Flashen van een HP Netraid 2M naar LSI

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-03 21:25
Heb hier een HP Netraid 2M en die krijg ik niet goed aan de praat onder Windows XP: blauwe schermen.
Nu is deze kaart gelijk aan een Dell Perc/3 en in een review van Femme heb ik eens gelezen dat je deze kaart kunt flashen naar een LSI MegaRAID Elite 1600.
Zou dit ook kunnen met deze HP? Iemand ervaring mee?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb wel eens gelezen dat er wat problemen met de netraid 2m's waren, ik dacht ook dat er biossen waren voor servers onder de 1 ghz en biossen voor servers daarboven.. Heb je al biossen van HP zelf geprobeerd?

specs

• wezep
Heb het laatste bios van HP geflasht. Hiermee gaat het ook niet goed.
Maar het lijkt niet aan de raid kaart te liggen: ben nu aan het proberen XP te installeren met een simpel U160 kaart (geen raid) en ook daarmee lukt het niet.

Verwijderd

jumpers gechecked?
memory niet kaput ?
zet anders caching es uit.

wat voor een blauw scherm ?
driver probs of kernel dumps ? of wat ?

• wezep
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 15:58:
jumpers gechecked?
memory niet kaput ?
zet anders caching es uit.

wat voor een blauw scherm ?
driver probs of kernel dumps ? of wat ?
Jumpers gecheckt: deze staan goed. Heb zelfs nog even gedraaid emt een instelling van 100mhz (zijn MP's 1800): kon volledig XP installeren, maar daarna crashde XP toch vrij snel: blauw scherm met melding: IRQ not less.

Verder diverse memory modules geprobeerd: zowel met als zonder ECC.

Misschien kan een mod dit topic in PM zetten: het probleem ligt bij m'n mobo en niet bij de scsi kaart.

Verwijderd

IRQ not less or equal is meestal een drivers probleem.
en met jumpers bedoelde ik die op j raidkaart.

xp wordt ook niet gesupport als OS.
probeer de driver van windows 2000 es.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 12:36 ]

• wezep
Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 12:31:
IRQ not less or equal is meestal een drivers probleem.
en met jumpers bedoelde ik die op j raidkaart.

xp wordt ook niet gesupport als OS.
probeer de driver van windows 2000 es.
De laatste pogingen worden niet meer gedaan met de HP raid kaart, maar met een simpele LSI scsi kaart. Dus de jumpers zijn dan neit van belang.

Wat kan een driver probleem zijn? Ik gebruik nu alleen de drivers die Windows zelf installeert van de CD.

Verder wordt de HP Netraid 2m wel ondersteund door XP, tenminste volgens MS:
http://www.microsoft.com/...search&qu=netraid&scope=1

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
Ik ken het probleem, heb dat ook gehad met een HP Netraid 4m. Hiervoor zijn geen drivers voor w2k, echter door deze kaart te flashen naar een ami megaraid 428 kan ik um wel gebruiken onder w2k.
Als ik jou was zou ik eerst zoeken naar een orginele flash (van HP) voor het geval het flashen naar een lsi niet goed gaat. suc6 ermee

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:37
wezep schreef op 29 oktober 2003 @ 12:24:
[...]
Misschien kan een mod dit topic in PM zetten: het probleem ligt bij m'n mobo en niet bij de scsi kaart.
Ik wil 'm wel in PMG zetten maar geef eerst maar eens de relevante gegevens van je mobo (het hele systeem eigenlijk), da's misschien wel zo makkelijk 8)7

Denk trouwens dat je daar beter een nieuw topic kunt starten, anders heb je wel een érg onduidelijke start ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• wezep
Abbadon schreef op 30 oktober 2003 @ 10:22:
[...]

Ik wil 'm wel in PMG zetten maar geef eerst maar eens de relevante gegevens van je mobo (het hele systeem eigenlijk), da's misschien wel zo makkelijk 8)7

Denk trouwens dat je daar beter een nieuw topic kunt starten, anders heb je wel een érg onduidelijke start ;)
Nieuw topic: [rml][ DUAL AMD] Mobo kapot?[/rml]
Hopelijk is deze iets duidelijker :)
Pagina: 1