Toon posts:

netwerk probleempje....

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he mijn probleem 2 problemen :

is ik wil mn netwerk veranderen in zoals op het plaatje wordt afgebeeld, alleen is er een probleem en dat is dat ik met mn draadloze laptop niet op me netwerk kan komen (wel op de pc waar die op aangesloten is en op internet) maar ik kan er meer niet pc1(win98) zien en dus ook niet printen,

en mn pc2 winxp kan ik mn pc1 win98 niet zien maar wel anders om. opnieuw opstarten allebei helpt niet(dus ook niet printen met pc2), maar ik kan pc1 wel vanaf pc2 pingen.

ik heb sinds kort die router (sweex broadband 4poort sw) die werkt zonder problemen, maar moet ik dan wat aan passen aan de router zodat ik met de laptop op het netwerk kom?

de laptop heefd een dynamische ip (handmatig krijg ik wel contact met pc2 maar heb dan geen internet) maar dynamische ip is 169..... en de andere pc's en router 192...

logisch dat ik dan niet op het netwerk kom met de pc, maar als k hadmatig een ip toewijs aan de laptop en pc2(voor de draadloos usb kastje) dan kom k wel op pc2 maar heb dan geen internet....

pc1 ip: 192.168.2.101
pc2 ip: 192.168.2.100
pc2 draadloos(usb): 192.168.2.102
laptop: 192.168.103
router ip intern: 192.168.2.1

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.serno1/naamloos.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:03 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

probeer die draadloos netwerkkit aan te sluiten op je router...
En je laptop heeft (als je het ip adres niet verkeerd hebt getikt) een vreemd ip adres.
Opzich is het niet zo vreemd, je router deelt ip adressen uit aan je pc1 en pc2. Je laptop krijgt geen ip adres van die router, dus kan die router niks doorsturen van je laptop naar je pc1. Daarom zou je je laptop aan moeten sluiten op die router, of een vast ipadres instellen op die laptop in de goede ip range.
via usb... Jah, daar heb je een punt... dat wordt lastig... :P

[ Voor 84% gewijzigd door MikeyMan op 22-10-2003 20:07 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
MikeyMan schreef op 22 October 2003 @ 20:03:
probeer die draadloos netwerkkit aan te sluiten op je router...
via USB?

edit:
Ik neem verder aan dat je nergens firewalls hebt draaien op een van de PC's.
Heb je bijv. op de win98 file & printersharing aan staan, en bijv een schijf geshared om te kijken of je hem dan wel op het netwerk kunt zien?

[ Voor 41% gewijzigd door djeejdjeej op 22-10-2003 20:13 ]

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
als je nou gewoon eens op die tweede pc, met ICS de verbinding shared (de verbinding op PC2 dus)

[ Voor 28% gewijzigd door vogeltje op 22-10-2003 20:09 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

vogeltje schreef op 22 October 2003 @ 20:09:
als je nou gewoon eens op die tweede pc, met ICS de verbinding shared (de verbinding op PC2 dus)

Maak daar graag even een networkbridge van, de verbindingen liggen in hetzelfde subnet ;) En je zult dit ook nodig hebben om te printen over PC2 héén.

Verwijderd

Topicstarter
geen firewalls op de pc aan,
pc2 is internet geshared,
ip's zijn goed getypt, schijf pc 1en2 en laptop zijn geshared,
op pc1 is ook bestand en printer gedeeld....

....ik heb nu pc1 en 2 met elkaar kunen verbinden, dus 1 probleem opgelost :9

met de laptop is al ik de ip automatisch heb staan kom ik op pc2 EN ik heb internet er op maar kom niet op pc1 en als k handmatig toewijs dan kom ik wel op pc2 maar heb geen internet terwijl ie wel gedeeld is op pc2 en kom nog steeds niet op pc1 en pingen van pc1 naar laptop kan ook niet....

iemand idee wat ik moet doen met ip's? static of dynamic? (voor pc2 en laptop)
en als handmatig doen welke ip's gateway etc. ? ik heb van alles geprobeert...

ip van router als gate way op de laptop en 2de ip van pc2 (voor draadloos usb enz...) als gateway , maar nix...

ik heb nu ip's voor draadloos lan op pc2 (handmatig): 192.168.2.104
255.255.255.0

en op laptop (handmatig) 192.168.2.103
255.255.255.0
192.168.2.104

hier met deze instellingen kom ik wel op de pc's van elkaar maar de latop heeft geen internet en ik zie nu wel bij netwerkomgeving de laptop maar ik kan er niet in komen 8)7 8)7 |:(

wie snapt t nog? _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 20:01:
he mijn probleem 2 problemen :

is ik wil mn netwerk veranderen in zoals op het plaatje wordt afgebeeld, alleen is er een probleem en dat is dat ik met mn draadloze laptop niet op me netwerk kan komen (wel op de pc waar die op aangesloten is en op internet) maar ik kan er meer niet pc1(win98) zien en dus ook niet printen,

en mn pc2 winxp kan ik mn pc1 win98 niet zien maar wel anders om. opnieuw opstarten allebei helpt niet(dus ook niet printen met pc2), maar ik kan pc1 wel vanaf pc2 pingen.

ik heb sinds kort die router (sweex broadband 4poort sw) die werkt zonder problemen, maar moet ik dan wat aan passen aan de router zodat ik met de laptop op het netwerk kom?

de laptop heefd een dynamische ip (handmatig krijg ik wel contact met pc2 maar heb dan geen internet) maar dynamische ip is 169..... en de andere pc's en router 192...

logisch dat ik dan niet op het netwerk kom met de pc, maar als k hadmatig een ip toewijs aan de laptop en pc2(voor de draadloos usb kastje) dan kom k wel op pc2 maar heb dan geen internet....

pc1 ip: 192.168.2.101
pc2 ip: 192.168.2.100
pc2 draadloos(usb): 192.168.2.102
laptop: 192.168.103 :?
router ip intern: 192.168.2.1

[afbeelding]
En hoe ga je het dan vanaf die XP machine delen? Met ICS? IP Adres is wel beetje kort. Moet nog een range 8eraan! Dus: 192.168.2.103???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 09:46:
[...]

En hoe ga je het dan vanaf die XP machine delen? Met ICS? IP Adres is wel beetje kort. Moet nog een range 8eraan! Dus: 192.168.2.103???
ja, 192.168.2.103 (was 2 vergeten)

Verwijderd

Topicstarter
M'n enigste probleem is dus nu hoe ik met mn laptop internet krijg en op het netwerk kom.

dus ligt aan de ip's? handmatig of automatisch?
moet op pc2 wel of niet een netwerk brug hebben?
moet ik aan me router wat veranderen?

_/-\o_ wie heefd het verlossende antwoord? _/-\o_

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Gebruik de ICS van Windows om het internet te delen zodat je laptop ook het netwerk op kan. Met XP kan je de netwerkkaarten " bruggen " zodat het netwerk ook beschikbaar wordt voor de laptop.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
het zit dus nu zo:

pc1,2 en de router zitten op ip range 192.168.2.X

en pc2 naar laptop :192.168.0.1
en de laptop op dhcp. dat is zo'n beetje de enige werkende manier op internet te hebben en netwerk verbinding te hebben met pc2.

alleen moet k nu nog verbinding hebben met pc 1, dus ik d8 ik verander de ip van router etc. naar 192.168.0.x, maar dan loopt pc2 in de soep en laptop ook. dus ook geen optie.

maar bij de 1ste instellingen die ik nu heb waar het wel werkt maar waarbij ik met de laptop niet op pc1 kom...
als k kijk bij netwerk omgeving van pc1(win98) dan zie k wel de naam van de laptop er bij staan maar ik kan er niet op komen want dan zegt ie dat ik de path niet kan vinden....

is er een manier waabij de verschillende netwerken kan verbinden met elkaar?
dus 192.168.2.x met 192.168.0.x

?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
zoals al eerder gemeld is in dit topic door anderen, maak tussen nic 1 en nic 2 in pc2 een networkbridge zodat de laptop door pc2 heen je netwerk op komt

Verwijderd

y2kbug schreef op 23 October 2003 @ 23:09:
zoals al eerder gemeld is in dit topic door anderen, maak tussen nic 1 en nic 2 in pc2 een networkbridge zodat de laptop door pc2 heen je netwerk op komt
Je moet inderdaad je PC2 ook als een soort router configureren. Onder XP pro kun je dit met de netwerk-wizard automatisch laten doen. Deze wizard zowel op je laptop als je PC2 draaien, en je Laptop zal ook internet hebben (mits PC2 aanstaat uiteraard :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu op pc2 een brug gemaakt tussen de inkomende verbinding en de uitgaande verbinding naar me laptop en dat blijkt te werken.
mn laptop krijg nu een ip van de router via pc2 en kom er nu eindelijk mee op het netwerk :9 .
alleen de verbinding is een beetje onstabiel maar ddaar moet k nog ff aan werken..

thnx for the help O-)
Pagina: 1