PC kapot, maar welk onderdeel?

Pagina: 1
Acties:

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 15:26
Gegroet mensen.... Allereerst, Ik heb een nieuw lid van GoT, al kijk ik hier regelmatig voor oplossingen & info.

Maar nu heb ik hulp nodig... Vorige week vrijdag had ik mn PC meegenomen naar mn ouders om een paar DVD'tjes te branden (zelf nog geen 1, en mn pa heb een DVD- recorder). Aldaar aangekomen heb ik allereerst mn PC stofvrij gemaakt. Dmv (stom genoeg) een stofzuiger |:( 8)7 :'(

Sindsdien doettie het niet meer.... Ik d8 eerst aan een HD probleem, maar die zijn nu beide getest (WD 80JD & 80JB) en perfect in orde. Toed d8 ik ram problemen (3*256 DDR 266), ramtest86 gedowned & gedraaid. Alle mogelijke combo's op mn moederbord. Alle tests op 1 na succesvol en bij die ene test startte mn PC niet eens op.... Al deze tests zijn uitgevoerd zonder HD's in mn PC, maar met mn SB Audigy5.1, mn NIC, mn GF4 MX440 64MB (asus), mn DVD en mn brander.

Verder gaat het om een AMD 2000+, niet oc.

Momenteel heb ik dus geen id wat het probleem is en wat ik moet vervangen. Ik gok op het moederbord.... maar ja... kweet het dus niet zeker... Help plz....

BVD MC Taz Man

edit:
HD's zijn getest in een ander systeem dan de mijne... ram wel in mn eigen systeem getest, CPU en mobo nog niet getest

[ Voor 8% gewijzigd door MC Taz Man op 22-10-2003 20:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle tests op 1 na succesvol en bij die ene test startte mn PC niet eens op....
Dan is het toch duidelijk dat die ene geheugenreep gaar is?

• MC Taz Man
Nope... sorry, was ik vergeten te melden.. die reep testte wel goed in de andere 2 banken.

die reep verneukte de boel alleen in de 2e bank.

en het is ook zo dat zodra de PC is vastgelopen, en ik reboot m hij eerder vastloopt. Dus niet telkens op hetzelfde punt...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dan gebruik je die slot toch niet? Anders moet je maar een nieuw moederbord halen :)

Verwijderd

als ik balusc zo lees denk ik dat hij de topicstarter beter dan ik begrijp....

dus vergeet maar wat ik zei....

offtopic: ik heb je gemaild balusc, niet ontvangen ?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:16 ]

• MC Taz Man
in principe doet niets het meer... Heb de ram getest dmv een bootflop (memtest86). Dat doet het gelukkig wel, maar als ik er XP op wil installeren gaat alles naar zn grootje.

Jumper opgezogen is mischien wel een mogelijkheid, al denk ik van niet. Ik heb nl niet zo gek veel jumpers op mn mobo.... kweet zo ff niet welk merk/type. Ben nu niet thuis & kan ook niet kijken...

Tis vreemd, maar die reep ram doet het wel als hij in de 2e bank zit icm mn andere repen... ik snap er geen hout meer van :?

Nieuw mobo is zeker een optie... denk zelf aan een Asus K7S8X icm een AMD 2200+ (voor het geval dat mn proc ook naar zijn grootje is)

• MC Taz Man
Het is trouwens een Jetway V333U mobo... mischien dat dit wat meer info biedt?

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

het zal geen jumper zijn denk ik... het uiteinde/zuigstuk van een stofzuiger is behoorlijk statisch geladen en er zullen daarom denk ik een aantal van die gevoelige onderdelen (hoe noem je ze... circuits :?) kaduuk zijn, je moet denk ik op z'n minst op de aanschaf van een nieuw moederbord rekenen :(

R.I.P. ;(

Hoi

Verwijderd

Een lange post, maar niet duidelijk wat er nu niet werkt, m'n pc doet het niet meer is wel erg vaag, heb je'm wel aangezet.
Dus gaan er nog lampjes branden, starten de fans, kun je nog in de bios komen etc.

• MC Taz Man
Ik heb alles getest wat ik maar kon testen in mn omgeving. Ik heb idd de PC wel aangezet. Al mn fans draaide, kreeg zelfs beeld. Maar in principe loopt dat ding elke keer vast. En na elke reboot loopt ie elke keer sneller vast.

Maar ja... probleem is al "opgelost". Ik heb een nieuwe mobo gekocht. Bleek die een productiefout te bevatten.... |:( Dus die is ook al weer vervangen. Hopelijk doet mn nieuwe het wel.

iig bedankt voor de hulpvolle suggesties.....

MC

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik maak mijn 2 PC al tijd schoon met een stofzuiger dat doe ik al een paar jaar zonder probleemen. _/-\o_

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 19:33
Ik ook. IK maak mijn pc ook altijd met de stofzuiger. Ik pak er dan een borsteltje erbij.
Ik zoek dan wel een borstel die van dieren haar is gemaakt. (I.V.M. statische electriciteit)

Doe het ook al heel lang en nog noooit geen gezeik.

Ach ja..........

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Kres schreef op 25 October 2003 @ 15:27:
Ik ook. IK maak mijn pc ook altijd met de stofzuiger. Ik pak er dan een borsteltje erbij.
Ik zoek dan wel een borstel die van dieren haar is gemaakt. (I.V.M. statische electriciteit)

Doe het ook al heel lang en nog noooit geen gezeik.
Kan dierenhaar ook niet elektrostatisch geladen worden? i.i.g. mijn hond kan wel vaak elektrostatisch geladen zijn door met z'n vacht langs m'n broek te schuiven.

Mijn manier van stof wegmaken is elk onderdeel apart eruit halen en schoon blazen. Dit vind ik nog het meest veilige manier. Of je zorgt ervoor dat je systeemkast niet bij een stoffige omgeving staat.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• MC Taz Man
Stofzuigen ok... maar dan niet meteen aanzetten... :| deed ik wel... heel dom... maar ben wel blij met mn nieuwe (wel werkende) spullen... Tnx 4 everything u guys.... _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1