Toon posts:

Voeding opgeblazen na overclock:S:S:S?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik zat laatst mn amd 2000+je te overclocken naar 2,0 ghz nooit probs mee gehad en opeens terwijl ik in windows bezig ben slaat me systeem helemaal af.
Ik d8 zo van WTF! maar wou me systeem weer aanzetten en dan draaien me fans een halve slag en dat was het wel weer, ik helemaal bang dat ik mn cpu gefried had maar het bleek achteraf mn voeding te zijn die kapot was.En toen nieuwe voeding en ja hoor die na overclock "knal" knetteren en shit vonken alle kanten op.En de derde voeding ging gewoon rustig dood als de eerste.

Systeem:
Amd 2000+
Epox 8rda+
512 mb ddr pc 2700
geforce 3 ti 200
een 20 en 80 gb maxtor hd
9 fans en een neon balkje

voeding 1: 300 watt
voeding 2: 200 watt
voeding 3: 250 watt

p.s: ik zit nu op een 300 watt voeding weer maar ik durf niet meer te overclocken bang dat ik het arme ding opblaas :P.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:03:
Nou ik zat laatst mn amd 2000+je te overclocken naar 2,0 ghz nooit probs mee gehad en opeens terwijl ik in windows bezig ben slaat me systeem helemaal af.
Ik d8 zo van WTF! maar wou me systeem weer aanzetten en dan draaien me fans een halve slag en dat was het wel weer, ik helemaal bang dat ik mn cpu gefried had maar het bleek achteraf mn voeding te zijn die kapot was.En toen nieuwe voeding en ja hoor die na overclock "knal" knetteren en shit vonken alle kanten op.En de derde voeding ging gewoon rustig dood als de eerste.

Systeem:
Amd 2000+
Epox 8rda+
512 mb ddr pc 2700
geforce 3 ti 200
een 20 en 80 gb maxtor hd
9 fans en een neon balkje

voeding 1: 300 watt
voeding 2: 200 watt
voeding 3: 250 watt

p.s: ik zit nu op een 300 watt voeding weer maar ik durf niet meer te overclocken bang dat ik het arme ding opblaas :P.
Als je eerste voeding 300W is en die blaas je op, dan lijkt het me niet zo slim om daarna veel zwakkere voedingen te proberen. 8)7

Waarschijnlijk zijn het dus goedkope noname voedingen, zonder ook maar enige vorm van overbelastingsbeveiliging.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

:D LOL Maar ik kan me niet voorstellen dat het komt door overklokken of je moet ergens gigantische sluiting maken... ofzo... Of je moet er zoveel in hebben hangen maar dan zou hij uit moeten schakelen en na 10 sec. de stroom eraf weer gewoon met een tik aan moeten springen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
erik9287nl schreef op 22 oktober 2003 @ 20:05:
[...]

Als je eerste voeding 300W is en die blaas je op, dan lijkt het me niet zo slim om daarna veel zwakkere voedingen te proberen. 8)7
Waarschijnlijk zijn het dus noname voedingen, zonder ook maar enige vorm van overbelastingsbeveiliging.
Precies, de topicstarter mag van geluk spreken dat deze (b-merk?) voedingen niet nog eens een leuke stroompiek gejaagd hebben door het circuit alvorens het overlijden. Daar hebben die goedkope voedingen ook wel een handje naar namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
De voedingen hebben zichzelf dapper opgeofferd voor mijn spul :P

Verwijderd

ff offtopic:

Nou nou, hoeveel decibellen produceren zij?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, dikke pech dat die 3 voedingen kapot zijn, zullen of niet veel kunnen hebben, of er is een hardware onderdeel dat gaar is/kortsluiting maakt. Echter is je topicstart niet volgens de DOC policy en de Algemene GoT faq inzake topicstarts, dus deze gaat op slot.

Nog 1 ding: msn-smileys zoals :S werken hier niet, laat die voortaan achterwege graag ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.