan ontvangt u een nieuwe (naar specificaties gelijkwaardige) apparatuur van ComputerPirates tot maximaal het verzekerde bedrag. Uiteraard heeft u het recht te kiezen voor duurdere apparatuur d.m.v. bijbetaling.

Het eigen risico voor verzekerde per schade n.a.v. een van buiten komend onheil is voor notebookapparatuur € 110,- per gebeurtenis.

Groot voordeel van deze verzekering is, dat u geen dure elektronica-verzekering meer af hoeft te sluiten of de inboedelpolis aan te passen. Bovendien geldt er onder dergelijke verzekeringen vaak een hoog eigen risico en wordt bij schade in de praktijk (vaak) dagwaarde uitgekeerd, resp. voorziet de inboedelverzekering niet in vallen, stoten, inductie, diefstal buiten de eigen woning, transport- en verblijfsdekking elders ter wereld etc.

Schadeprocedure

Reparaties / schades worden afgehandeld door ComputerPirates. Bij een schade dient verzekerde te handelen volgens de schade-instructie welke is gevoegd bij het verzekeringscertificaat. Als aan deze instructie is voldaan en het schade-/klachtformulier is volledig ingevuld en ondertekend, wordt de schade in behandeling genomen.
Is dit een goede aankoop bij een laptop van 1400 euro, of is het onzin? en zijn er eventueel nog verzekeringen bij andere bedrijven die beter/goedkoper zijn?
bvd

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

120 euro is afaik een redelijke prijs voor een 3 jarige verzekering. Vooral bij externe schade (dus laten vallen ofzo, wat geen garantie is iig) is het erg voordelig. 110 euro eigen risico is dan niets in vergelijking tot de reparatiekosten. Soms ben je dat bedrag alleen al aan arbeidsloon kwijt...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik zit ook wel eens over zoiets na te denken, 'k heb alleen een Ibook van 2 jaar oud, zijn daar ook nog speciale verzekeringen voor ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>