Hoi mensen,
Ik beveilig mijn website middels een asp include die een database checkt.
Indien niet ingelogd, krijg je de inlogpagina te zien middels een include:
<!--#INCLUDE FILE="inlog_form.html"-->
probleem:
indien ik in inlog_form.html relatieve paden wil gebruiken, voor bv plaatjes te laten zien, dan is de "oorsprong" van de inlog pagina steeds anders.
bv. ik wil de pagina /beveiligd/test.asp
dan is mijn root dus /beveiligd/
en moet mijn inlog_form.html ook hier van uitgaan
maar indien ik /beveiligd/folder/test.asp wil
dan is mijn root dus /beveiligd/folder/
en moet mijn inlog_form.html hier ook mee kunnen omgaan.
Hoe kan dit? Ik heb zitten zoeken in het Server object, maar daar krijg ik alleen een fysiek pad uit: c:\inetpub .....
ik heb ook geen zin om harde paden te gebruiken in inlog_form.html
Hoe los ik dit het makkelijkste op?
EDIT
wat me te binnen valt, is dat ik een Response.Redirect("inlog_form.html") zou kunnen doen, dit IPV een INCLUDE.
Maar zoals ik het nu doe, dan blijft de gebruiker op dezelfde pagina bij het inloggen, en als die dan inlogt, krijgt die automatisch de pagina te zien, die die in eerste instantie opvroeg.
Dit is ook weer te verhelpen, door in de inlog_pagina de aangevraagde pagina op te slaan, en na inloggen weer een Redirect(originele_pagina) te doen.
Ik weet niet wat het makkelijkste te realiseren is.
/EDIT
Ik beveilig mijn website middels een asp include die een database checkt.
Indien niet ingelogd, krijg je de inlogpagina te zien middels een include:
<!--#INCLUDE FILE="inlog_form.html"-->
probleem:
indien ik in inlog_form.html relatieve paden wil gebruiken, voor bv plaatjes te laten zien, dan is de "oorsprong" van de inlog pagina steeds anders.
bv. ik wil de pagina /beveiligd/test.asp
dan is mijn root dus /beveiligd/
en moet mijn inlog_form.html ook hier van uitgaan
maar indien ik /beveiligd/folder/test.asp wil
dan is mijn root dus /beveiligd/folder/
en moet mijn inlog_form.html hier ook mee kunnen omgaan.
Hoe kan dit? Ik heb zitten zoeken in het Server object, maar daar krijg ik alleen een fysiek pad uit: c:\inetpub .....
ik heb ook geen zin om harde paden te gebruiken in inlog_form.html
Hoe los ik dit het makkelijkste op?
EDIT
wat me te binnen valt, is dat ik een Response.Redirect("inlog_form.html") zou kunnen doen, dit IPV een INCLUDE.
Maar zoals ik het nu doe, dan blijft de gebruiker op dezelfde pagina bij het inloggen, en als die dan inlogt, krijgt die automatisch de pagina te zien, die die in eerste instantie opvroeg.
Dit is ook weer te verhelpen, door in de inlog_pagina de aangevraagde pagina op te slaan, en na inloggen weer een Redirect(originele_pagina) te doen.
Ik weet niet wat het makkelijkste te realiseren is.
/EDIT
[ Voor 27% gewijzigd door trekker22 op 22-10-2003 21:33 ]