Novell 4.x server communicatie met Windows 2000 server

Pagina: 1
Acties:

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Ik ben bezig om een oud novell 4.x netwerk te vervangen door een Windows 2000 netwerk.
Alle apparatuur wordt verangen....

Nu moet alleen alle gebruikers data over van de Novell server naar de windows 2000 server. Files van Word, Excel etc. Maar ook exact en zijn bestanden. Hoe ga ik dit het makkelijkste doen??

Deze netwerken werken niet met het zelfde protocol. Wat is het eenvoudigst in dit geval om een (eenmalige) connectie te maken tussen de beide servers/netwerken zodat de data overkan?

Het Windows netwerk moet later niet hinder ondervinden in de zin van gevonden hardware/novell zooi etc.

Wat raden jullie mij aan?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Mijn persoonlijk advies zou zijn als je zo bang bent dat je je server vervuilt dat je gewoon een client-pc reinstallt naar een hybride machine ( dat hij novell en win2000 verstaat en spreekt ) en dan kan je alles van je novell server overzetten naar hybride machine. Daarna win2000 netwerk opbouwen en alles weer vanaf de hybride machine naar win2000 overzetten. Hierna reinstall client-pc.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
1 ding: Client and Gateway services for netware (zit standaard in windows 2000 server)

en dan robocopy gebruiken om de data te synen (robocopy uit de 2003 resourcekit die kan ook als daemon draaien)

* Zwelgje heeft zo al menig klant over gekregen van netware naar 2000/2003) zonder problemen

A wise man's life is based around fuck you

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Top, bedankt voor deze antwoorden..... ik zal er morgen eens mee stoeien met enige voorzichtigheid!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.