[Alcatel tweak] Frustrerend (DNS-)probleem

Pagina: 1
Acties:

• Nick|IA
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2018
Excuses voor het lange - verhaal.

Sinds anderhalf jaar maak ik naar volle tevredenheid gebruik van mijn getweakte (anloge) Alcatel SpeedTouch Pro modem, in combinatie met een Planet Comfort ADSL-abonnement. Tot een paar weken geleden. Terugkijkend lijkt het erop alsof het begonnen is op mijn hub: midden in een heftig potje Enemy Territory op een grote 50-speler server (FYI: Massen Kill) kreeg ik een 'Connection Interrupted' en bleef het collision-lampje branden. Hub resetten en ik kon meteen weer door.

Sinds ongeveer twee weken heb ik een ander probleem. Na m'n werk was het huis in paniek, internet kapot. Ik heb die avond van alles geprobeerd, en het bleek alleen te werken als ik internet op 'Only Me' had staan in de PPP-instellingen, in plaats van de gewenste 'Everybody'. Geen flauw idee hoe ik het kon oplossen, dus uiteindelijk maar de modem ten einde raad geupgrade naar een nieuwe Thomson 510i (oid). Dit hielp nauwelijks. Alleen als ik de modem opnieuw opstartte, de verbinding aan en uit zette of soms als ik op 'Save All' had gedrukt, had ik één of twee minuten overal op het netwerk internet, daarna kapte 'ie ermee. Nieuwe switch gekocht, hielp niet. Switch geruild voor nieuwe (straight) UTP-kabel, hielp niet. Hub omgeruild voor 10 mbit-hubje wat ik had gekregen, hielp niet (of niet merkbaar).

Na gekloot met instellingen, DHCP aanzetten, overal DNS weghalen, automatisch DNS in laten stellen (op modem), lokale DNS-gegevens flushen, resetten, opnieuw ADSL_nat.ini's te draaien heb ik het nu zover dat hij het af en toe wat langer doet. Vooral als er maar één of twee computers ingelogd zijn blijft hij langer werken. Als er meer zijn doet hij het soms wel, soms niet. Vaak kan ik dan wel pingen, maar geen pagina's openen. Andere keren krijg ik 'Destination host unreachable', maar na de tweede ping opeens wél een result.

Ik snap het niet meer. Is mijn modem kapot? Ligt het aan Planet? Ligt het aan de DNS? Ligt het aan IE? Moet ik mijn hub toch vervangen? Is er een andere kabel kapot?

Op dit moment sta ik op het punt door te draaien, mezelf uit een raam te gooien, modem kapot te slaan, etc. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Heb Google gezocht, GoT-search geraadpleegd, Bruring.com doorgespit... ik kan niks over dit probleem vinden.