Toon posts:

[win2k3 web] ftp server opzetten lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar websites draaien achter mijn adsl lijn die door een paar mensen bijgewerkt moeten kunnen worden via ftp, echter ik krijg ftp in server 2k3 niet aan de praat. Ik zal mijn werkwijze hieronder uiteenzetten en hoop dat iemand die het wel werkend heeft gekregen wat tips kan geven:

1) Ik heb een website draaien, die heb ik via de webadmin aangemaakt zonder ftp publishing. Website an sich werkt goed
2) Ik heb de ftp ellende geinstalleerd
3) Ik heb een ftp site aangemaakt (doordat ik maar 1 ipadres heb kan ik maar 1 ftpsite maken) ==> F:\websites
4) Ik heb binnen de ftp site een virtual directory gemaakt wijzend naar: F:\websites\[websitedir]

zowel de ftp site als de virtual folder staat allow anom. access uit. wel hebben ze allebei r+w rechten

vervolgens maak ik een lokale gebruiker aan, ik geef geen homedirectory op, omdat hij dan een dir aanmaakt, terwijl ik al een dir heb.

vervolgens geef ik de gebruikers ntfs schrijf + lees rechten op de betreffende directory.

als ik nu probeer in te loggen krijg ik een error:

530 User ... Cannot log in, homedirectory inaccessible.

Wat doe ik fout? Overigens ook als wel een homedir voor de lokale gebruiker opgeef lukt het niet.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welke directory probeert de client heen te gaan dan? Dat kan je gewoon nakijken in je ftp client, en zo misschien proberen die map aan te maken en het dan overnieuw te proberen

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 22 October 2003 @ 21:23:
Welke directory probeert de client heen te gaan dan? Dat kan je gewoon nakijken in je ftp client, en zo misschien proberen die map aan te maken en het dan overnieuw te proberen
dat kan ik zo niet zien volgens mij, er staat iig geen remote directory ingevuld

iemand anders nog ideeen?