w32/jeefo

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:04
ik kom er net achter dat ik het virus w32/jeefo op mn pc heb staan.
er zijn ondertussen een stuk of 100 files geinfecteerd. ik zocht net op internet hoe ik het er weer vanaf kan krijgen. maar het enige dat ik vind is iets dat hierop neerkomt:

The following instructions pertain to all current and recent Symantec antivirus products, including the Symantec AntiVirus and Norton AntiVirus product lines.

Disable System Restore (Windows Me/XP).
Update the virus definitions.
Restart the computer in Safe mode or VGA mode.
Run a full system scan and delete all the files detected as W32.Jeefo.
Delete the value that was added to the registry (Windows 95/98/Me).

For specific details on each of these steps, read the following instructions.

je moet dus gewoon al die geinfecteerde files weggooien. maar ik vrees dat ik windows daarna niet eens meer opgestart krijg omdat er ook een aantal files in c:\windows geinfecteerd waren.
weet er iemand heo ik dit virus er wel vanaf kan krijgen zodat alles nog wel gewoon blijft werken?? :?

(het zijn allemaal *.exe files)

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je een virusscanner als Norton installeert, heb je nog kans dat het één en ander gerepareerd kan worden. Dit is echter lang niet altijd zo en ik vrees voor je dat je je Windows opnieuw zal moeten gaan installeren.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Waarom zou Windows moeten stoppen met werken volgens jou? Er staan namelijk zat niet-essentiële bestanden in de (sub)mappen hoor ;)

VOlgens Symantec's Security Response dropped het virus namelijk een bestand (svchost.exe) in de Windows map. Deze is nep, het echte svchost.exe (systeem)bestand staat namelijk in Windows\System32 (en eventueel een backup ervan in Windows\System32\dllcache als je XP hebt).

Dus: probeer het gewoon, ik denk dat de mensen bij Symantec echt wel rekening houden met dit soort dingen en hun oplossingen ook testen :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als je XP hebt kunnen veel files "automatisch" hersteld worden (gooi notepad maar eens weg, twee seconden later staat 'ie er weer :)). Bovendien zal dit het eerste virus wel niet zijn dat zichzelf camoufleert als nuttig bestand in /windows of /windows/system32. Eerst opschonen, goeie kans dat windows het prima blijft doen. En dan nog: als dat virus je windowsinstall verkl**t heeft, zou je dan maar met virus door blijven werken? Nee toch?

Je hebt dus geen keus >:)

edit:
Zeg Rafe, ga jij eens huiswerk maken :( ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 22-10-2003 19:30 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.