[Outlook Express 6] Mail backup en later terug zetten.

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 10:39
Mijn inbox en zelf aangemaakte mappen in OE6 bevatten veel berichten die ik graag wil houden.
Ik wil mijn machine opnieuw installeren met de Engelse versie van Windows (dus ook Engels OE6). Heb nu de Nederlandse versies.

Hoe kan ik de mails opslaan(exporteren?) en later weer terugzetten(importeren?)?

Als ik exporteren doet in OE6 gaat ie het volgende zeggen: "Hiermee exporteert u berichten van OE6 naar MS Outlook of Exchange". Ik klik "OK" en verder gebeurd er niks. Ik wil niet OE > Outlook/Exchange maar OE > OE...

iemand help?

Verwijderd

zoek de map op, waar postvak in, uit, verwijderde items staan.
kopieer alles naar een andere partitie.
opnieuw alles installeren, en later weer terugzetten.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

hier staan de bestanden in: C:\Documents and Settings\user\Local Settings\Application Data\Identities\seriecode\Microsoft\Outlook Express

user: naam gebruiker
seriecode: in oe6 --> opties --> onderhoud --> archiefmap --> de hele url incl. code

de inhoud van map kopieer je naar andere partitie. daarna weer op dezelfde plaats terugzetten. het werkt, heb het zelf ook gedaan.

/edit

ik was net eerder >:)

[ Voor 7% gewijzigd door newpegasus op 22-10-2003 22:24 ]

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 21:35
C:\Documents and Settings\username\Local Settings\Application Data\Identities\{cijfers345345345345}\Microsoft\Outlook Express

Zo zou de directory er kunnen uitzien.
Gewoon even die dir opzoeken met de zoekfunctie, alles kopieren, bewaren , opnieuw instaleren en gewoon terug zetten in de directory.
De export functie werkt bij mij ook niet, snap niet waarom die er dan in zit :D

/edit
Grr dit is al de 2e keer dat ik net te laat ben :D het is trouwens ook de enigste goede manier die ik ken om zo je mails te behouden.

[ Voor 16% gewijzigd door Bapawe op 22-10-2003 22:26 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Heel erg makkelijk en handig:

Bestand > Map > Alle mappen comprimeren

je krijgt dan *.dbx per map (PostvakIN.dbx, etc etc) die je vervolgens makkelijk kan terugladen. Had je kunnen vinden dmv 'reservekopie' of 'backup' in de help van OE geloof ik :)

• newpegasus

newpegasus

Hertog

G33rt schreef op 22 October 2003 @ 22:44:
Heel erg makkelijk en handig:

Bestand > Map > Alle mappen comprimeren

je krijgt dan *.dbx per map (PostvakIN.dbx, etc etc) die je vervolgens makkelijk kan terugladen. Had je kunnen vinden dmv 'reservekopie' of 'backup' in de help van OE geloof ik :)
handig, nooit geweten dat het zo ook kon :-D is tenminste niet zo omslachtig als mijn oplossing...

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
newpegasus schreef op 22 October 2003 @ 22:51:
[...]

handig, nooit geweten dat het zo ook kon :-D is tenminste niet zo omslachtig als mijn oplossing...
ik moest een paar weken geleden een backup voor mn pa maken, en het eerste wat ik dan doe is in de help of MSKB zoeken naar hoe je een backup maakt :P

maar ja, wie ben ben ik he? ;)

• newpegasus

newpegasus

Hertog

G33rt schreef op 22 October 2003 @ 23:09:
[...]

ik moest een paar weken geleden een backup voor mn pa maken, en het eerste wat ik dan doe is in de help of MSKB zoeken naar hoe je een backup maakt :P

maar ja, wie ben ben ik he? ;)
tweakers zoeken het zelf uit, en natuurlijk via de moelijkste weg ;)

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-08 10:39
thank a lot dudes... effe in een textfiletje gezet :)
Pagina: 1