[MIDlet] Testers calculator gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar mensen die mijn calculator MIDlet willen testen. Hij is tot nu toe alleen door mij getest op mijn Nokia 7210. Graag zou ik van jullie de volgende dingen horen:
  • Op welke telefoons werkt de MIDlet wel of niet.
  • Welke bugs vinden jullie?
  • Algemene op- of aanmerkingen.
De calculator MIDlet is hier te vinden met nog wat uitleg. Overigens is de MIDlet natuurlijk door iedereen gratis te gebruiken.

Alvast bedankt voor jullie moeite. :Y)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
Getest op de 7650, werkt :)

Bugs
Ik zie 2 keer afsluiten in het menu

- Features requested:
Bij invoegen ook kunnen klikken ipv via het menu invoegen kiezen.
Verwijderen ook met de [c] ipv altijd via menu daarboven.

Voorderest erg leuk progsel :)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hij doet het bij mij ook, op een Siemens SL45i. Hij is wel enigzins omslachtig met sommige dingen vind ik, gelukkig heb ik ook een ingebouwde calculator (die niet zo uitgebreid is als deze) :)

Ziet er verder goed uit, berekening van 4/3 duurde alleen best lang :P

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Ok, da's mooi. Die kan erbij op het lijstje.
Bugs
Ik zie 2 keer afsluiten in het menu
Kan het zijn dat een daarvan door de 7650 wordt neergezet? Bij mij op m'n 7210 staat er een keer "Sluiten".
- Features requested:
Bij invoegen ook kunnen klikken ipv via het menu invoegen kiezen.
Verwijderen ook met de [c] ipv altijd via menu daarboven.
Bedoel je op het invoegscherm zelf? Op de 7210 werkt dat met de linker knop. Met de 5 kan je overigens ook selecteren. Invoegscherm oproepen kan met de *.
Verwijderen gaat op de 7210 met rechter knop, dus de c als het ware. Ik zal me even een beetje verdiepen in de 7650, zijn knoppenlayout en kijken of het wat beter kan.
Voorderest erg leuk progsel :)
Bedankt, ik vond die standaardrekenmachine echt niet voldoende.
J0YR1D3R schreef op 22 oktober 2003 @ 22:17:
Hij doet het bij mij ook, op een Siemens SL45i. Hij is wel enigzins omslachtig met sommige dingen vind ik, gelukkig heb ik ook een ingebouwde calculator (die niet zo uitgebreid is als deze) :)
Oh, blij te horen dat hij het op een Siemens ook doet. Hij gebruikt indien mogelijk namelijk een nokia extension, maar ik wist niet of dat goed zou werken voor andere toestellen. Ja, hij is vrij uitgebreid, maar dat was ook mijn bedoeling.
Ziet er verder goed uit, berekening van 4/3 duurde alleen best lang :P
Op m'n 7210 doet ie over 999.999 tot de macht 999.999 ongeveer 3 seconden. Een seconde is hij altijd wel kwijt.

[ Voor 31% gewijzigd door jvo op 22-10-2003 22:29 . Reden: Tweede bericht gequote ]

Verwijderd

SE T610 Firmware R3C002 werkt ok, rekent ook vrij snel :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Werkt ook op de Siemens M55, maar ik heb wel een 'probleempje' ontdekt. 't Is namelijk met zotezien niet mogelijk om met de pijltjestoets door je invoer heen te lopen. Je kan dus nooit meer uit haakjes van bijvoorbeeld een sinus komen of fouten eenvoudig corrigeren.

Als je dat weet te fixen is 't idd een ideaal progje. De snelheid is ook vrij acceptabel, iig een leuk alternatief als je geen echte rekenmachine of PC bij de hand hebt :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
intoxicated schreef op 22 October 2003 @ 22:43:
Werkt ook op de Siemens M55, maar ik heb wel een 'probleempje' ontdekt. 't Is namelijk met zotezien niet mogelijk om met de pijltjestoets door je invoer heen te lopen. Je kan dus nooit meer uit haakjes van bijvoorbeeld een sinus komen of fouten eenvoudig corrigeren.

Als je dat weet te fixen is 't idd een ideaal progje. De snelheid is ook vrij acceptabel, iig een leuk alternatief als je geen echte rekenmachine of PC bij de hand hebt :)
Normaal gesproken zou je met de pijltjes naar links en rechts door de invoer moeten kunnen lopen. Hoewel er in midp de constante LEFT is voor de knop naar links, is het bij nokia een andere code (-3). Ik ben bang dat siemens ook een eigen code gebruikt. Ik zal er naar kijken, de functionaliteit zit er wel in, maar die keyCodes zijn echt een ramp. :(

• Eskimootje
jvo schreef op 22 October 2003 @ 22:23:

Kan het zijn dat een daarvan door de 7650 wordt neergezet? Bij mij op m'n 7210 staat er een keer "Sluiten".
Kan zijn ben ik bij meer apps tegen gekomen.
Bedoel je op het invoegscherm zelf? Op de 7210 werkt dat met de linker knop. Met de 5 kan je overigens ook selecteren. Invoegscherm oproepen kan met de *.
Verwijderen gaat op de 7210 met rechter knop, dus de c als het ware. Ik zal me even een beetje verdiepen in de 7650, zijn knoppenlayout en kijken of het wat beter kan.
7650 heeeft beetje veel knoppen aan boord en ook nog een soort joystick met dat ding wil ik graag iets kunnen selecteren. De [c] is ook weer een aparte knop op de nokia 7650.

Zie hier http://www.nokia.com/pics...dels/7650_mainpage_s1.jpg

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Eskimootje schreef op 23 October 2003 @ 01:10:
[...]

Kan zijn ben ik bij meer apps tegen gekomen.

[...]

7650 heeeft beetje veel knoppen aan boord en ook nog een soort joystick met dat ding wil ik graag iets kunnen selecteren. De [c] is ook weer een aparte knop op de nokia 7650.

Zie hier http://www.nokia.com/pics...dels/7650_mainpage_s1.jpg
Ok, duidelijk, ik ga eens kijken welke keycodes voor het indrukken van de joystick en de c staan.

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Om achter de keycodes voor de knoppen te komen, heb ik op de webpagina van JvoCalc de KeyCode utilty toegevoegd. Dit MIDlet geeft van de toetsen die je indrukt weer wat de keycode is.

Ik zou graag aan Eskimootje willen vragen of hij zou willen bepalen wat de keycodes van het indrukken van de joystick en de c op de 7650 zijn.

Aan intoxicated zou ik willen vragen of hij zou willen bepalen wat the keycodes zijn van de pijltjestoetsen op de M55.

• Eskimootje
Duwen van de joystick is -5
De c knop is -8
Ik hoop dat dat geen conflicten opleverd.

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Eskimootje schreef op 23 October 2003 @ 11:18:
Duwen van de joystick is -5
De c knop is -8
Ik hoop dat dat geen conflicten opleverd.
Nee, levert geen conflicten op. Bedankt voor de info. Ik heb het inmiddels verwerkt, maar ik wacht op wat meer feedback voor ik een versie 1.1 neerzet. Wil ook nog wat dingetjes aanpassen voor versie 1.1.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

jvo schreef op 23 oktober 2003 @ 11:06:
Aan intoxicated zou ik willen vragen of hij zou willen bepalen wat the keycodes zijn van de pijltjestoetsen op de M55.

Siemens M55:
Boven:-59
Beneden:-60
Links:-61
Rechts:-62
:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
intoxicated schreef op 23 oktober 2003 @ 12:59:

[...]

Siemens M55:
Boven:-59
Beneden:-60
Links:-61
Rechts:-62
:)
Bedankt, ook deze codes zijn verwerkt. Ik heb inmiddels JvoCalc versie 1.1 met een aantal kleine verbeteringen online gezet.

• Eskimootje
jvo schreef op 23 oktober 2003 @ 15:34:
[...]

Bedankt, ook deze codes zijn verwerkt. Ik heb inmiddels JvoCalc versie 1.1 met een aantal kleine verbeteringen online gezet.
Nu werkt ie nog fijner, kon meestal maar tot 8 cijfers ofzo toen hield de gewone rekenmachine ermee op. Dit is echt beter.

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
Eskimootje schreef op 23 October 2003 @ 16:18:
[...]

Nu werkt ie nog fijner, kon meestal maar tot 8 cijfers ofzo toen hield de gewone rekenmachine ermee op. Dit is echt beter.
Ok, goed dat ie werkt. Hij kan ook dingen als 2^(2^32) uitrekenen. Daar kan zelfs de windows calculator niet mee omgaan. Het idee was dan ook om een rekenmachine te maken die gewoon behoorlijk ver kan gaan en dat is wel aardig gelukt denk ik. :*) (Er zitten nog wel wat bugs in :'( )

Verwijderd

Sony Ericsson T610:
Boven:-1
Beneden:-2
Links:-3
Rechts:-4
Joystick indrukken:-5
C:-8
1:49
2:50
3:51
4:52
5:53
6:54
7:55
8:56
9:57
0:48
*:42
#:35

Geen idee of je er wat mee kan maar dan heb je dat iig :)

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 11:07:
Sony Ericsson T610:

Geen idee of je er wat mee kan maar dan heb je dat iig :)
Is hetzelfde als de Nokia7650 je kunt het programma dus gewoon gebruiken volgens mij.

Verwijderd

Eskimootje schreef op 24 October 2003 @ 12:02:
[...]

Is hetzelfde als de Nokia7650 je kunt het programma dus gewoon gebruiken volgens mij.
Goh, dat had ik al lang uitgevonden :P

• Eskimootje
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 12:24:
[...]

Goh, dat had ik al lang uitgevonden :P
Dus je had tijd over dat je die complete tabel hier neer gooit?
[/offtopic]

Verwijderd

Eskimootje schreef op 24 oktober 2003 @ 12:51:
[...]

Dus je had tijd over dat je die complete tabel hier neer gooit?
[/offtopic]
ach, was eigenlijk zelf gewoon benieuwd...

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik heb hem geprobeerd op m'n S55. Werkt idd goed. Ik ben wel ff nieuwsgierig hoe je die sinus dingen hebt berekend, want ik ben een keer bezig geweest, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Heb m getest op mn 7250i, lijkt prima te werken.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• jvo

jvo

geen commentaar

Topicstarter
babbelbox schreef op 24 October 2003 @ 19:30:
Ik heb hem geprobeerd op m'n S55. Werkt idd goed. Ik ben wel ff nieuwsgierig hoe je die sinus dingen hebt berekend, want ik ben een keer bezig geweest, maar ik kreeg het niet voor elkaar.
Die sinus zat in de Float klasse die ik gebruikt heb. Het werkt met een taylorpolynoom. Dus x - x^3/3! + x^5/5! - x^7/7! etc. Ik heb hem ingesteld op 8 stappen geloof ik. Werkt prima :Y)
Pagina: 1