[xp] windows start niet meer op na plaatsen verbindingsstukj

Pagina: 1
Acties:

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik heb dit topic geopend voor een vriend van mij.
Het probleem zit zo:
hij heeft een pre-modded colorcase gekocht met bijgeleverde 350 watt psu
hij heeft alles uit zijn oude kast overgezet en het werkte, alleen kwam hij 1 powersupplykabel tekort, immers had hij er 2 in gebruik voor zijn cdspeler en brander en de andere voor de 3.5" flop, harddisk en voorgemonteerde lamp in de voorkant. Nu heeft hij vanmiddag een powersplitter gekocht en die aangesloten op een powersupplykabel, zodat hij ook de ccfl kon aansluiten. maar toen hij dit had gedaan en de kast weer aansloot, kreeg hij een blauw scherm met een boorerror, en hij wil windows niet meer opstarten, en voor de veiligheid wordt hij automatisch afgesloten.
ik wil er wel bij zeggen dat ie op het eind een harde schijf, videokaart, een casefan en een ccfl had aangesloten :P , waar kan dit probleem aan liggen.

bij voorbaat dank, ook namens een vriend. _/-\o_

Update: hij zegt nu dat er een "unmoutable boot error" is.

[ Voor 4% gewijzigd door robertolli op 22-10-2003 20:33 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

aan zijn voeding :)
wat voor merk is het.
want een b merk kan wel 350 watt zijn maar het dan nog steeds niet kunnen trekken.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• robertolli
chucky666 schreef op 22 oktober 2003 @ 20:28:
aan zijn voeding :)
wat voor merk is het.
want een b merk kan wel 350 watt zijn maar het dan nog steeds niet kunnen trekken.
het is idd een b merk voeding, merk weet ik niet precies.
verbruikt de verlichting dan zoveel power. hiervoor had ie een 300 watt voeding en het enigste verschil met nu is de casefan met verlichting een ccfl en verlichting voor in de kast.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

het hoefd niet eens aan de power te liggen die hij gebruikt.
het is waarschijnlijk dat er schommelende waardes zijn op sommige lijnen uit de voeding.

heeft hij die 300watt nog :?
anders kan je die ook eens proberen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Een 300W voeding mét PFC, of van een goed merk (hoogwaardige componenten en stampensvol blokken aluminium voor koeling), is al snel veel beter, stabieler dan een 400W-noname, zonder PFC, superlicht.

Goede manier om de kwaliteit van een voeding te testen is het gewicht wel eens gebleken, wat de kwaliteit van de componenten indiceert. Maar als de fabrikanten van B-klasse's dr achter komen dat wij dit weten gaan ze die dingen verzwaren met lood, let maar op. Dusseh, niet doorvertellen. ;)

• robertolli
Hij heeft nu geprobeerd om alle stroom eruit te trekken (behalve de hdd) en dat werkte ook niet :( . Het is trouwens een gloednieuwe 400W voeding die erbij zit. Hij had op het laatst op één stekker: Brander, casefan met licht, lampen op de kast zelf, een ccfl buis, z'n koeler (voor de processor) en de A-flop. Hij gaat vanmiddag de oude voeding proberen. Kan het zijn dat de hdd naar de hemel is opgestegen of is dat geen mogelijkheid? Overigens is de reden dat hij z'n verhaal niet zelf verteld is dat hij zich al heeft geregistreerd maar dat z'n user/pass in z'n Outlook-mailbox zitten. Alvast bedankt _/-o_ en ik laat het nog wel weten.

Een andere voeding werkt niet. De mogelijkheid gefrituurde hdd word nu onderzocht... Wat denken jullie?

[ Voor 10% gewijzigd door robertolli op 23-10-2003 21:07 . Reden: update ]

• robertolli
Ok het probleem is opgelost door maar te formatteren :( ;( .
Dus hij mag dicht!
Pagina: 1