AIW 9800 Pro --> Zwart beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
Hey

Ik heb net een nieuwe computer:
- Asus P4C800 Deluxe
- AIW 9800 Pro 128 mb
- Corsair 1024 mb
- 2 x maxtor 120 gb
- Windows xp pro (sp1)

Nadat ik de drivers van de videokaart heb geinstalleerd
geeft ie aan dat ik opnieuw moet opstarten. Als ik dit
doe dan geeft ie voor het welkom scherm een zwart beeld
en dan doet ie niks meer.

In de veilige modus kan ik de drivers
weg halen en dan kan ik wel weer normaal opstarten.

Ik heb alles al geprobeerd xp opnieuw geinstalleerd. andere
chipset drivers van mijn moederbord mijn bios geupdate.
catalyst 3.6 en 3.7 en 3.8 en omega drivers maar niks helpt.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen ??????

Thanks

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
hmm , mss kleine help , maar probeer eens directX 9 eerst te proberen , en alle hardware eruit gooien , behalve je grafische kaart.

• TheTransporter
Ik heb dat geprobeerd maar ik krijg nog steed een zwart beeld voor het welkoms scherm en dan springt mijn beeldscherm ook op standby. :(

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dit probleem is een paar dagen terug ook langs geweest, en als ik het me goed herinner lag het aan het fiet dat er een tft scherm werd gebruikt. Maar om de 1 of andere reden deed deze het niet bij een nieuwe installe en moest je even een crt gebruiken. Nou weet ik niet of dit voor jouw geld, gezien het feit dat je niet zegt welk beeldscherm je hebt (crt of tft)

Xbox Live ID:Notna8310

• TheTransporter
Ik heb een crt scherm dus daar ligt het denk ik niet aan als ik heb gewoon beeld via mijn video kaart omdat er geen andere mogelijkheid op het moederbord zit maar als ik de drivers installeer geeft ie dus een zwart beeld

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Ik maak uit je verhaal op dat je niet een nieuwe monitor hebt waardoor ik denk dat na installatie v.d. drivers je refresh te hoog staat waardoor de monitor op standby springt om schade te voorkomen.
Ga naar veilige modus en stel je kaart zo laag mogelijk in, reboot, daarna je eigen instellingen kiezen en het zou moeten werken.

Systeem Specs

• TheTransporter
Waar moet ik dat in de veilige modus doen dan. Want als ik daar kijk staat er geen adapter geinstalleerd. Als ik daar dan kijk bij vernieuwings frequentie dan kan ik alleen maar standaard instellen

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:27
Als je de driver van je monitor installeert, mocht dat nog niet het geval zijn, dan zou de frequentie binnen het bereik van je monitor moeten vallen.

Mocht het hierna alsnog niet werken probeer dan de kaart eens met een andere monitor, of in een andere pc.

• TheTransporter
Dit werkt helaas ook niet. ligt het miss aan dat ik een illegalen xp pro heb???

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hoe heb je hem aangesloten? via dvi? zo ja dan zit daar je probleem.
Dit heb ik ook met mijn 9800 pro van sapphire.
dvi naar vision master pro 543 werkt gewoon niet goed.
ga hem vandaag omruilen. kijken of dat helpt.
problemen die ik had/heb:
pc start op, beeld is ff weg. monitor reset en viola beeld
dxdiag, dx3d test. beeld valt weg. test klaar beeld terug.
Hij knalt ook meteen een resolutie van 1600x1280 als ik me drivers installeer.
maar ik dacht zelf ook dat dvi maar max 1280x1024 is?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• TheTransporter
Nou ik heb maar 1 mogelijk heid om mijn beeldscherm aan te sluiten. Met een verloop stukje zit dat nu. het zou wel erg klote zijn als dat dan de verkeerde is ???

• TheTransporter
Niemand meer een oplossing ................ jammer :(

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-08 17:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ander verloopstukje al geprobeert?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• TheTransporter
Hoe kan het nou aan het verloop stukje liggen als ik zonder drivers ook gewoon beeld heb maar met drivers niet

Verwijderd

Ik ken het probleem het zit hem in de chipset driver als deze er niet op staat is er niks aan de hand maar dat is nou toch ook weer niet de bedoeling dat de chipset driver er niet op staat.

• TheTransporter
nee want dat zou een beetje zonde van zijn van me 209 euro als je het probleem kent weet je dan ook een oplossing ???

Verwijderd

TheTransporter schreef op 25 October 2003 @ 16:11:
nee want dat zou een beetje zonde van zijn van me 209 euro als je het probleem kent weet je dan ook een oplossing ???
Nope helaas niet zit zelf namelijk met het zelfde probleem.

• Dark Master
  • Laatst online: 08:46
andere windows installeren ;) helpt want dit heb ik zelf ook gehad alleen dan met een radeon 8500 B) wedje legge dat het helpt :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Dark Master
ow jah sorry maare probeer win 2000 pro sv 3 eens vind ik persoonlijk beter als win xp maar jah meningen verschillen veel succes 8)

Verwijderd

Dark Master schreef op 25 oktober 2003 @ 16:20:
ow jah sorry maare probeer win 2000 pro sv 3 eens vind ik persoonlijk beter als win xp maar jah meningen verschillen veel succes 8)
Een grapje toch zeker win xp vervangen voor 2000, dat is dus geen optie.

• TheTransporter
okee maar waar haal ik ff een win 2000 pro sv3 vandaan ik heb niet een stapeltje besturingssystemen liggen. en ik heb ook geen zin om er 1 te kopen

• Dark Master
ow damnz jah kijk als je in almelo woonde kon ik je hem wel geven maar jah kijk ik werk op een computerzaak dus ik heb wel een stapeltje besturingssystemen
heb je ook geen ander besturingssysteem win98 is niet de beste oplossing :r maar als het maar draait

• TheTransporter
Leuk naar een instabiel os gaan terwijl ik daarom xp heb omdat die redelijk stabiel is ik wil gewoon xp blijven draaien en ook een werken aiw 9800 pro hebben. ligt het dan aan dat ik een illegalen xp heb ofzo

• Dark Master
jah dat denk ik dan wel het klinkt heel raar maar dit is vaker voorgekomen dit komt gewoon omdat win xp bagge is :r :P vind ik zelf jah ik zou niet weten hoe je anders aan win 2000 pro moet komen downloaden wordt moeilijk :(

• Dark Master
of date windows xp eens op als het kan mischien helpt dat :/ als het kan want je hebt niet een orginele versie

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Dark Master schreef op 25 oktober 2003 @ 16:44:
of date windows xp eens op als het kan mischien helpt dat :/ als het kan want je hebt niet een orginele versie
Praat eens normaal NL en edit je post eens ipv een kort reply zo na elkaar :|

XP is niet bagge.

• Dark Master
SandeR schreef op 25 oktober 2003 @ 17:04:
[...]

Praat eens normaal NL en edit je post eens ipv een kort reply zo na elkaar :|

XP is niet bagge.
wat is bij jou normaal nederlands sorry hoor maar ik weet niet wat je daaronder verstaat die korte reply's achter elkaar ik snap het commentaar daar van helemaal al niet :| en ik heb er toch bij gezet ik vind xp bagge IK ik zeg toch niet dat jij het ook vindt mag ik geen mening geven of zo :? oke nu ben ik uitgepraat :(

• TheTransporter
Dit gaat niet echt meer over een oplossing zoeken voor mijn probleem maar dit is eerder gewoon een beetje ruzie maken.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:50

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Probeer eens een TV eraan te hangen? misschien schakeld hij door die driver automatisch naar de TV-out van de radeon. Zo ja, ff de driver vertellen dat hij zn data naar de monitor moet sturen ipv. de TV.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Dark Master
TheTransporter schreef op 25 oktober 2003 @ 17:37:
Dit gaat niet echt meer over een oplossing zoeken voor mijn probleem maar dit is eerder gewoon een beetje ruzie maken.
jah sorry transporter maar ik vond het commentaar nergens opslaan ik zoek geen ruzie of zo ik probeer je alleen maar te helpen :)

Pagina: 1