Met door CSS gecontroleerde layers heb ik een site opgemaakt, maar nu loop ik tegen een probleem aan met twee verschillend gekleurde layers die even groot moeten worden. Deze twee layers moeten (absoluut gepositioneerd) naadloos naast elkaar staan, verschillende achtergrondkleuren (wit en oranje) hebben en even hoog worden. Het probleem is dat de rechter layer niet even groot wordt als de linker omdat de content in de linker layer variabel is. De site is te bekijken op http://www.reclameplaza.nl/edmm/.
Via google en de search op GoT heb ik aardig wat tips gevonden. Mijn oplossing was om dan maar de twee layers in een container naast elkaar te laten floaten en hun margin-bottom 0px te laten zijn. Dit werkt niet. Oplossing met het uitlezen van de hoogte van de linker layer d.m.v. JS werkt ook niet, omdat alleen Mozilla een correcte waarde teruggeeft en IE en Opera niet. Nu heb ik het 'opgelost' door de rechter layer op elke pagina een andere, vaste hoogte te geven zodat ie er in IE 6 goed uitziet, maar liever heb ik een oplossing in CSS die ook in andere browsers werkt. Elke oplossing is welkom, want ik zit vast
.
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik cross-browser twee absoluut gepositioneerde layers naast elkaar dezelfde hoogte geven? (zonder gebruik van JS bij voorkeur)
Via google en de search op GoT heb ik aardig wat tips gevonden. Mijn oplossing was om dan maar de twee layers in een container naast elkaar te laten floaten en hun margin-bottom 0px te laten zijn. Dit werkt niet. Oplossing met het uitlezen van de hoogte van de linker layer d.m.v. JS werkt ook niet, omdat alleen Mozilla een correcte waarde teruggeeft en IE en Opera niet. Nu heb ik het 'opgelost' door de rechter layer op elke pagina een andere, vaste hoogte te geven zodat ie er in IE 6 goed uitziet, maar liever heb ik een oplossing in CSS die ook in andere browsers werkt. Elke oplossing is welkom, want ik zit vast
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
| <style type="text/css">
#container {
position: absolute;
left: 0px;
top: 325px;
z-index: 20;
width: 775px;
height: auto;
overflow: visible;
background: transparent;
color: #FF9000;
margin-bottom: 0px;
}
#container_left {
float: left;
width: 575px;
margin-bottom:0px;
background: #FFFFFF;
}
#container_right {
float: right;
z-index: 200;
width: 200px;
margin-bottom:0px;
background: #FF9000;
}
#contentdiv {
position: relative;
left: 175px;
top: 10px;
width: 398px;
max-width: 398px;
text-align: justify;
overflow: visible;
background: transparent;
color: #000000;
}
</style>
<div id="container">
<div id="container_left">
<div id="contentdiv">
<!-- Content // -->
Hier staat de in grootte varierende tekst
<!-- End Of Content // -->
</div>
<!-- stelletje divs die er niet toe doen // -->
</div>
<div id="container_right" style="height:565px"></div>
</div> |
Mijn vraag is dus: Hoe kan ik cross-browser twee absoluut gepositioneerde layers naast elkaar dezelfde hoogte geven? (zonder gebruik van JS bij voorkeur)