Toon posts:

Instabiel Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Probeer ik het nog een x in ander forum en met het gebruik van leestekens.

Het systeem:p4 2,6ghz-512 RAM-G Force 4200-ASUS P4S8X moederbord- 120gig harddisk op 7200 rpm zit op fast track en is ntfs-WinXP HOME.

Meest voorkomde BSOD'S bij mij:IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL, PFN_LIST_CORRUPT, PAGE_FAULT_IN_NON_PAGED_AREA, om maar te zwijgen hoe vaak ik onder een game op eens naar me desktop kijk.

Heb het forum hier al doorgekeken heb op internet als van alles bezocht.
Heb van drivers up/down graden tot RAM stick verplaatsen geprobeert maar het mocht niet baten.
Het systeem heeft nog nooit echt goed gewerkt maar het is nu te gek. 8)7

Dus als iemand een oplossing weet zou ik die graag willen horen(lezen)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Dit lijkt op conflicterende hardware en ik denk dat je van scratch eens moet beginnen. Haal je systeem eens leeg en installeer hem opnieuw en voeg later telkens een nieuw onderdeel toe. Wanneer je de klachten weer krijgt heb je in ieder geval een van de boosdoeners. Stoei eens met verschillende config's om alle probleem hardware eruit te filteren.

Meh ...

Verwijderd

Lijkt me simpel....begin maar eens met memtest86 om je geheugen te testen. :)
Geheugen is namelijk altijd de eerste verdachte bij dit soort problemen.
Als je foutmeldingen krijgt weet je dat of je geheugen niet goed is, of de geheugeninstellingen staan te strak.

Dan proberen om die instellingen wat minder strak te zetten.
(zelfs als je geen fouten krijgt bij memtest kun je dit proberen)

Verder DE FAQ naar hoe je dit soort problemen oplost : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 23:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op 22 October 2003 @ 22:54:
Dit lijkt op conflicterende hardware en ik denk dat je van scratch eens moet beginnen. Haal je systeem eens leeg en installeer hem opnieuw en voeg later telkens een nieuw onderdeel toe. Wanneer je de klachten weer krijgt heb je in ieder geval een van de boosdoeners. Stoei eens met verschillende config's om alle probleem hardware eruit te filteren.
Ah okee bedankt ik zal em proberen hoop dat het lukt.
HD ook formateren trouwens?

Verwijderd

kijk je begint met alles uit je kast te trekken:

dus alleen het volgende hou je over:

mobo, cpu, geheugen, vidkaart en HD + cdr

nu installeer je windows.. en ga je deze configuratie zo zwaar mogelijk stressen.

gaat dit allemaal goed dan kun je stukje bij beetje alles wat er verder in je kast zat weer toe gaan voegen. Na elke toegevoegd deeltje wel weer stressen.

gaat dit niet goed: dan gaje alle voltages, temperaturen, belanrijke stettings uit je bios hier posten dan kunnen wij je verder helpen.

nu kan het echt aan alles liggen.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 23:19:
kijk je begint met alles uit je kast te trekken:

dus alleen het volgende hou je over:

mobo, cpu, geheugen, vidkaart en HD + cdr

nu installeer je windows.. en ga je deze configuratie zo zwaar mogelijk stressen.

gaat dit allemaal goed dan kun je stukje bij beetje alles wat er verder in je kast zat weer toe gaan voegen. Na elke toegevoegd deeltje wel weer stressen.

gaat dit niet goed: dan gaje alle voltages, temperaturen, belanrijke stettings uit je bios hier posten dan kunnen wij je verder helpen.

nu kan het echt aan alles liggen.....
Okee ben al bezig alles er uit aan het trekken maar nog ff vraag voor dat internet ook foetsie is hoe stress ik hem het best(is best snel systeem moet hem wel hard aanpakken dan zware game er op draaien?)
Bedankt alvast

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 23:26:
[...]

Okee ben al bezig alles er uit aan het trekken maar nog ff vraag voor dat internet ook foetsie is hoe stress ik hem het best(is best snel systeem moet hem wel hard aanpakken dan zware game er op draaien?)
Bedankt alvast
3d mark 2003 is redelijk zwaar. Ik zou echter beginnen met je geheugen te testen.

Verwijderd

3Dmark 03 is zwaar, maar alleen voor de grafische kaart. Helaas niet voor de processor, is aangetoond door een Pentium 2 die nauwelijks minder scoort dan een Turbo-Athlon

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik had in de sluitmessage toch duidelijk verteld dat jij weleens de FAQ/beleid van dit subforum mag doornemen. Doe dat dan ook :) PMG FAQ en PMG Beleid
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.