Toon posts:

Speedread optie Plextor activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen hou je de speedread optie van een Plextor cd/dvdrom PX-116A kan activeren? Ik heb al een mailtje gestuurd naar Plextor.

Hun reactie: Quote: Om Speedread te activeren: laad de CD en druk de eject button gedurend 3-5 seconden in, de CD zal normaal terug ejecten en bij volgende load zal speedread geactiveerd zijn en de maximale snelheid van 48x halen.

Heb ik gedaan,..nog steeds zegt Plextools en Nero cd/dvd speed dat ie 40 speed leest. |:(

Iemand een tip? BVD!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Is 48x niet de maximaal theoretisch haalbare snelheid en de 40x (van Nero) niet de werkelijke gemiddelde snelheid?

Senile! Senile Oekaki

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik heb ergens gelezen dat je dat bij hardware moet doen. Bij de eigenschappen van je brander staat dan ergens SpeedRead. Dan moet alles goed zijn.

Dit dacht ik tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
Plofkotje schreef op 23 oktober 2003 @ 17:53:
Ik heb ergens gelezen dat je dat bij hardware moet doen. Bij de eigenschappen van je brander staat dan ergens SpeedRead. Dan moet alles goed zijn.

Dit dacht ik tenminste.
Nope,..helaas,..onderwijl de vraag nog een keer voorgelegd aan plextor,..hetzelfde antwoord gekregen,...speedread zou je zelfs elke keer manueel moeten inschakelen. Als je je disc opnieuw eject is de functie weer uitgeschakeld. Heb bij een volle 80min cdr 's geprobeerd, readtestje gedraaid en ik eindigde op 41,43 speed. Al met al geen superwinst. Weet nog steeds niet of 't werkt. Op zich maakt 'm me niet zoveel uit,..wanneer heb je 48 speed nou nodig? ,...gaat me om 't principe,...de specificaties zeggen 48 speed cdrom,..en onderwijl draait ie op 40 speed. Flauwe zet van Plextor :?

Verwijderd

die 48speed is heus wel haalbaar, maar alleen onder optimale omstandigheden. dus zeker niet met een CD-R. je zult een originele cd/cd-rom (geperst dus) moeten nemen om te testen, en ook tussen deze zullen goede en minder goede exemplaren zitten.

die 48speed is trouwens alleen haalbaar aan het einde (buitenste ring) van de cd. aan het begin (binnenste ring) sowieso niet.

wat plextor trouwens als oplossing geeft om de speedread te activeren is niet voor cd's bestemd, maar alleen voor dvd's. dit is gedaan omdat als je een filmpje kijkt dan wil je geen razende dvd-rom hebben, maar als je een film ript om te backuppen moet hij hem juist wel snel inlezen. ik weet dat deze optie op de plextor dvd-branders werkt, maar voor de 116 weet ik het zo niet.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 23:43 ]