Toon posts:

Winroute Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Werkt de firewall van Winroute pro direct out off the box? Heeft iemand een een voorbeeld ruleset voor mij?

Groet Hans

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

nee. officieel heeft winroute pro helemaal geen firewall maar alleen filter rules. die zul je helemaal zelf moeten instellen.

tip: begin gewoon met een paar rules die alle in- en uitgaande tcp & udp verkeer blokkeren en zet daarna 1 voor 1 de poorten open die jouw apps nodig hebben (poort 137-139 altijd dicht laten).
om je te helpen kun je het loggen naar een window aanzetten (in die blocking rules) zodat je bij het opstarten van een programma kunt zien welke poorten ze willen gebruiken.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Ik heb zelf geen rules enzo toegevoegd, alleen wat port mapping voor napster enzo. Maar alles zit hier potdicht, ook getest op andere sites. Dus volgens mij hoef je er helemaal niets aan te veranderen.
Volgens deze site was dat:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

in principe staat alles wagenwijd open maar nat (network address translation) geeft al een behoorlijke bescherming van je interne netwerk.

het gebruik van de filter rules zou dus niet echt nodig moeten zijn maar is meer om ook actieve trojans e.d. te blokkeren. zonder de rules kunnen die namelijk net zo vrijuit met de hele wereld communiceren als alle apps die je zelf draait.

Verwijderd

Topicstarter
Dank het is duidelijk.

Iets anders waarom gebruikt bijna niemand die proxy die in winroute zit?

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
omdat het een proxy is, NAT is veel beter en sneller.....

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

heb en PROXY en NAT aanstaan?

is dat slecht?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Pagina: 1