Pc hapert bij gebruik van toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Hallo dames,

Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem: Bij het gebruik van het toetsenbord (bijv. bij het tikken van deze post) hapert m'n PC. Winamp stottert hierdoor en ook de muis schokt. Wanneer ik de Alt-toets ingedrukt hou stottert de boel net zo erg. Pijltjes, enter toets, delete, ctrl en tab zorgen allemaal voor haperingen.

Ik heb taskmanager nu aan staan en deze schokken zijn niet het gevolg van CPU gebruik dat netjes rond de 5 procent blijft hangen.

Eerst dacht ik dat het aan WindowsXP lag, maar die ging ik toch al vervangen door Windows2000 dus heb ik er geen aandacht aan besteed. Nu, met W2K sp4 en alle updates, is het probleem d'r nog steeds! Erg irritant...

Verder werkt alles stabiel en als een zonnetje... behalve dan dat de boel stottert en hapert als ik aan het typen ben :)

Specs:
Asus A7N8X Deluxe
AMD XP 2400+ @ 2200 mhz
1.5 gb DDR RAM (2x PC3200 en 1x PC2700)
183 Mhz Bus
Geforce 4 TI 64 MB @ AGP4x
2 120 gb Western Digital 8 MB HD's op 1 Ultra DMA kabel

Software:
Windows2000 SP4 updates
Detonator 45.23
Nforce: 2.45

/edit
Oeps... deze moest in overige hardware... sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door Undertaker2 op 22-10-2003 19:03 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hallo meid

heb je ook software geinstalleerd voor je toetsenbord :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Nou Chucky, ik heb geen software geinstalleerd... ook nog nooit van m'n leven gedaan overigens voor een standaard PS2 toetsenbord. Het is een no-name standaard PS2 ding waarvan ik betwijfel of d'r wel drivers voor bestaan.

/edit
Hmz... na een reboot is het probleem verdwenen.... vreemd. De grote vraag blijft waar dit door veroorzaakt kan worden?

[ Voor 25% gewijzigd door Undertaker2 op 22-10-2003 19:12 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

NForce mobo? Ik zag er gisteren of eergisteren nog een topic over langskomen, kwam neer op brakke chipsetdrivers. Je kan twee dingen doen: wachten tot de search geindexeerd is (:)) of gewoon even kijken of Asus een paar updates in de driversectie heeft staan. HTH!

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm een no-name ps2 ding dus.

kan je een andere toetsenbord kunnen proberen ?
ff van iemand ontvoeren ofzo.

of wat rataplan zegt dus ;)

je hebt ook spyware die je toetsaanslagen in de gaten hoeden maar je hebt een clean instal dus dat zal ook wel niet.

[ Voor 7% gewijzigd door chucky666 op 22-10-2003 19:13 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Kan je geen ander toetsenbord (usb of ps2) proberen of je huidige toetsenbord op een andere pc testen?

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57

AlexAuto

Parttime Tweaker

Asus A7N8X Deluxe ref 2.0 (Bus 182 MHz)
Bios versie 1007
PS/2 toetsenbord

Ik heb dit probleem ook als ik snel typ kan je Winamp horen onderbreken.

Dit probleem had ik niet met mijn oude config (geïnstalleerd met cdrom-drivers). De onboard SATA had ik gedisabled.

- Upgrade naar SATA:
Sinds ik met de nieuwste drivers werk (gedownload van de site van Asus) merkte ik een haperende WinAmp op.
Na de drivers van de cdrom te hebben geïnstalleerd merkte ik geen haperingen meer op in WinAmp (nu aan het controleren).

Moraal van dit verhaal : Nieuwe drivers zijn per definitie niet altijd beter.
Hopelijk kun je hier wat mee.

• Westerterp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-05 15:19
Ik heb hetzelfde probleem: A7n8x deluxe 2.0 en bij het typen begint winamp te haperen. Dit is echter NIET altijd.. heel vaag. (temperatuur afhankelijk?)

Ik heb de Logiech Cordless Desktop Deluxe, en dacht dat het aan het draadloos zijn lag, maar dat heb ik al getest en het is niet zo.

Aangezien het niet altijd is is het misschien wel zo ddat het niet aan de drivers kan liggen. Misschien door het overclocken? (166x11@200x10.5-> 44 graden)

Verwijderd

Ik heb een mobo gehad ( abit kt7-R ) dat blokkeerd alle input zodra het toetsenbord onder windows werd gebruikt. In het bios werkte het allemaal prima.

pc crashed niet (kon gewoon zien dat hij netjes allerlei progjes ging opstarten)

Uiteindelijk uit wanhoop een usb bord aangehangen, en dat werkte prima.

Verwijderd

grote kans dat je usbpoort een irq shared met iets van je ide controller ofzow.
(ga er gemakshalve van uit dat je usb bebruikt).
of dat je keyboard en muis slecht snelheid negotiaten. misschien dat snelheid forceren in de bios wat uit haalt.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook.

Met een PS2 toetsenbord. Zelfde moederbord.

Kan eigelijk niet meer normaal op de PC werken zo :S
Kan USB keyboard oplossing zijn? (Heb helaas geen hier om te testen)

Soms doet ie het meteen, soms hoef ik maar 1 keer te rebooten, en soms 5 keer totdat hij gewoon werkt.. Heeft iemand ondertussen al een oplossing ? :P

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 21:29 ]

Pagina: 1