[knoppix] herkent mijn muis en toetsenbord niet

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 21:19
Ik heb een standaard packerd bell USB muis en toetsenbord( :r ;( ), maar knoppix 3.3 en knoppix 3.1 willen ze niet herkennen.
Als ik nu knoppix cd erin doe kan ik in het bootmenu nog typen, maar daarna niet meer... Ik kan dan ook niet meer muizen :'(
als iemand een oplossing weet, zal ik dat zeer waarderen _/-\o_
oja, met de search kon ik niks vinden, en met google ben ik ook niks opgeschoten

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.knoppix.net/forum/viewtopic.php?t=1627

Hier staan enige suggesties.
Opstarten met "Knoppix noapic" lijkt me het proberen waard;

Anders boot knoppix eens zonder grafische toestanden, en post de uitkomst van "dmesg" eens.

Of zoek eens goed in het Knoppix forum :)

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 21:19
ik heb opgestart met knoppix noapic, na het bootscherm gaat het verder, tot dat het bij het stukje USB found, enabling hotplug ofzoiets, dan gaatie autoconfiguren en normaal duurt dat maar een paar sec. Maar nu was het gewoon net offie daarbij vast liep...
Ik heb hem er een kwartier op laten staan en toen vond ik het wel genoeg
oja, ik heb ook opgestart met knoppix 2, dat is text mode only. Zelfs daar werkt mijn muis en toetsenboard niet

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
Je zou eens kunnen kijken of je keybdev en mousedev kunt laden.
Ik zou niet weten hoe je dat zonder /etc/modules.conf moet doen maar daar zal google je wel bij helpen.
Even uitleg: Ik neem aan dat het een en ander verkeerd gaat als je usb (?) keyboard en usb muis via de full hid driver geconfigureerd worden
Keybdev en mousedev zijn beperkte usb keyboard en mousedrivers bedoeld om die dingen zo vroeg mogelijk (via initrd image bijvoorbeeld) aan de praat te krijgen maar voldoen ook als gewone drivers.
Misschien dat die wel werken.
Even gezocht voor je met google (soms ben ik wel eens niet lui). Als het goed is moet je met de kernelparameter
boot_modules=
aan kunnen geven welke modules je wilt laden tijdens de boot, zet daar voor de grap eens mousedev,keybdev achter
edit:

even "en" in de laatste regel vervangen door een komma zodat de syntaxis klopt

[ Voor 7% gewijzigd door Bas! op 23-10-2003 12:54 ]

• rontemp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

rontemp

MUHAHA

bij 3.2 en 3.3 is het bij veel moederboarden nodig om knoppix nosmp toe te voegen (no multiprocessor) omdat er in huidige chipsets een stukje multiprocessor techniek zit (23 irq`s) en noscsi, noapm wil ook helpen bij de hardware herkenning.
Versie 3.4 gaat nu zonder enige config via mijn sweex router naar chello (He ! it`s legal) _/-\o_ O-)

Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Uhmz, denk je dat het nog zin heeft om na een half jaar een oplossing te posten? Weinig kans dat de TS er nog wat aan heeft.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.