Misschien een stomme vraag maar m'n dvdspeler in mn pc is "vastgelopen" (ziet cd niet die erin zit en blijft maar zoeken), en er staan een paar belangrijke dingen te draaien op mijn pc die niet afgesloten mogen worden. Kan ik nou gewoon de voeding en ide kabel uit die dvd speler trekken of gaatie daar van kapot?
Verwijderd
Het is iig nooit slim om een voedingskabel uit een draaiend systeem te halen. Geloof dat er laatst nog iemand hier was die op deze manier kortsluiting had gemaakt. Proberen kan altijd, maar het lijkt mij minder slim. Kun je niet met een paperclip de cd eruit halen (in het pinnetje dus)?
cablemodem_ volgens mij zou ik er serieus over denken om te rebooten...
ik weet niet wat er niet afgesloten mag worden, maar als de DVD je de DVD speler los trekt is de kans op een reboot (als er niets kapot gaat) heel erg groot...
zeker als je de voeding lostrekt is die kans extreem groot...
helaas is dat mijn ervaring bij verschillende domme acties
ik weet niet wat er niet afgesloten mag worden, maar als de DVD je de DVD speler los trekt is de kans op een reboot (als er niets kapot gaat) heel erg groot...
zeker als je de voeding lostrekt is die kans extreem groot...
helaas is dat mijn ervaring bij verschillende domme acties
[ Voor 10% gewijzigd door Duur! op 22-10-2003 22:12 . Reden: zin vergeten ]
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Een vergelijkend voorbeeld:
Bij ons bij de lokale omroep werken we met md-spelers (minidisc). Als je per ongeluk op de 'record' of 'erase' knop drukt, is alles gewist. Druk je vervolgens op 'eject' is ook echt alle info eraf, want die wordt gewist als je op die knop drukt.
Er is me ooit geleerd dat ik de stekker van het apparaat eruit moest trekken, omdat deze dan niet de kans krijgt de md daadwerkelijk te wissen. Dit wordt namelijk niet gelijk gedaan, nadat de knop 'record' of 'eject' is ingedrukt.
Het bevordert natuurlijk niet echt de levensduur van het apparaat, maar het is in dit geval de beste remedie.
Bij ons bij de lokale omroep werken we met md-spelers (minidisc). Als je per ongeluk op de 'record' of 'erase' knop drukt, is alles gewist. Druk je vervolgens op 'eject' is ook echt alle info eraf, want die wordt gewist als je op die knop drukt.
Er is me ooit geleerd dat ik de stekker van het apparaat eruit moest trekken, omdat deze dan niet de kans krijgt de md daadwerkelijk te wissen. Dit wordt namelijk niet gelijk gedaan, nadat de knop 'record' of 'eject' is ingedrukt.
Het bevordert natuurlijk niet echt de levensduur van het apparaat, maar het is in dit geval de beste remedie.
Het iig nooit slim omdat te doen. Maar het kan denk ik wel, ik heb het een x gedaan met floppydrive. Aangesloten toen hij aan stond :d. En weer losgekoppeld. Nix mis mee gegaan, maar ik geef je geen garantie.
Wat is er trouwens zo belangrijk dat je je pc niet ff kan rebooten?
Wat is er trouwens zo belangrijk dat je je pc niet ff kan rebooten?
de ide kabel zou ik in ieder geval laten zitten.
probeer maar eerst een paperclip
probeer maar eerst een paperclip
eagle
Nouja ik kan wel rebooten maar ik ben een paar dingen aan het opnemen die ik niet zegmaar kan resumen. Dus als ik hem reboot is het weer een paar uur voor niks 
En als ik nou alleen die ide kabel eruit trek, zou de kans dan nog even groot zijn dat er iets fout gaat?
Edit: er staat in die handleiding (pioneer dvd-120s) dat de stroom eraf moet zijn voor je er een paperclip in stopt. Zou dat wel verstandig zijn? Ik hoor hem iig niet draaien..
En als ik nou alleen die ide kabel eruit trek, zou de kans dan nog even groot zijn dat er iets fout gaat?
Edit: er staat in die handleiding (pioneer dvd-120s) dat de stroom eraf moet zijn voor je er een paperclip in stopt. Zou dat wel verstandig zijn? Ik hoor hem iig niet draaien..
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:22 ]
met een paperclip gaan werken terwijl dat ding bezig is een cd op te spinnen enzow lijkt me nog schadelijker dan die voedingsstekker eruit halen.. dus dta meot je dna ookw eer niet doen
(dus paperclip allen als hij de dvd met rust laat)
en verder.. je hebt 50% kans dat je pc het overleeft zonder restart als je de voedingsstekker eruit haalt
en verder.. je hebt 50% kans dat je pc het overleeft zonder restart als je de voedingsstekker eruit haalt
https://wren.co/join/Devian
niet de ide nemen.. dan is de kans veels te groot dat je serieus wat afbreekt... voedingskabel meot je hebben.. en doe het maar gewoon dan heb je het gehadVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:18:
Nouja ik kan wel rebooten maar ik ben een paar dingen aan het opnemen die ik niet zegmaar kan resumen. Dus als ik hem reboot is het weer een paar uur voor niks
Er zijn vier dingen die je kan doen wat betreft het lostrekken of inpluggen van voeding bij een systeem wat aan staat:
• voeding er in één move in doen
• voeding er langzaam in doen waarbij vonkjes onstaan
• voeding er met kracht en snel uit halen
• gaan wrikken zodat je ook weer eventueel vonkjes ziet
Wat cursief staat gaat fout en de voeding erín doen is ook af te raden. Maar ik heb al vaker de stroom van een drive afgesloten en als je dat in één keer doet gaat het gewoon goed hoor. Wanneer je het langzaam doet, reboot hij en is de drive kapot (in mijn geval toen dan
)
• voeding er in één move in doen
• voeding er langzaam in doen waarbij vonkjes onstaan
• voeding er met kracht en snel uit halen
• gaan wrikken zodat je ook weer eventueel vonkjes ziet
Wat cursief staat gaat fout en de voeding erín doen is ook af te raden. Maar ik heb al vaker de stroom van een drive afgesloten en als je dat in één keer doet gaat het gewoon goed hoor. Wanneer je het langzaam doet, reboot hij en is de drive kapot (in mijn geval toen dan
Verwijderd
Mijn onprofessionele vermoeden zegt dat je waarschijnlijk meer kapot maakt door het uittreken van de voedingskabel dan het insteken van een paperclip. Maargoed, ik heb dit nooit meegemaakt dus je zult het echt zelf moeten kiezen.Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:18:
Wat internetinfo hierboven zegt klopt volgens mij wel, het is iig beter dan het cursief gedrukte
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:26 ]
probeer jij maar eens een cdtje te ejecten wat 10000tpm maakt... das niet fijn hoorVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:25:
[...]
Mijn onprofessionele vermoeden zegt dat je waarschijnlijk meer kapot maakt door het uittreken van de voedingskabel dan het insteken van een paperclip. Maargoed, ik heb dit nooit meegemaakt dus je zult het echt zelf moeten kiezen.
Wat internetinfo hierboven zegt klopt volgens mij wel, het is iig beter dan het cursief gedrukteKijk als je het doet gewoon uit voor kortsluiting.
Nou ik heb dus gekozen om de voeding eruit te trekken
Ik heb de voeding er in 1 keer uitgetrokken waarnaa ik erachter kwam dat ik de voeding van de verkeerde speler eruit trok
Maargoed, daarna die andere er in 1x uitgetrokken, mn pc reboote niet, alleen hdd lampje blijft branden nou maarja...
Bedankt voor alle hulp
Ik heb de voeding er in 1 keer uitgetrokken waarnaa ik erachter kwam dat ik de voeding van de verkeerde speler eruit trok
Maargoed, daarna die andere er in 1x uitgetrokken, mn pc reboote niet, alleen hdd lampje blijft branden nou maarja...
Bedankt voor alle hulp
Verwijderd
Niet echt neeDevian schreef op 22 October 2003 @ 22:28:
probeer jij maar eens een cdtje te ejecten wat 10000tpm maakt... das niet fijn hoor
Tenzij hij een hele stille dvd heeft neem ik aan dat hij niet zo snel draait.Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:18:
Lol en dan ook nog de verkeerde stekker eruit trekkenVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:29:
Nou ik heb dus gekozen om de voeding eruit te trekken
Bedankt voor alle hulp
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:30 ]
omg...Ik heb de voeding er in 1 keer uitgetrokken waarnaa ik erachter kwam dat ik de voeding van de verkeerde speler eruit trok
Ik denk echt dat je geluk hebt gehad en ik zou niet nog een keertje zomaar de molex uit een werkend systeempje trekken. Ik had een keer een geluidsversterker iets wat in een pci moest, daar moest ook een molex in dus. nou dat deed ik toen de voeding aanstond; bye bye kaartje
Die 120s, dat is een slot-in. Helpt een paperclip daar wel? Ik zie op mijn 106s iig nergens het gaatje ervoor zitten, en bij de brander erboven (tray) wel.Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 22:18:
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Ide kabel eruit trekken is eng

Heb ik vroeger
zelf een paar keer gedaan, maar ik heb altijd geluk gehad dat ik een goed pctje had met voldoende beveiliging. Anders was 't heel anders afgelopen... dus 1 tip... niet doen
Heb ik vroeger
Verwijderd
Ik zie niet gaan klooien met de stroom. Ik zou even zeker weten dat die DVD/CD tot stilstand is gekomen en vervolgens met een paperclip de lade openmaken. Dat kan best, heb het zelf ook wel 'ns gedaan bij mijn brander, als je maar zeker weet dat de speler zodanig is vastgelopen dat de CD niet meer draait.
Het spul kan trouwens sowieso best wat hebben, als-ie nog draait en je doet die pin erin dan is de kans op beschadiging inderdaad niet denkbeeldig, maar ook niet levensgroot. Met stroom fucken is in ieder geval nooit een goed idee.
Het spul kan trouwens sowieso best wat hebben, als-ie nog draait en je doet die pin erin dan is de kans op beschadiging inderdaad niet denkbeeldig, maar ook niet levensgroot. Met stroom fucken is in ieder geval nooit een goed idee.
Kloten met voeding terwijl pc aan stond kostte me laatst m'n hdd en cd-rw. Trek je conclusies hieruit, heb ik zelf ook gedaan
ik heb zo vaak molex'en uit me systeem getrokken, van me raid 0 array als 1 van de schijven weer kut deden, van me 56x cdrom speler als ie weer is neit werkt, tja je moet uitkijken bij het erin doen, dat je geen kortsluiting maakt, ook daartegen is een pc wel beveiligt trouwens, hebook redelijk wat kortsluiting veroorzaakt op me pc... wel op eigen risico doen he,
trouwens, trek die stekkers er maar neit uit is me advies....
trouwens, trek die stekkers er maar neit uit is me advies....
[ Voor 10% gewijzigd door Mister_X op 23-10-2003 23:24 ]
Pagina: 1