Toon posts:

Speakersetjes v.s. versterkers !?

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eejz...

Ik heb dus momenteel een FPS1000 four point surround setje, ooit 150,- voor betaald. Maar ik realiseer me dat het echt geen kwaliteit geluid is wat eruit komt. Vooral de bas van de woofer valt me erg tegen, omdat deze gewoon maar doordreunt, zonder diepgang en samenhang met de hoge tonen uit de satelites.

Daarom ben ik van plan het geval een beetje te upgraden (lees: vervangen). Aangezien ik veel positieve reviews en reacties heb gelezen wat betreft de DTT2500, lijkt mij dit een goede aanschaf. Ik heb namelijk een Xitel Storm A3D 2.0 kaart me een SPDIF uitgang. Een DVD speler is echter NOG niet voor mij weggelegt.

Maar tussen de meerderheid die de DTT2500 de hemel in prijst, leeft een kleine rebellengroep die de samenleving duidelijk wil maken dat al die setjes troep zijn: "Voor een echte versterker met goede boxen moet je gaan, niet voor de pc-troep..." En dan het liefst met zoveel mogelijk wattage.

Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik hierdoor in grote twijfel ben gekomen over mijn toekomstige aanschaf!

Wat info over mijn doeleinden:

-GEEN dvd-films, misschien in de toekomst wel.
-Veel MP3's afspelen!
-A3D 2.0 gebruiken tijden het gamen (HL,Q3A,CS)
-En misschien dat ik de TV, via de headphones uitgang ook op het een en ander kan aansluiten

Ik heb een kamer van +/- 4 x 2,5 m.

Mijn budget ligt op ongeveer 800,-

Enkele producten die ik op het oog heb:

-Creative DTT2500 5.1 set
-RX-230R Receiver ( http://www.jvc.nl/catalog/article.m4?country=nl&lang=nl&mode=scategory&scategory=rx&art=RX-230R )

En van speakers/boxen voor versterkers heb ik al helemaal geen verstand.

Dus wat ik jullie vraag:

DTT2500 of versterker+boxen ?
En wanneer dat laatste, welke versterker en welke boxen (moet binnen budget van 800,- vallen).

Alvast erg bedankt!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Binnen een budget van 800,-- heb je geen fatsoenlijk setje echte speakers+versterker, dus zou ik dan maar voor een setje pc speakers gaan, ik heb wel versterker+boxen, maar dat komt omdat mijn pc in de huiskamer staat en dus gewoon op mijn eigen stereo installatie staat.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Verwijderd

Ik ben ook altijd tegen speakersetjes geweest... Ik heb op mijn computer een 2x100W sony versterker (TA-FE520RS) en 2 Wharfedale Valdus 400 150 Watt boxjes (90 cm hoog) aangesloten... Was bij elkaar 1000 piek. Ben ik erg tevreden mee.
Keb alleen een kut geluidskaart (de Creative soundblaster ensonic PCIaudio 64, onboard). Een CD in de CD-speler klinkt veeeeel helderder dan een CD in de CD-ROM speler!

Maareh een dolby receiver + speakers is best duur!! Toch zou ik nooooooit computer boxjes kopen. Ze hebben gewoon geen vermogen! En zeg nou zelf... Een spelletje spelen waarbij je de bommen gewoon voelt vallen (en de glazenkast hoort rinkelen alsof daarin de bom gevallen is) is toch geweldig... Das pas force feedback. Muren moeten trillen!

Verwijderd

Voor Fl. 800,- koop je zeker wel een goed setje van een losse versterker, c.q. receiver, en luidsprekers. Erg goede speakertjes voor het geld zijn bijvoorbeeld de Tannoy M1's voor +/ - Fl. 150,- per stuk (bijvoorbeeld bij Richersounds in Amsterdam, aan de van Woustraat). Een goede stereo versterker koop je daar ook voor weinig, vanaf +/ - Fl. 300,-, een Dolby Prologic receiver van Sony hebben ze ald voor +/ - 450,-. dus voor Fl. 600,- heb je een setje Tannoy M1's met een stereo versterker. En voor +/- Fl. 750,- dezelfde Tannoy's met een surround receiver. Op de surround receiver zou je als rearspeakers eerst twee van je creative speakers kunnen aansluiten.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

2de hands audio setje dan een idee?

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Ik heb een sblive op mijn versterker aangesloten (geen surround versterker) hoe kan ik dan toch 3d krijgen. gewoon een setje boxen er bij kopen?

Verwijderd

Sorry dat ik het zeg hoor, maar in jou geval zou ik gewoon voor de DTT2500 gaan.

Zeker gezien de ruimte waarin je ze wilt gaan gebruiken is dit meer dan afdoende. Tevens valt het ook ruim binnen je budget.

goed, losse componenten geven mooi(er?) geluid, de vraag is echter of je dat ten volle gaat benutten.

Zelf ben ik in het bezit van een DTT2500 set. Mijn PC staat in het verlengde van mijn woonkamer (zeg maar IN de woonkamer) en ik moet zeggen: wat een retegaaf geluid! Zelfs in de woonkamer komt alles zeer goed tot zijn recht.
Als het moet blaas ik de buren van 3 hoog achter met gemak van het balkon af, zoveel power zit er nog in het setje.

'Tuurlijk, losse componenten zal ongetwijfeld mooier klinken, de vraag is echter of je er ook gebruik van gaat maken.

In ieder geval: succes met je beslissing.

Verwijderd

Als ik het goed lees gaat Boneh het setje vooral voor stereo weergave gebruiken:

-GEEN dvd-films, misschien in de toekomst wel.
-Veel MP3's afspelen!
-A3D 2.0 gebruiken tijden het gamen (HL,Q3A,CS)
-En misschien dat ik de TV, via de headphones uitgang ook op het een en ander kan aansluiten

Waarom dan zo'n setje meet teveel te lage kwaliteit speakers, waarom geen goede losse versterker en een paar goede luidsprekers, is nog goedkoper ook!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-08 06:02
Roc, leer eens lezen

Verwijderd

kijk ook eens op www.hifi.com daar hebben ze de DTT2500 te koop voor $299, niet echt goedkoop, maar je krijgt er gratis een DVD-speler bij (Samsung 709, dus voor aan de TV, niet voor in de computer, kost in NL toch snel 700 piek)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz....zoals gewoonlijk weer eens verdeelde meningen... (toch thnx voor de reacties btw).

Maar zoals Whiteman al zegt, als ik voor een versterker ga, heb zowieso iets voor achter nodig, maar daar kan ik trouwens altijd m'n oude FPS1000 voor gebruiken.

Bij expert hebben ze het volgende in de aanbieding: een JVC versterker stereo + tuner 2 x 50 Watt (333,-) + 2 x ?? Watt boxen (500,-) voor 800,- Is dat wat ?

Dat leek me wel interessant, vooral nou ik op 3DSoundsurge gelezen heb dat de DTT2500 niet echt geschikt is voor muziek en games, omdat ie op dat gebied identiek is aan de FPS2000, maar meer voor DVD. Maar nou sommigen weer zeggen dat die DTT2500 wel goed is....AARRRGHHH....kwordt er gestoord van :(.

Verwijderd

Gewoon die dtt2500 kopen .... retegaaf geluid voor een goede prijs... het lijken kleine kutboxes maar er komt echt power uit hoor... ik heb een grote huiskamer maar daar gebruik ik ze ook gewoon... en als je eenmaal een dvd met deze set hebt gekeken kom je een stuk vaker bij de videotheek ... geloof mij maar... "gewone" boxen en versterker zullen best wat beter klinken maar met deze set kun je gewoon alle kanten op...

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik heb het spul gewoon op een 2dehands kenwood set staan met een mengpaneeltje en 4 boxen (wharfdale en b&o)kosten f 250,-
dat heb ik weer doorgelust naar 2 oue versterkers (100 piek?) en daar staan weer 2 speakers per versterker op (bNs en sony)
kortom, voor ong. 400 piek heb ik een dijk van een geluid, buren zijn blij met me, ik zou NOOIT van die pc bende kopen...
maar ieder ze meug natuurlijk ;-)

tijd voor verandering.

Verwijderd

heb m'n compu ook op mijn versterker aangesloten (600 watt) met 4 speakers (800 watt). Ok, het ligt iets buiten je budget (overgeveer 7000,-) maar dan heb je ook wat :)
daarbij doe ik ook drive-in shows in m'n vrije tijd, dus heb ik dat spul wel nodig.
in jou geval zou ik (jammer voor jou?) ook gaan voor DTT2500. mijn buurjongen heeft ze ook, en ze klinken goed in vergelijking met andere pc-speakers.

mazzel

Verwijderd

Topicstarter
Maar is die DTT2500 dan ook echt veel beter dan de FPS1000, dat vraag ik me nl af....want daar wordt hij nooit mee vergeleken. "Ja,...hij is goed....." maar m'n FPS1000 is ook goed, alleen niet goed genoeg....

Dus is de DTT2500 in vergelijking met de FPS1000 veel beter ?

Verwijderd

Veel beter!
Ten eerste is de subwoofer van veel betere kwlaiteit, en zijn de sattelieten van groter formaat dan de FPS1000.

Je zou gewoon het vershil eens moeten horen, dan ben je snel overtuigd...

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
de grootte van de speaker heeft nog nooit wat gezegd over de kwaliteit

Boneh, als je surround niet noodzakelijk vind zou ik zeker wel voor echte versterker + speakers gaan, dat is haalbaar binnen een budget van 800,--, of toch een surround versterker kopen, en nu alvast 2 speakers, en dan later nog wat speakers erbij

als je veel muziek wil gaan draaien is een pc setje niet voldoende, als het goedkoop moet wel de beste keus.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Jag
  • Laatst online: 28-08 19:37

Jag

Een beetje oude topic, maar daarom nog niet minder interessant!
de grootte van de speaker heeft nog nooit wat gezegd over de kwaliteit
Dit is dus echt niet waar. Grotere speakers zijn over het algemeen zeker wel beter. En dat heeft gewoon te maken met de lengte van de klankast. Die bepaalt namelijk grotendeels het frequentiebereik.
En dan het liefst met zoveel mogelijk wattage.
Dit daarentegen zegt veel minder over kwaliteit. Je kan de audio wereld in drie categorieen indelen:
1) de professionele geluidsversterking. Hiervoor worden speakers gebruikt die echt een extreem hoge gevoeligheid hebben (lees rendement) en een hoge belastbaarheid. Dit wordt bereikt door hoorns. Verder gebruiken ze versterkers die tegen alles bestand zijn, en giga vermogens kunnen leveren. Verder zitten er erg veel schakelingen in PA systemen voor het regelen voor van alles en nog wat.
2) de audio puristen. Die gebruiken hele sobere apparatuur. Kleine solid state versterkers, soms zelfs buizenversterkers. En alles zo 'transparant' mogelijk, dus geen schakelingen zoals balance en tone regelingen of begrensingen. De speakers zijn vaak toch wel groot, maar hebben vaak een wat mindere gevoeligheid, en al helemaal geen hoge belastbaarheid. Alles in dienst van de flat frequency response. Verder wordt er nog veel aandacht besteed aan de bron.
3) de amateurs. Deze scheppen graag op met getallen waarvan ze zelf de betekenis niet weten, of dat niet relevant is. Computerspeaker fabrikanten zijn daar een ster in! Zijn spelen heel handig op de consument in door giga power ratings te geven, die zeer twijfelachtig zijn. Wat zij willen is ook onmogelijk: ze willen speakers klein, goedkoop én goed. Maar dat kan dus gewoon niet.
Maar voor de powerjunkies onder ons, hier de factoren die de max spl (sound pressure level in dB) bepalen van een geluidsinstallatie:
- het allerbelangrijkste is denk ik vaak wel de gevoeligheid van een speaker. Dit wordt uitgedrukt in dB bij één Watt op één meter afstand gemeten. Dit getal geeft weer welk spl je speaker creeert als hij één Watt (1 Joule per sec) krijgt aangestuurd van de amp. Let wel op, want soms staat er dB bij 2.83V op één meter. Dan moet de nominale impedantie dus wel 8 Ohm zijn, anders klopt het niet.
- het vermogen dat je versterker kan leveren. Dit kan je onderverdelen in continu en max.
Voor continu worden verschillende standaarden gebruikt. De voorzichtigste is 'gewoon' continu. Voorbeeld:
65 Watt @ 4 Ohm, 20-20.000 Hz, 0.05% THD (beiden kanalen tegelijk aangestuurd)
Ook word vaak DIN gebruikt (Deutsches Industrie Norm of zoiets).
Dat is gemeten op 1KHz met 1% THD. Het verschil in geleverd vermogen is dan ook aanzienlijk met de normale continu. Daarom kan je dus ook nooit zeggen dat je een x Watt versterker hebt (met speakers is dat nog veel sterker).
Max vermogen wordt ook wel headroom genoemd, en dat is leuk voor de dynamiek in de muziek.
Vaak wordt dit aangegeven met muziek vermogen, de standaard en meetvoorwaarden ken ik niet. Waar je wel op kan rekenen is dat je amp flink aan het clippen is als hij muziek vermogen moet leveren.
- de belastbaarheid van je speakers. Vaak wordt hier ook continu en muziek voor gerekend, met een verschil vaak van een factor twee. Het gekke met speakers is dat de belastbaarheid sterk frequentie afhankelijk is. Zo kan de belastbaarheid van een '100 Watt continu speaker' terugvallen naar zeg 10 Watt bij een lage frequentie zoals 13 Hz. En dan heb ik het nog niet over hoge tonen (een tweeter is sneller kapot dan je denkt).
- allemaal akoustische factoren. Voorbeelden zijn materialen gebruikt in de kamer, de afmetingen, de opstelling van speakers.

Zoals wel duidelijk wordt ben ik tegen computerspeakers. Die zijn leuk voor het afspelen van geluidjes van het start menu voor de secetaresse, niet voor een serieze tweaker. Een investering in een goede versterker en speakers heb je echt lang plezier van (dan moet je niet zoals ik continu nieuwe dingen kopen). Niet alleen kan je een hogere spl halen met een HiFi set, maar het klinkt gewoon stukken beter!
En nog een tip voor alle mensen die overwegen om een geluidsinstallatie te kopen en weinig geld hebben (wie kent het probleem niet?). Vraag ff rond in je omgeving (ook familie) of iemand nog een oude versterker op zijn zolder heeft staan, scheelt veel geld en weinig kwaliteit. En besteed de rest aan speakers, die zijn namelijk het bepalendst voor het uiteindelijke resultaat.

Jag

• harley
  • Laatst online: 17:56
Ik ben over geen enkel pc speaker setje te spreken. veel te weinig power en zeer vlug vervorming ZEKER BIJ DIE CAMBRIDGE gevalletjes !
Kij of je nergens goedkoop goede speakers op de kop kunt tikken en een surround versterker ( nieuwd ) want die zul je niet zo gouw tweedehands vinden.
ikzelf heb geluk gehad dat ik surround doe met 2 setjes en ik heel goedkoop aan mijn luxman lv90 versterker kon komen ( 100 piek :) )

.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Indruk wekkende repley Jag,
Ik heb een DDT2500 en ik ben daar best tevreden mee. Ik hoef geen buren aan de deur die gaan lopen zeiken over de bas. En met de DDT2500 is het goed mogelijk om dat te doen hoor! Maar wat Jag zegt: de gevoeligheid van je versterker is belangrijk. En daarnaast je boxen zijn ook erg belangrijk! Ik heb helemaal geen probleem met de boxen van de DDT2500. en btw: wat heb je aan een 200 Watt boxen als je geen gebruik maakt van dat vermoge?? Een vriend van mij is Dj en die heeft dus boxen in zijn kamer van 300+ Watt en als je die dingen zacht zet zijn ze minder mooi qua geluid dan mijn bescheiden 5 Watt DDT2500 boxen op hetzelfde volume. Voor games is de DDT2500 zeker in combinatie met de soundblaster Live en goede combinatie. Tenzij je hypergevoelige oren hebt en alleen met zo'n mega dure versterker van Technics genoegen neemt.

Mvgr,

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

wist je dat het continuvermogen van een DTT2500 op 84Watt ligt, alles bij mekaar opgeteld? doe mij maar een fatsoenlijke versterker en een goede koptelefoon (heb nu Sennheiser HD580, voor prikkie gekocht :D , voor 275, en adviesprijs is 469. was in de aanbieding ivm. de opvolger, de HD590)

de duurste PC Speakers zijn vaak nog slechter als de goedkoopste sony set. (sony? walg!)

en om de DTT2000/2500 digitaal aan te sluiten heb je een digitale DIN aansluiting nodig, een SPDIF pluggie gaat niet. Dus je kunt ze alleen aansluiten op de SBLive Retail (voorganger van Platinum) en dus de Platinum. en of je er wat van merkt is nog maar de vraag, misschien heeft de SBLive wel een betere DAC als die boxen, is me niet bekend.

Verwijderd

wrong dude. de dtt2500 hebben een spdif ingang. Je heb dus absoluut geen din nodig. Het is trouwens geen optische ingang maar gewoon tulip. Dus ik denk dat jouw soundkaart niet werkt ermee. Tenzij je een converter maak of koopt. O en waar slaat het op dat jij zeg dat de soundblaster live een beter dac heeft????? in de versterker van de dtt2500 zit een DAC en als je de soundblaster live digitaal aansluit gebruikt ie natuurlijk de dtt2500 DAC. alleen als je hem analoog aansluit gebruik je de DAC van de soundblaster live.

Verwijderd

Je moet wel zwaar audiofiel zijn wil je moeilijk gaan doen iver het minimale verschil tussen de DTT2500 en een losse versterker etc. Check it: je hebt een dolby prologic/digital5.1 versterker met (niet te) compacte houten luidsprekertjes en een flinke subwoofer (ook van hout natuurlijk), voor 600 piek! Kheb hem zelf ook, je kunt de buren er flink mee pesten, en het geluid klikt goed zat. Maar als je toch geen DVD's kijkt ben je minder geld kwijt met de FPS2000, die in principe hetzelfde zijn, alleen zonder de 5e speaker en ac-3/prologic decoder.... Maar als je net iets meer kwaliteit wil hebben voor aardig wat extra geld, jouw keus... Ik merk het verschil nauwelijks en zal zeker niet van mijn keus wakker liggen :)

• bille
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Juistem! EN dus is de DDT2500 in combi met een Sounblaster Live een uitstekende combinatie om mee te gamen! Niet de duurste en de allerbeste, maar wel zeer aantrekkelijk gesprijsd, met een hoog "waar voo je geld" gehalte!

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zoals wel duidelijk wordt ben ik tegen computerspeakers. Die zijn leuk voor het afspelen van geluidjes van het start menu voor de secetaresse, niet voor een serieze tweaker.
He... Jag... je weet vast al ongeveer wat ik ga zeggen :)

Verwar jij niet tweaker met audiofiel?
IMHO kan een goed set computerspeakers voldoende zijn voor gewoon spelletjes en mp3'tjes.

/me gaat nu naar huis om mijn nieuwe Sony Dolby Digital/DTS reciever met JBL speakers eens uit te pakken en aan te sluiten op mn pc >:), staan al een week klaar...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Jag

Jag

Maar wat Jag zegt: de gevoeligheid van je versterker is belangrijk. En daarnaast je boxen zijn ook erg belangrijk!
Uhm, ik denk dat je de gevoeligheid van de speakers bedoelt. De gevoeiligheid van de versterker bestaat wel, maar dat is dan de ingangsgevoeligheid van de eindversterker, en dat is in Volt (ik geloof dat getal aangeeft welke spanning er odig is van de voorversterker voor volledig vermogen). Dit alleen interessant om te weten als je meerdere versterkers voor een speaker gebruikt, bi- of tri-ampen (met een actieve crossover bijvoorbeeld). Maar het is echt totaal iets anders dan de gevoeligheid van speakers.
IMHO kan een goed set computerspeakers voldoende zijn voor gewoon spelletjes en mp3'tjes
Ik ben misschien veeleisend hoor, maaruh, ik vind computerspeakers dus echt niet voldoende om mp3tjes mee te luisteren. Ook al is mp3 minder goed dan cd (kan zwaar dichtbij komen als de juiste encoder en bitrate wordt gebruikt).

Maar samenvattend vind ik de investering van zeg 500,- voor een set speakers met nog ergens goedkoop een versterker (2e hands) het meer dan waard. En je hebt echt geen fancy dingen zoals dolby digital nodig om muziek te kunnen luisteren, sterker nog, dan zit het in de weg (misschien dat DTS encoded audio cd's hier een uitzondering op zijn).

Jag

• Zer0
  • Niet online

Zer0

En je hebt echt geen fancy dingen zoals dolby digital nodig om muziek te kunnen luisteren, sterker nog, dan zit het in de weg (misschien dat DTS encoded audio cd's hier een uitzondering op zijn).
Muziek luisteren lijkt me niet de primaire taak van speakers die je aan een pc hangt..
Dolby Digital betekend iig ook support voor meerdere speakers, wat wel belangrijk kan zijn voor gaming (A3D/EAX)

DTS klinkt overigens heel erg goed :)

Verwijderd

DUAL-SPEED:

ik zei MISSSCHIEN is de DAC wel beter van de Live! zelf.
en als de 2500 een SPDIF heeft, dan is dat nieuw, dat hadden de 2000's niet volgens mij...

enne, speel geen audiocds af via een cdromspeler met analoge uitgang, dat is zwaar bagger. met digitaal komt het veel meer in de buurt.

• Jag

Jag

Muziek luisteren lijkt me niet de primaire taak van speakers die je aan een pc hangt..
Uhh, nee, maar dat bedoelde ik ook helemaal niet. Mijn punt was dat je beter een stereo versterker plus een set speakers aan je pc kunt hangen, maar die gebruik je dan niet alleen voor je pc, maar voor alles. Dus ook voor je tv, cd-speler, tuner, minidisc, enz. Ik denk dat dat een veel betere investering is dan een set computerspeakers. En dan heb je echt geen dolby digital nodig, tenzij je een enorme filmfan bent. Het hangt dus af van de muziek/films (met meerkanaals audio)ratio. Bij mij is die ratio iets van 10 of zo: ik luister dus tien keer zo lang muziek dan dat ik films kijk (ik heb overigens wel een hele dure tv).

Jag

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Jag, juist die koppeling die je maakt tussen pc en de rest van de apperatuur maakt het zo onhandig. Het betekent dat je dus niet kan gamen (met geluid dan) en tegelijkertijd bv. een minidisc kan luisteren tenzij je met mengpanelen of meerdere versterkers gaat werken.

• Jag

Jag

Het betekent dat je dus niet kan gamen (met geluid dan) en tegelijkertijd bv. een minidisc kan luisteren tenzij je met mengpanelen of meerdere versterkers gaat werken.
Afgezien dat ik dit een detail vind, is dit absoluut niet waar! Ik luister namelijk zelf heel vaak naar een minidisc of de radio terwijl ik aan het gamen ben. En ik heb geen mengpaneel of zo (met twee versterkers kan je overigens geen twee bronnen tegelijk weergeven tenzij je extra speakers hebt. Want als je twee versterkers op één set speakers aansluit, dan gaan de versterkers elkaar elektrocuteren).
En het is ook echt niet moeilijk aansluiten. Wat je doet is het volgende:
je sluit de rec out op je amp (en die heeft echt iedere losse versterker) op de line in aan van je geluidskaart. En je sluit de line out op je geluidskaart op dezelfde bron van de rec out (anders kan je feedback krijgen). En afhankelijk van de werking van je versterker en de bron die je gebruikt, moet je nog met de rec out regelen dat de rec out ook werkt (bijvoorbeeld op "source" zetten, of "cd"). En softwarematig kan je het volume van de line in nog regelen of uitzetten.

Jag

• Zer0
  • Niet online

Zer0

..kan een oplossing zijn, maar het betekend wel dat je het signaal van je cd/minidisc speler naar je versterker via je geluidskaart stuurt, wat toch een verlies in signaal oplevert.
Zelf gerbruik ik de second-room aansluiting van mn reciever, die onafhankelijk van de primaire bron een secondaire bron onversterkt doorgeeft, normaal voor gebruik van een tweede versterker in een andere kamer, met in mijn geval een extra set versterkte comp. speakers om geluid uit mn pc te krijgen als ik naar iets anders luister.

(dat als je met twee versterkers werkt je ook twee extra speakers nodig hebt vind ik vanzelfsprekend)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik had dus eerst zo'n FPS2000 setje, kost nu geloof ik F338,- bij computerland. Bij dit setje zat een speciale kabel voor een DIN aansluiting die ik op mijn SB Live Value kon aansluiten, dit klonk perfect !!! echt heel goed geluid !!!
Vandaag verwacht ik mijn DTT2550 setje, ben dus zeer benieuwd, ik verwacth dat bij games en mp3's het verschil zeer klein is maar bij DVD's heb je profijt van de ac3 decoder die erbij zit :)
Mijn advies is dus om zo'n fps2000 setje te kopen aangezien je (voorlopig) niet van plan bent om DVD's te gaan kijken en het verswchil dan errug klein is met het FPS2000 setje tov DTT2550.

• Jag

Jag

..kan een oplossing zijn, maar het betekend wel dat je het signaal van je cd/minidisc speler naar je versterker via je geluidskaart stuurt, wat toch een verlies in signaal oplevert.
Ik weet niet hoever jouw pc van je versterker afstaat, maar dit is echt geen enkel probleem bij mij, en ik gebruik een zes meter lange kabel (totale signaalweg dus 12 meter). In plaats hiervan stel jij computerspeakers voor?! Nee die klinken lekker! Als je je druk maakt om signaal verlies door kabellengte, dan moeten computerspeakers echt onoverkomelijk zijn. Bovendien klinken twee typen speakers van twee kanten altijd k*t (met twee bronnen).
(dat als je met twee versterkers werkt je ook twee extra speakers nodig hebt vind ik vanzelfsprekend)
Dat is het ook, maar niet iedereen denkt dat. Jij kennelijk dus wel.

Hoe klinkt je nieuwe set trouwens?

Jag

Verwijderd

ik heb zelf ook die Cambridge Soundworks FPS1000 gehad ofzow. Wel klote dinge zijn dat ja.

Maar sinds een week heb ik nu de Midiland S4 8200 speakerset. Dat is echt een vette set mense! Hij wint het met gemak van die FPS2500 set! Kan harder en mooier geluid, en de Sub is echt helemaal kicke, zo'n klein kassie maar een beat dat eruit komt. Als je budget 800,- is dit echt een goeie koop.

Je hoeft dan ook niet meer een aparte Dolby digital receiver er tusse te hangen omdat dat ook op dat kassie zit, en je heb ook nog een remote control :)

Ik weet zelf ook wel dat dure audio producten altijd beter zijn, heb zelf ook een marantz home-theatre met dali speakers en REL subwoofer.

Maar voor PC is dit echt een topper!

Verwijderd

yep die midland is echt vet iets beter dan de dtt2500 als ik het zeggen mag ik heb hem ook gehad namelijk. Het enige wat dus shit is met deze speakers is het 4point systeem, dit werkt echt niet lekker. daarom heb ik de dtt2500 gekocht die is daar veel beter in. Maar kwa dvd en mp3 is de midland beter

• elemans
  • Laatst online: 19-08 15:54
elemans heeft een FPS2000 setje, is redelijk tevreden, mist misschien wat power in het middengebied, heeft echter spijt niet gelijk een DTT2500 setje gekocht te hebben, want verslingerd aan verschijnsel DVD.

Verwijderd

DTT2500:

Connectors
Line In
Type 3.5 mm stereo
Colour Green
Rear In
Type 3.5 mm stereo
Colour Black
Digital DIN
Type 9-pin DIN
Colour Red
Subwoofer Line Out
Type RCA
Colour Red
Speaker Outputs (C, Subwoofer, RS, LS, R, L)

Type RCA
Colour Black

Ik zie geen SPDIF, jij wel?

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Jag, dat set klinkt goed :)... heb alleen nog lang niet alles uitgeprobeerd (al die instellingen op dat ding.. hoe groot je speakers zijn, hoe ver ze weg staan ed.)
Klinkt ook beter als het Altec Lansing ADA885 setje wat ik hiervoor gebruikte (in combi met mn midi-setje), maar ik blijf er bij dat die op zich voldoende zijn voor normaal gebruik :)

Ik doelde overigens niet op de kabellengte, als je goede kabels gebruikt is dat geen probleem, maar meer op het geluidskaartje zelf, dat toch vaak een hogere signaal/ruis verhouding heeft als een goede versterker.
Ik heb overigens nog een nadeeltje gevonden aan de door jou geopperde oplossing... wordt namelijk moeilijker als je digitale apparatuur gebruikt.

• Jag

Jag

Je bedoelt als je de evt aanwezige digitale ingang op je versterker zou gebruiken. Tja, dan ben je errug veel geld kwijt aan optische kabels! En dan moet je er ook niet achter blijven hangen met je voet of zo, anders kan je de kabel weggooien. Maar het lijkt wel alsof je een excuus zoekt om maar computerspeakers te moeten gebruiken. Wat vind jij nou zo geweldig aan die dingen dat de mindere kwaliteit goedmaakt, afgezien de prijs?

En over het nut van op het allerlaatste moment het digitale signaal naar analoog om te zetten, is mij ook niet echt duidelijk. Het verlies in kwaliteit door de kabels naar de versterker toe, is volgens mij echt niet hoorbaar. Dat digitale is echt overgehyped. Veel mensen denken gewoon dat ze digitale speakers hebben (is dat dan niet zo, vragen sommige mensen zich nu af). En als je nog analoog bent, loop je achter. In plaats van op dat soort onbenulligheden te letten, concetreer ik me liever op wat wezenlijkere zaken zoals plaatsing van speakers en acoustiek van mijn kamer (hoort ook bij speaker plaatsing). En ook aan mijn eigen gehoor (er zit "zooi" in :().

En zer0, een dolby digital set kan behoorlijk moeilijk zijn om kloppend te krijgen, gezien het grote aantal posts hierover op het audioforum waar ik ook vaak kom: http://bbs.smr-forums.com:8585/~smr / en http://www.smr-home-theatre.org /
Als je nog wat tips wilt over het calibreren en settings van je receiver, dan is dat the place to be.

Maar ik ga nu nog ff wat muziek opnemen, want ik zit de komende dagen "achter de knoppen" (beetje stomme uitdrukking) op een promotiefeest, helaas zonder mijn toekomstige Crest Audio Poweramp, en helaas met mijn eigen speakers (B&W DM604) ipv een set PA speakers. En heelas dus ook nog met mijn huidige versterker, een Pioneer A-504.

Jag

• Cergorach
  • Laatst online: 19-08 20:37
Hoe zit het met de VideoLogic Digitheatre 5.1?

Ik hoop deze in de toekomst aan te schaffen ter vervanging van mijn eigen geluids systeem. Lekker klein, maar toch goed geluid! En een optische ingang voor de minidisc speler. http://www.videologic.com/ProductInfo/Digitheatre.htm

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Die Digital DIN kabel van de DTT2550 wordt aangesloten op de Sb Live! (Value) die achterop de kaart zit :) hij zit er dus wel degelijk op :)
Pagina: 1