Toon posts:

Koeler eraf halen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ff een ontzettende newbie-vraag, maar wat is de beste manier om een socketA-koeler te verwijderen... ikzelf heb dus de DP5-6H11 en aangezien ik nogal wat verhalen van mensen hoor die hun Duron/thunderbird gesloopt hebben had ik graag ff wat advies...
Zat net zelf al wat te pielen met een schroevendraaier, maar aangezien er nogal krakende geluiden vanaf kwamen ben ik er maar snel mee gestopt...

Verwijderd

Schroevendraaier? nouwja moet kunnen:)
je krijgt het bevestegings systeem wel los? of was je daar juist mee bezig? je moet niet gaan wrikken als de 'beugel' nog vast zit

Verwijderd

Ik duw mijn koeler een stukje naar het variabele clipje toe van de koeler, dan steek ik een schoevendraaier in het clipje dan kan je hem zonder kracht zo loswippen. Hefboompje maken dus.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat als ik het clipje helemaal naar beneden duw, ik vervolgens het clipje met geen mogelijkheid loskrijg, heb al zitten proberen met 2 schroevendraaiers maar ik sloop alleen de socket! Is trouwens een MSI K7T PRO2 dus er zitten ook nog een paar transistors in de weg :(

• chiwai_2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05-2024
knip anders de hefboom door. weg probleem

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05
schroevendraaier is niet echt een goed idee, je beschadigd dan makkelijk andere zooi, je moet gewoon veel kracht op die beugel zetten en hem dan naar buiten drukken, in 1 beweging, je socket beschadig je niet zo snel hoor,hij is er ooit ook opgezet immers :)

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb de oude cooler bij mijn celly eraf gehaald met een schroevendraaier en een kleine priem. (schroevendraaier klem naar beneden drukken en met de dunne priem het klemmetje naar echts drukken). Maar dan blijft die er nog ff opzitten omdat de coolpasta heel hard is. Daar is maar 1 oplossing voor. Pc uurtje laten draaien, dan word de coolpasta een stuk zachter en gaat die er na enig wrikken zo vanaf.

suc6

mzzl
Pagina: 1