Windows 98 updaten naar Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het hele internet afgezocht en ook op de cd-rom zelf gekeken, maar ik kan dus nergens vinden, of dat wanneer ik windows 98 update naar windows 2000 (de update versie) mijn oude programma's en bestanden (mp3's / films) blijven staan? Dat wil ik natuurlijk wel even weten voordat ik update want anders ben ik dalijk alles kwijt.

Alvast bedankt,

McLatey

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Verwijderd

Ja, als je voor upgrade kiest komen Mijn Documenten onder windows 2000 onder de map Documents en Settings te staan, en de rest blijft staan waar het stond...

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jep, tenzij je tijdens de setup voor formatteren kiest, maar als je normaal installeert hou jij al je bestanden gewoon.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:09 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Die blijven natuurlijk bestaan tenzij je harde schijf van te voren formateerd :+
Verder zouden ze eigenlijk ook moeten blijven staan als je de conversie van FAT32 naar NTFS uitvoert. Alleen toen ik dat ook eens geprobeerd had ging het aardig mis :P
Of ik formateer dus of ik blijf bij een schijfindelingen, maar ik zou niet converteren.

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 09:22

Padvinder

doet z'n best

Mwah... ik heb m' hele schijf (alle 4 GB ;) ) ook geconverteerd naar NTFS toen ik 2K installeerde, werkte prima.

Let wel ff op dat je dezelfde taal installeert, want ik had 98SE NL en ging naar 2k UK... dat gaat niet.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:05
Maar een upgrade is wel af te raden, ik denk dat het beter is dat je alle doc. en muziek backupped en nieuwe clean install doet

Er zijn al veel upgrades de mist ingegaan!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het zou inderdaad prima moeten kunnen gaan de update van Windows 98 naar Windows 2000. Zorg wel voor een backup van de meest belangrijke bestanden, dat is natuurlijk altijd verstandig als je een grote ingreep gaat uitvoeren op het systeem. Daarnaast zal de Windows 2000 setup proberen te bepalen of alle hard- en software voldoet aan de Windows 2000 eisen. Je kunt ook eerst via een dos-box het volgende vanaf de Windows 2000 CD opstarten : winnt32.exe /checkupgradeonly , er wordt dan een rapport aangemaakt waarin wordt getoond wat eventueel niet compatible is met Windows 2000.

Maar zoals als gezegd is een "schone" installatie verloopt over het algemeen beter.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

McLatey schreef op 22 oktober 2003 @ 20:06:
Hoi,

Ik heb het hele internet afgezocht en ook op de cd-rom zelf gekeken, maar ik kan dus nergens vinden, of dat wanneer ik windows 98 update naar windows 2000 (de update versie) mijn oude programma's en bestanden (mp3's / films) blijven staan? Dat wil ik natuurlijk wel even weten voordat ik update want anders ben ik dalijk alles kwijt.

Alvast bedankt,

McLatey
Ik zou als ik jouw was geen upgrade gebruiken, heb ik ook gedaan en na de upgrade liep hij supertraag. Dus als je de volledige versie kunt krijgen zou ik die gebruiken en maak dan een backup van je documenten.
Pagina: 1