Toon posts:

verbinding 3com access point - hub valt weg ?

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik heb sinds gisteren een 3com officeconnect accespoint wifi. en een kaartje in een laptop. werkte allemaal perfect gisteren avond, maar vanochtend zag ik op mn hub dat ie niet meer verbonden was met de accesspoint, oftewel mn laptop had verbinding met het accesspoint, maar kon niks doen om dat accesspoint niet meer met hub connected was.....heel vreemd.

de accesspiont zelf geeft aan dat de verbinding met de hub ok is, maar de hub geeft dus geen lichtje meer......

iemand een idee hoe dit kan ?

ps. ik heb de laatste firmware voor de accesspoint

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 19:27 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 11:04
Gister deed de Accespoint het nog wel? de verbinding werkte goed? Probeer de accespoint is in een andere poort te doen, misschien heb je wel een kabel breuk.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
de accesspoint werkte goed en nu ook weer......ik heb em uit en aangezet en huppakee....verbinding met hub was terug. dus kabelbreuk lijkt me niet aan de orde, is trouwens een nieuwe kabel die bijgeleverd was.

kheb maar even op een andere poort ind ehub gedaan.....eentje die zeker goed is, waarop ik eerst altijd via een kabel met de laptop werkte

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 19:32 ]

• IJnte
Dus je accespoint was effe de weg kwijt. Dit hoort niet zo te zijn, maar goed. Ik heb zelf namelijk ook die 3Com wireless Accespoint 11g. Ik heb er geen problemen mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 22 October 2003 @ 19:32:
Dus je accespoint was effe de weg kwijt. Dit hoort niet zo te zijn, maar goed. Ik heb zelf namelijk ook die 3Com wireless Accespoint 11g. Ik heb er geen problemen mee gehad.
hoe kan ie de weg kwijt raken dan ?

• IJnte
Het kan zijn dat ie gewoon effe vastgelopen was. Dit hoort naar mijn mening niet zo te zijn hoor, daarom vondt ik et ook gek. Het kon zijn dat de software in de accespoint misschien vastgelopen was hoor, maar ik denk dat je er voor de rest niet druk om hoeft te maken. Als het probleem zich verder niet meer voordoet, dan zal et wel een maandag ochtend probleem zijn geweeest:p

Verwijderd

Topicstarter
laten we het hopen....ik heb de laptop dichtgedaan=standby, eens kijken of ie het haalt tot morgenochtend.....hopelijk niet word vervolgd ...bedankt iig

Verwijderd

Topicstarter
shit! ik zie net dus weer die verbinding wegvallen op mn hub !!!!

en idd...geen netwerk meer op de laptop :(

shit hoe kan dit nou? gaat ie op standby ofzo ?de accesspoint geeft netjes aan dat ie verbinding heeft me de hub, alles groen.....maar op de hub dus net weggevallen....please help!

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 20:11 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 20:09:
shit! ik zie net dus weer die verbinding wegvallen op mn hub !!!!

en idd...geen netwerk meer op de laptop :(

shit hoe kan dit nou? gaat ie op standby ofzo ?de accesspoint geeft netjes aan dat ie verbinding heeft me de hub, alles groen.....maar op de hub dus net weggevallen....please help!
De drivers zijn niet whql'd dus best mogelijk dat ze geen standby of sleepmode ondersteunen. Volgens mij werkt het hier ook niet (zelfde setje).
Werkt het niet als je op de laptop opnieuw op verbinden klikt?

Heb je trouwens nieuwere firmware voor het accespoint gevonden? Zoja, waar?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:46:
[...]

De drivers zijn niet whql'd dus best mogelijk dat ze geen standby of sleepmode ondersteunen. Volgens mij werkt het hier ook niet (zelfde setje).
Werkt het niet als je op de laptop opnieuw op verbinden klikt?

Heb je trouwens nieuwere firmware voor het accespoint gevonden? Zoja, waar?
ok, het heeft dus niks met je drivers te maken.....de verbinding van mn laptop naar accesspoint lbijft up, no problemo. geeft ie ok netjes aan in de card manager tool vd card. het probleem ligt bij de accesspoint die na een tijdje opeens de verbinding verbreekt met de hub......en dan dus op de hb het lampje uitgaat....maar het rare is dat op de accespoint gewoon braaf aangeeft dat de verbinding met de hub ok is en er dataverkeer is (knipperen).

nieuwe soft staat op de 3com site.maar hebj e dus niet veel aan in dit geval....bovendien is het zo dat als het toch ergens aan de laptop ligt dat ie dan weer ok moet zijn als je m reboot.....en dat is niet zo....hij verbind wel netjes met de acesspoint....maar lichtje op de hub blijft uit. aleen met aan/uit komt ie terug.

de verbinding tussen accespoint en hub moet ALTIJD aanblijven, dus licvhtje aanblijven op de hub, ook als er geen wireless pc verbonden is met de accesspoint.lijkt me stug dat de accesp. op standby oid gaat als er geen pcs meer verbonden zijn....dat zou betekenen dat je je laptop altijd aan moet hebben.....

kheb zojuist een andere kabel geprobeerd op andere poort in de hub...eens kijken hoe dat lukt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:27 ]

• IJnte
Welke OS heb je op je laptop staan? ik heb zelf et probleem dat als ik mijn pcmcia kaart in een laptop doe met win2k dat ie bij het opstarten windows laat hangen. Het kan dus zijn dat ie je laptop laat hangen, maar zoals je zelf al aangeeft hoort de verbinding tussen de hub en de accespoint er altijd te zijn... ik zal zo effe rustig gaan kijken naar de settings..

Verwijderd

Topicstarter
fuck! het werkt nog niet.....verbinding accesspoint-hub is net weggevallen......ligt dus denk i kwel aan de accesppoint. kabel is ok, hub is ok, laptop is ok, verbinding laptop-accesspoint is ok.....blijft maar 1 ding over: de accesppoint zelf.

.....lekker irritant.was kado voor mn ma dat ze overal kan internetten enzo..... werkt t na 1 dag al niet meer.....terugsturen dan maar ?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 21:47 ]

• IJnte
Als je zeker weet dat je hub in orde is, dan zou ik er idd mee terug gaan naar de winkel/terugsturen. Je hebt namelijk het recht als consument om binnen 8 dagen een product terug te brengen. Ik heb zelf nog effe gekeken naar mijn settings:
Software version 1.02.00
Boot loader version 1.00.00
Wireless version V0.7.0.0.
Hardware version R01A
Dit is van mijn 3Com wireless accespoint 11g. Ik kon niks vinden over standby. Heeft et eigenlijk wel gewerkt jah denk ik he..
Als et gewoon gewerkt heeft, dan zou ik overgaan tot et retour brengen/sturen van het product.
Je kan wel gewoon in de accespoint zelf komen denk ik he?? zodat je dingen kan instellen?

Sccs ermee..

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 22-10-2003 21:57 . Reden: vraag toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 22 oktober 2003 @ 21:54:
Als je zeker weet dat je hub in orde is, dan zou ik er idd mee terug gaan naar de winkel/terugsturen. Je hebt namelijk het recht als consument om binnen 8 dagen een product terug te brengen. Ik heb zelf nog effe gekeken naar mijn settings:
Software version 1.02.00
Boot loader version 1.00.00
Wireless version V0.7.0.0.
Hardware version R01A
Dit is van mijn 3Com wireless accespoint 11g. Ik kon niks vinden over standby. Heeft et eigenlijk wel gewerkt jah denk ik he..
Als et gewoon gewerkt heeft, dan zou ik overgaan tot et retour brengen/sturen van het product.
Je kan wel gewoon in de accespoint zelf komen denk ik he?? zodat je dingen kan instellen?

Sccs ermee..
ik heb precies zelfde versie als jij......en mn hub is ok....hoe kan die nou niet ok zijn ? ik doe em op 3 poorten die het met andere pcs gewoon doen.....het is gewoon die gare 3com accesspoint die ermee kapt....en het heeft dus nooit echt gewerkt..anders zou de verbinding wel up blijven. ik bel morgen die shop op.....en kijkene of ze dan een andere kunnen leveren, liefts ander merk ofzo...anders krijg ik weer dezelfde shit denk ik.

• IJnte
Eurhm.. Niet gelijk negatief worden. 3Com staat bekent om zijn goede netwerkproducten. Ik zou gewoon dezelfde accespoint aanvragen.
Maar als je zegt dat et noooit goed gewerkt heeft, dan kan et ook aan je settings liggen..... Misschien heb je wel niet de goede kabel, je moet namelijk een cross kabel hebben om je accespoint te verbinden met je hub, of je moet je straight kabel gebruiken als je een "uplink"poort op je switch hebt
Misschien is je accespoint wel in conflict met ip adressen van andere computers? ik zou als ik jouw was gewoon de accespoint resetten(achterop zit een knopje) en dan gewoon overnieuw beginnen. Niet gelijk alle beveiligingen aanzetten..
Heb je trouwens ook je pcmcia kaart ook van 3com?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb dus EXACT hetzelfde probleem met een draytek 2200E en een draytek 2200W die aan elkaar zitten met een crosscable.

Werkt perfect totdat na een tijdje de connectie wegvalt TUSSEN de 2 drayteks terwijl WLAN (Cisco aironet 340 802.11b kaartje, PCMCIA) nog perfect functioneert :/

[ Voor 16% gewijzigd door fetcher op 22-10-2003 22:13 ]

• IJnte
Heb jij 2 routers aan elkaar hangen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 22 oktober 2003 @ 22:07:
Eurhm.. Niet gelijk negatief worden. 3Com staat bekent om zijn goede netwerkproducten. Ik zou gewoon dezelfde accespoint aanvragen.
Maar als je zegt dat et noooit goed gewerkt heeft, dan kan et ook aan je settings liggen..... Misschien heb je wel niet de goede kabel, je moet namelijk een cross kabel hebben om je accespoint te verbinden met je hub, of je moet je straight kabel gebruiken als je een "uplink"poort op je switch hebt
Misschien is je accespoint wel in conflict met ip adressen van andere computers? ik zou als ik jouw was gewoon de accespoint resetten(achterop zit een knopje) en dan gewoon overnieuw beginnen. Niet gelijk alle beveiligingen aanzetten..
Heb je trouwens ook je pcmcia kaart ook van 3com?
dat dacht ik ook tot nu toe ja.....kan het de kabel echt zijn ? ik weet nl niet of de kabel die erbij zit een crosskabel is, ik denk het wel omdat je em kunt gebruken om em direct aan een pc te koppelen...dat is dus dan een cross toch ?

anyway, ik heb ook met een andere kabel geprobeerd.....wertke ook niet. of misschine zijn het allebei straightkabels.....maar dan nog hoe kan ie dan een tijdje werken ? na een half uur valt ie weg. hij doet t toch of wel of wel niet ?

ip conflict is het ook niet....ik heb apart hard een ip toegewezen die geen enkele andere pc gebruikt.

pcmcia is ook van 3com

resetten heb ik ook al gedaan, zelfde onzin.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:21 ]

• fetcher
IJnte schreef op 22 oktober 2003 @ 22:16:
Heb jij 2 routers aan elkaar hangen 8)7
De routing functie op de Draytek 2200W staan uit switch staan uit 8)7
Het fucntioneerd "slechts" een switch met een "WLAN" hub eraan :)

Na een reset van 1 van de 2 routers (ok EN switches) functioneerd alles weer normaal.

[ Voor 20% gewijzigd door fetcher op 22-10-2003 22:20 ]

• IJnte
lol, nou kan ook zo he.. maar goed, bij de topic starter is et probleem nog nie opgelost...
ik denk dat ie nog maar es rustig moet kijken, of hij zelf iets over het hoofd ziet..
sccs ermee, ik ga pitten :Z

• fetcher
Als meerdere mensen een probleem hebben is de kans groter dat het opgelost word denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
fetcher schreef op 22 October 2003 @ 22:19:
[...]

De routing functie op de Draytek 2200W staan uit switch staan uit 8)7
Het fucntioneerd "slechts" een switch met een "WLAN" hub eraan :)

Na een reset van 1 van de 2 routers (ok EN switches) functioneerd alles weer normaal.
ja ok en na een tijdje valt dus weer de verbinding weg toch ? ik krijg het ook wel weer goed als ik mn accesspoint aan/uit zet....maar dan valt ie weer weg na tijdje...bij jou ook ?

• IJnte
jah het kan dus echt je kabel zijn hoor... euh maar jah als jij zegt dat ie na verloop van tijd uitvalt... Maar kan je vanuit je laptop je verbinding zien? er zit zo'n progie bij waarmee je de connectie kan bekijken he, heb je daar een goede verbinding mee?
in je accespoint zit een menu: lan settings. Staat daar dat ie 100mbit is en full dulpex?
Kun je je Accespoint pingen vanuit een "vaste" computer?

• fetcher
Alles staat 100mbit FD (behalve WLAN natuurlijk :) )
Kabels vervangen, ook de uplink port proberen te gebruiken met een rechte en een crosscable (zit een select mogelijkheid op).

En na een tijd valt de verbinding inderdaad weg, TENZIJ je een host blijft pingen die achter de andere switch hangt dus.

Maar het is zo irritant om als je wilt gaan wlanen je een server moet pingen achter de andere switch omdat je anders niet meer kan internetten etc. :P

Als de connectie weg is kan ik ook niet meer vanaf mijn "Vaste" pc het management adres van de 2200W pingen (WLAN router/switch).

[ Voor 13% gewijzigd door fetcher op 22-10-2003 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 22 October 2003 @ 22:27:
jah het kan dus echt je kabel zijn hoor... euh maar jah als jij zegt dat ie na verloop van tijd uitvalt... Maar kan je vanuit je laptop je verbinding zien? er zit zo'n progie bij waarmee je de connectie kan bekijken he, heb je daar een goede verbinding mee?
in je accespoint zit een menu: lan settings. Staat daar dat ie 100mbit is en full dulpex?
Kun je je Accespoint pingen vanuit een "vaste" computer?
ja laptop verbinding is ok, via cardmanager 98% quality.maar het gaat dus NIET om de verbinding laptop-accespoint...die is ok , maar de verbinding accespoint - hub dus niet.....

kan pingen naar accesppoint, kan er ook naar toe via webinterface.tenmiste het eerste half uur dan heh

staat op 10mbit, halfduplex maar ok.....mn hubje is maar 10mbit :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:32 ]

• IJnte
dus:
Als er geen data verkeer ism dan zegt de router/accespoint: Doe het zelf maar...
mmm lijkt me niet ok.. maar jah check je kabels, en je uplink poort(meestal 1 of 5/8). En anders>> back to the shop.

[ Voor 12% gewijzigd door IJnte op 22-10-2003 22:38 ]

• IJnte
mmm kan het dan misschien niet zo zijn dat je van 54 mbit naar 10 mbit gaat... kweet niet of da goed gaat. Je dataverkeer kan dan ook maar max 10 mbit zijn. Dan zou je voor niks een 11g gekocht hebben(54mbit) :? . kzal morgen effe de userhuide checken voor je, ik heb die ergens in een doos "gedumpt"(een echte kerel leest geen gebruikershandleidingen zeggen ze wel es)..
ik ga nu echt pitten.. sccs :Z :Z

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 22 October 2003 @ 22:37:
mmm kan het dan misschien niet zo zijn dat je van 54 mbit naar 10 mbit gaat... kweet niet of da goed gaat. Je dataverkeer kan dan ook maar max 10 mbit zijn. Dan zou je voor niks een 11g gekocht hebben(54mbit) :? . kzal morgen effe de userhuide checken voor je, ik heb die ergens in een doos "gedumpt"(een echte kerel leest geen gebruikershandleidingen zeggen ze wel es)..
ik ga nu echt pitten.. sccs :Z :Z
nee dat is het niet.....de verbinding tussen de laptop en acesspoint is 54mbit, maar de accespoint connect/vertaald dat met/naar of 10 of 100mbit (afhankelijk van je waar je em op aan sluit) .....groen is 10mbit, geel is 100 (of andersom kweet iet precies meer)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 22 October 2003 @ 22:33:
dus:
Als er geen data verkeer ism dan zegt de router/accespoint: Doe het zelf maar...
mmm lijkt me niet ok.. maar jah check je kabels, en je uplink poort(meestal 1 of 5/8). En anders>> back to the shop.
ik heb gekeken, ik heb 8 poorten en een uplink port waar "cross" bij staat....daar zit een kabel die van mn adsl modem/router komt. die linkt dus naar de hub via de uplink poort....de accesspoint zit gwoon op poort 4,5,6 (allemaal geprobeerd)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
uit de manual:

To use your Access Point to connect to the wireless LAN to the wired LAN:

1 Insert one end of the supplied Ethernet (RJ-45 Category 5) cable into the
LAN port on the rear panel of the Access Point.

2 Insert the other end of the cable into the RJ-45 port on switch or hub.

Check that the LAN status LED lights on the Access Point.
You have now completed the hardware installation of your Access Point.

---------------------------
wat is type 5? ik lees hier gewoon suit die kabel aan op de point en dan op 1 vd hub poorten, er word niet specifiek de uplink poort genoemd. bovendien kan ik duie niet gebruiken omdat daar dus mn adsl modem aanzit.

en dat fijne LAN ledje blijft dus lekker branden...ook nadat ie op m hub uitgaat....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 23:04 ]

• fetcher
Als je een voorgeknepen kabel hebt heb je tegenwoordig wel Cat-5. Kijk maar eens naar de tekst die is geprint op je kabel (over de hele kabel heen meestal).
Zie http://google.com voor een uitgebreide uitleg wat betreft specs etc :)

Ik heb alleen maar Belkin fabriekaf geknepen CAT-5 kabels dus dat zit wel goed. (zowel cross als straight).

[ Voor 20% gewijzigd door fetcher op 22-10-2003 23:09 ]

• fetcher
Dubbelpost :X

[ Voor 95% gewijzigd door fetcher op 22-10-2003 23:09 ]

• RedHead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-05 21:17
Kan je niet gewoon ff van iemand een switch lenen en kijken of je dan nog steeds het probleem hebt?

Maar verder, als je verbinding hebt van je laptop naar de Accesspoint betekend nog niet dat alles 100% is. De encryptie kan nog roet in het eten gooien.
Ik werk nu met dezelfde 3COM accespoint en pcmcia kaartje en met WPA is de verbinding niet ok als de laptop uit standby komt.
Met WEP encryptie gaat wel alles ok.
Dus heb je encryptie aanstaan? Zet die dan eens uit.
En .. met welk OS werk je?

Kijk ook eens in de log van de accesspoint. Wat staat daar?

• fetcher
Al getest met web 64 & 128bit encryptie. Geen problemen! Zonder encryptie werkt het ook prima, ondanks de bovengenoemde connectie problemen.

Ik werk met:
Debian Linux -> Geen problemen
Windows XP -> Geen problemen

Ik weet wel zeker dat de connectie tussen de laptop en de acces point wel goed zit.
Moet dus toch iets anders zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
RedHead schreef op 22 October 2003 @ 23:17:
Kan je niet gewoon ff van iemand een switch lenen en kijken of je dan nog steeds het probleem hebt?

Maar verder, als je verbinding hebt van je laptop naar de Accesspoint betekend nog niet dat alles 100% is. De encryptie kan nog roet in het eten gooien.
Ik werk nu met dezelfde 3COM accespoint en pcmcia kaartje en met WPA is de verbinding niet ok als de laptop uit standby komt.
Met WEP encryptie gaat wel alles ok.
Dus heb je encryptie aanstaan? Zet die dan eens uit.
En .. met welk OS werk je?

Kijk ook eens in de log van de accesspoint. Wat staat daar?
umm nee...mn hubje is echt ok dat weet ik zeker.

encryptie heb ik uitgezet, zelfde probleem.

de log geeft alleen maar aan dat de laptop succcesfull is verbonden......en als ie op standby gaat dus log out....terug in windows.....succesfull login...dat zit echt wel goed.

ik heb win me op de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de hulp tot zover...ik ga slapen nu......

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Zit er toch niet ergens een standby optie in je ap ? Dit lijkt de enige verklaring samen met het feit dat je hub kapot zou kunnen zijn / de samenwerking met je ap niet echt ondersteund.

Gelukkig heb ik gewoon een 100mbit switch met een 100mbit lan interface aan m`n accespoints. Mischien dat je van iemand even een 100mbit hub/switch kan lenen. Kun je weer wat uitsluiten.

• fetcher
Is voor mij niet noodzakelijk. 2x 4 poorten 100MB-FD is voldoende (2 drayteks dus, 2200e 2200w).

Ik heb in ieder geval geen standby mogelijkheid gevonden op de routers/switches.

De 2200E doet de routering/natting voor mijn adsl uplink (Was al aanwezig) en de 2200
W gebruik ik puur voor WLAN en enentueel een extra switchport voor als de 2200E volzit.

Verwijderd

Topicstarter
raymonvdm schreef op 23 October 2003 @ 00:21:
Zit er toch niet ergens een standby optie in je ap ? Dit lijkt de enige verklaring samen met het feit dat je hub kapot zou kunnen zijn / de samenwerking met je ap niet echt ondersteund.

Gelukkig heb ik gewoon een 100mbit switch met een 100mbit lan interface aan m`n accespoints. Mischien dat je van iemand even een 100mbit hub/switch kan lenen. Kun je weer wat uitsluiten.
hoe weet ik dan of mn hub geschikt is voor de ap erop ? dat lijkt me raar....een hub is een hub, er staat ook nergens in de manual dat jeen speciale hub moet hebben ofzo....

• IJnte
Nou het kan zijn dat je toch problemen hebt met je hub hoor.. Als de verbinding goed is tussen je PCMCIA kaart en je Acces Point, dan moet ook bijna wel de verbinding tussen de Acces Point en de Hub/switch goed zijn. Ik ga nog wel effe in de user guide spitten..

• IJnte
kan niks raars vinden in de userguide over de switch. Er staat gewoon dat je een 10mbit/100mbit switch/hub moet hebben om je netwerk uit te kunnen bereiden.
Is je Acces Point niet ingesteld dat ie alleen als draadloos doorvoer apparaat moet werken?

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 23 October 2003 @ 19:48:
kan niks raars vinden in de userguide over de switch. Er staat gewoon dat je een 10mbit/100mbit switch/hub moet hebben om je netwerk uit te kunnen bereiden.
Is je Acces Point niet ingesteld dat ie alleen als draadloos doorvoer apparaat moet werken?
umm dat is toch juist een accesspoint ? dat het alleen een doorgeefluik is, geen router oid....hoe bedoel je dan ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 23 October 2003 @ 18:37:
Nou het kan zijn dat je toch problemen hebt met je hub hoor.. Als de verbinding goed is tussen je PCMCIA kaart en je Acces Point, dan moet ook bijna wel de verbinding tussen de Acces Point en de Hub/switch goed zijn. Ik ga nog wel effe in de user guide spitten..
tuurlijk niet.....dat staat los van elkaar. en het is puur alleen verbionding accespoint-hub. thats it, en hub is ok , kabel ook. moet dus wel accespoint zelf zijn..tenzij iemand mij kan bewijzen dat het mn combi accespoint+hub is oid.....en dat staat nergens....heel vreemd dit allemaal.

• IJnte
Ik ben met je eens dat et allemaal vreemd is idd. Maar je kan je acces point, hoe raar et ook klinkt, instellen als doorgeef luik tussen 1 wireless gebruiken en een bedraad netwerk. Maar jah je zal nu wel alles geprobeert hebben denk ik zo.
Jah dan zou ik er toch mee terug gaan naar de winkel, maar ik zou wel overwegen om gewoon weer een 3Com set te kopen.

Sccs ermee..

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen.....ik heb gisteren mn nieuwe 3com binnegekregen...maar helaas.....weer zeflde problkeem :( lijkt me stug dat deze ook stuk is. ik verdenk mn hubje. zou dat kunnen ? hoe zou dat dan kunnen ? die poort is in orde, die heb ik ook met vaste kabel gebruikt aan een pc....die blijf altijd verbonden....maar nu met de 3com valt ie op de hub na een tijdje weg ..... heel weird...

Verwijderd

Topicstarter
en ja het lag dus aan mn hubje...dat was oud 10mbit ding.....zxou theoritisch moeten werken met de 3com, maar praktijk niet. komt doordat de neiuwe produckten met goedkope onderdelen gemaakt zijn, ook 3com, waardoor oude apperatuur er moeite mee heeft ....dus nu heb ik een nieuw switchje en het werkt perfect!

-topic closed-

• mphilipp
  • Laatst online: 18:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Mag ik a)dit topic kicken en b)heb probleem vreemder maken?

Ik heb nl ook een vreemd probleem waar ik maar geen oorzaak voor kan vinden. Ik heb nu staan:
een pc met een Asus P4P800 Delux Mobo met daarop een Linksys WMP54G WLAN kaartje. Als AP heb ik een Linksys WRT54G. OS is WinXP SP2, twee dagen geleden alles opnieuw geïnstalleerd.

Dit is mijn tweede setje. Eerst had ik een Tornado set (ook 54Mb) en die deed precies hetzelfde, alleen erger/vaker. Ik kwam op het punt dat ik er niet meer mee kon werken en dacht dat ie stuk was. Ruzie gemaakt met de winkel en mijn geld terug gekregen. Nu dus Linksys. Het leek goed te gaan...totdat het weer begon.

Het kan soms 2-3 dagen perfect gaan (PC staat 24/7 aan), hoewel ik wel eens zie dat de verbinding even is weggeweest (melding van FireFox oid). Soms ook als ik aan het werk ben valt de verbinding even weg. Vaak doe ik dan even disable/enable en dan is het weer goed. Verbinding is dan altijd 'Excellent' volgens windows of de Linksys connection monitor. Ik heb beiden geprobeerd, dus Windows 0-config en de Linksys mgr. Maakt niet uit. Ik heb nu een paar weken weer met encryptie gedraaid en dat ging eigen best goed. Af en toe disconnects, maar niet al te vaak dus niet vreselijk irri (hoewel ik vind dat het nooit mag gebeuren als de connectie excellent is). Maar vanaf vanmiddag is er gewoon niet meer mee te werken. Het verbindingsicoon in de taakbalk knipperde op een gegeven moment gewoon. Dus van verbinding/geen verbinding heeeeeel snel. Nu heb ik dan encryptie weer uitgezet en alleen Mac validatie. Een paar weken geleden heb ik andere firmware op de router gezet in de hoop dat dat wat scheelde:

v3.03.6 - HyperWRT 2.1b1, Feb. 18, 2005

Dat HyperWRT is een alternatief OS firmware die extra opties geeft. Ik kan de zendsterkte (zeg ik dat goed?) verhogen. Hij staat nu op 100%. Ik heb 'm in stapjes gedaan dus iedere keer als ik een disconnect kreeg weer verhogen. Het is dus een tijd goed gegaan, maar nu is het weer bal.

Het gekke is dat ik hiervoor een Draytek had (ADSL modem/wlan combo) maar aangezien ik nu kabel heb moest ik over op iets anders. Dat was 11mb en dat werkte perfect. Niet één keer een disconnect gehad. Nu ik hier lees dat meer mensen redelijk dezelfde problemen hebben denk ik dat die 54Mb zut volgens mij gewoon veel gevoeliger is voor storingen. Misschien zendamateurs, slechte GSM's of draadloze telefoons of aardstralen. Als ik alles zo lees en mijn pogingen bekijk durf ik het best aan om de volgende dingen uit te sluiten:

*foute drivers (alles nieuw/vers)
*beton/metaal in de weg van de verbinding (dan zou ik nooit verbinding moeten hebben)
*defecte kaart/router (lijkt me sterk dat ik 2x iets koop dat stuq is en dan nog ander merk ook)
*config probleem (zou ie niet eerst dagen/weken goed werken)

Waar ik aan denk als mogelijke oorzaken:
*zendamateur (die zend dan niet zo vaak, maar het kan ook atmosferisch zijn)
*verbinding te lang open, router software overflow oid. Mijn pc staat altijd aan, en misschien door de encryptie krijgt ie het af en toe moeilijk...hij loopt naar mijn idee minder vaak stuk zonder encryptie. Maar ik heb ook disco's gehad terwijl encryptie uit stond, dus het kan niet aan de encryptie an sich liggen. Misschien loopt ie inderdaad intern gewoon vast ofzo en zou ie gereset moeten worden. Maar dat betekent dat Tornado hetzelfde probleem heeft (alleen erger) want daar had ik het ook mee...

Heeft iemand nog goede ideën? (sorry voor het lange stuk, maar ik wil zo duidelijk mogelijk zijn).

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Pagina: 1