Toon posts:

[CDRW] 8x cdrw's op 4x branden

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tegenwoordig heb je van die 8x tot 12x CDRW's maar kunnen die ook gewoon op 4x gebrand worden? Of is de dye laag van die cdrw ongeschikt om op 4x speed te fikken?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als je een 1-4x writer hebt kan je een hi-speed cdrw niet branden, is je writer 1-12x oid, dan wel

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Nvidiot schreef op 22 oktober 2003 @ 19:49:
Als je een 1-4x writer hebt kan je een hi-speed cdrw niet branden, is je writer 1-12x oid, dan wel
Pardon?
Dus kunnen we, als we een jaar verder zijn en er alleen nog maar 12 of 24 speed dvd`s te koop zijn, allemaal onze 1-2-4-8 noem maar op writers wegpleuren?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Eenvoudige vraag, eenvoudig antwoord.

Ja. (De schijfjes zijn downwards compatibel)

ARME AOW’er

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

GuardianAngel schreef op 22 October 2003 @ 21:00:
Ja. (De schijfjes zijn downwards compatibel)
Maar waarom staat er dan op mijn Philips CDRW 4-12x? Dat suggereert dat de minium baksnelheid 4x is ipv 1x.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 07:35
@Gem1e:
nee, je kan dus je 1-2-4-8x writers gebruiken icm met 12 of 24 speeds CDRW's.
@Angel:
Ja, zie GuardianAngel

www.hetbsg.nl

Verwijderd

Topicstarter
bombadil schreef op 22 October 2003 @ 21:26:
[...]

Maar waarom staat er dan op mijn Philips CDRW 4-12x? Dat suggereert dat de minium baksnelheid 4x is ipv 1x.
Idd waarom zouden ze 4-12 erop zetten ipv 1-12?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:34 ]

Verwijderd

Omdat CD-RW High-Speed een andere standaard is dan gewoon CD-RW. Let maar eens op het logootje op de kartonnen doos van die CD-RW's en op het logo dat op de voorkant van je eigen CD-RW drive staat. Je hebt een gewoon logo, en eentje met de toevoeging High-Speed.

Blijkbaar vond men het duidelijker om de High-Speed definitie aan te houden: dat is dus minimaal 4 en maximaal 12 speed. Een andere reden kan ik niet bedenken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:09:
Omdat CD-RW High-Speed een andere standaard is dan gewoon CD-RW. Let maar eens op het logootje op de kartonnen doos van die CD-RW's en op het logo dat op de voorkant van je eigen CD-RW drive staat. Je hebt een gewoon logo, en eentje met de toevoeging High-Speed.

Blijkbaar vond men het duidelijker om de High-Speed definitie aan te houden: dat is dus minimaal 4 en maximaal 12 speed. Een andere reden kan ik niet bedenken.
ik heb hier 8~12x CDRWs liggen in een highspeed drive bakken ze op 8x min en in een lowspeed drive op 1 of 2 speed :)

NB heb 2 lowspeed drives en mn Creative 4x4x32 pakt ut mn Philips 2x2x24 snapt er geen bal van en zegt nodisk

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 00:22 ]

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik heb philips 4/12 cdrw's maar mn creative 8x4x32 pakt ze niet. ik vind het maar misleidend hoor, kan ook wel iets duidelijker vermeld worden. in kleine letters staat er: Can be recorded only on High Speed Recorders.

Verwijderd

Ter uwer informatie:
CD-RW Verbatim High Speed 8x-10x is niet te gebruiken in een Sony CRX100n 2x Speed. :'(

Wel te gebruiken in een noname brander die CD-RW's fikt op 12x! :/
Pagina: 1