[asp] relative paden na include

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:11
Hoi mensen,

Ik beveilig mijn website middels een asp include die een database checkt.

Indien niet ingelogd, krijg je de inlogpagina te zien middels een include:

<!--#INCLUDE FILE="inlog_form.html"-->

probleem:

indien ik in inlog_form.html relatieve paden wil gebruiken, voor bv plaatjes te laten zien, dan is de "oorsprong" van de inlog pagina steeds anders.

bv. ik wil de pagina /beveiligd/test.asp
dan is mijn root dus /beveiligd/
en moet mijn inlog_form.html ook hier van uitgaan

maar indien ik /beveiligd/folder/test.asp wil
dan is mijn root dus /beveiligd/folder/
en moet mijn inlog_form.html hier ook mee kunnen omgaan.

Hoe kan dit? Ik heb zitten zoeken in het Server object, maar daar krijg ik alleen een fysiek pad uit: c:\inetpub .....

ik heb ook geen zin om harde paden te gebruiken in inlog_form.html

Hoe los ik dit het makkelijkste op?

EDIT
wat me te binnen valt, is dat ik een Response.Redirect("inlog_form.html") zou kunnen doen, dit IPV een INCLUDE.

Maar zoals ik het nu doe, dan blijft de gebruiker op dezelfde pagina bij het inloggen, en als die dan inlogt, krijgt die automatisch de pagina te zien, die die in eerste instantie opvroeg.

Dit is ook weer te verhelpen, door in de inlog_pagina de aangevraagde pagina op te slaan, en na inloggen weer een Redirect(originele_pagina) te doen.

Ik weet niet wat het makkelijkste te realiseren is.
/EDIT

[ Voor 27% gewijzigd door trekker22 op 22-10-2003 21:33 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
gewoon een algemeen include filetje maken wat je overal in include en waar je een aantal settings in definieerd, voorbeeld setting zou zijn : het fysieke pad van de plaatjes dir.

Dit heeft als voordeel dat als je ooit je script ergens anders wil hebben draaien dan hoe je als het goed is maar in een bestand iets aan te passen

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sowieso kan je problemen krijgen met relatieve paden,zodra je met ../path gaat gebruiken (zeker in de toekomst). Standaardinstelling (en aanbevolen instellen vanuit MS) is namelijk dat Parent Paths disabled staan in IIS.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• trekker22
@GOMEZ:
en stel nu dat ik op deze inlog pagina nog meer links gebruik bv:
/info/help.html

waar de gebruiker meer informatie krijgt over het inloggen.. dan kan ik al die paden gaan zitten toevoegen.

@Gorgi:
wat bedoel je precies met die relatieve paden? het werken met ../pad/nogeenpad/bestand.html is toch een manier van werken in HTML? Of bedoel je iets ivm ASP?

Ik meen me te herinneren dat er een ASP functie is die de root van de huidige website kan opvragen? Als ik de root van de website weet, dan kan ik vanuit daar verder werken in mijn inlog_form

[ Voor 21% gewijzigd door trekker22 op 22-10-2003 21:40 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
wat ik vaak doe is een variabele declareren die ik in aan het begin van elke 'hoofd'-pagina benoem, daarin geef ik het pad mee waar de plaatjes / formulieren / whatever op moeten worden gepost...

ASP:
1
2
dim strpad
strpad = "../../"

vervolgens kan je bij elk vast plaatje aangeven

ASP:
1
[img]"<%=strpad%>plaatje.gif"[/img]

en met en replace kun je eventuele paden uit je database aanpakken...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
trekker22 schreef op 22 October 2003 @ 21:38:
@GOMEZ:
en stel nu dat ik op deze inlog pagina nog meer links gebruik bv:
/info/help.html

waar de gebruiker meer informatie krijgt over het inloggen.. dan kan ik al die paden gaan zitten toevoegen.

@Gorgi:
wat bedoel je precies met die relatieve paden? het werken met ../pad/nogeenpad/bestand.html is toch een manier van werken in HTML? Of bedoel je iets ivm ASP?

Ik meen me te herinneren dat er een ASP functie is die de root van de huidige website kan opvragen? Als ik de root van de website weet, dan kan ik vanuit daar verder werken in mijn inlog_form
gorgi bedoelt volgens mij iets met betrekking tot asp

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• trekker22
dat is wel een goeie, dus op de originele, niet beveiligde pagina aangeven wat zijn relatief pad is tot de verschillende folders die ik nodig heb.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

trekker22 schreef op 22 October 2003 @ 21:38:
@Gorgi:
Ik bedoel in ASP. Wat je in HTML doet, is een andere zaak. Ik heb het nu puur over serverside verwijzingen
Je zult eens moeten kijken in de Request.ServerVariables collection; hier moet wel eea in staan.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• trekker22
die heb ik al bekeken, maar hier kan ik alleen "PATH_TRANSLATED" in vinden, en dit is dus het volledige (c:\inetpub..) pad

hmmm met URL en PATH_INFO kan ik een wat gaan proberen

[ Voor 24% gewijzigd door trekker22 op 22-10-2003 21:47 ]

Pagina: 1