Gezocht: software om auto's te beletteren

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 19:46

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik zoek software waarmee je auto´s kunt beletteren. Ik heb ooit eens gezien bij een reclame studio hoe ze dat doen. Je kunt een model auto inladen die op dat moment helemaal kaal is (behalve natuurlijk de deuren en ramen etc, die zijn wel aangegeven). Je kunt vervolgens de auto gaan opleuken met teksten, tekeningen etc.

Ik heb toen ook wel gevraagd hoe het programma heet, maar ben het helemaal kwijt.

Ik meende dat het een programma van adobe is??

Wie kan mij helpen.....

Nokia verzamelaar....

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

Dat zou nog eens helemaal geweldig zijn, zo'n programma, ik maak vaak ook wat ontwerpjes voor autobelettering voor mn werk, maar dan met een foto, en dat werkt niet optimaal..

Maar ik vrees toch echt dat daar wat kosten aan verbonden zijn, een erg eenvoudig programma zal het niet zijn namelijk..

Als je denkt dat het van adobe is, kijk hier eens tussen..

[ Voor 17% gewijzigd door mees op 22-10-2003 22:45 ]

8 bitterballen = 1 byterbal

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Dat moet zelfs met MS-Paint kunnen:
Je neemt een jpg fotot van een kale auto, en gaat daar dan een text-frame op plakken.
Dat frame kun je in ms-paint zelfs een font meegeven.

In wezen kun je volgens mij elke "plaatjes-edit"-software gebruiken waar je tekst mee kunt invoegen (normaal bedoeld als label, maar in dit geval functioneel).
Het enige probleem wat je dan (volgens mij) hebt is het aansturen van de letterfolie-snij-machine. De gesneden letter moet dan in verhouding met de auto net zo groot zijn als het label in verhouding tot de jpg.

eagle

Verwijderd

Ik zelf heb nu van die leuke "see throug" sticker vellen voor in de printer..

Gewoon lekker iets moois op de vellen afdrukken en Hey presto !
autostickers !

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 12:32

mees

Duuuussss...

euhm... juist...

Daar gaat het dus niet om. het gaat om het feit dat je een bestand in kan laden, waarna je de precieze afmetingen en verhoudingen van de betreffende auto kan zien.

Dat het zelfs met paint kan snap ik ook wel, alleen krijg je met foto's zo'n vertekend beeld, en zie je niet in 1 oogopslag de beschikbare vlakke stukken.

8 bitterballen = 1 byterbal

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 08:56
Ik heb ook eens zo'n programma gezien dus het bestaat wel degelijk. Geen idee hoe het heet. Heb ook interesse in die software.

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-09 19:46

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Ik heb vandaag nog even gebeld met die reclame studio, maar helaas... Die bestaat al niet meer.... (Te dure software gebruikt ;) )?

Maar goed... Ik blijf zoeken en het hoeft in ieder geval geen gratis programma te zijn. Hetgeen ik het voor nodig heb kost al genoeg, dus daar kan nog wel wat bij >:)

Nokia verzamelaar....

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 19:36
Als je alleen gekleurde vlakken wilt (niets geprint) zou je zoiets als Inspire van Scanvec kunnen gebruiken. Die autootjes die jij hebt gezien zijn geen onderdeel van een programma, maar die moet je apart kopen. Deze libraries zijn nogal duur. En dan hebben we het niet eens over de software en cutter die je nodig hebt.

Wil je een auto beplakken met geprinte stickers, dan heb je een grote inkjet printer nodig. Ook deze, en de bijbehorende inkt, zijn vrij duur. Niet echt een hobby dus waar je 123 mee begint.

BTW: Het plakken op zich is al een kunst. Trust me :D
Pagina: 1