PC errug traag na installeren netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Als ik mijn Compex FreedomLine 100 MBit (intel chip) netwerkkaart installeer, dan wordt mijn systeem ontzettend traag, zo duurt het 5-10 minuten om op te starten en zit je eenmaal in windows 98 (SE), dan is alles supertraag. In windows geeft ie echter geen conflict aan. Netwerkkaartje eruit, alles werkt perfect. Nu heb ik er nu een ander (goedkoop) NE2000 compatible netwerkkaartje inzitten en die werkt perfect, alleen is die maar 10MBit. Kennen jullie dit probleem en de oplossing?
Mijn systeem:
Jetway 663AS KT133 Moederbord, Duron 750 MHz, 128 MB SDRAM 133 MHz, SB AWE 32 (ISA), MSI Geforce 2 MX.

Verwijderd

Ditzelfde heb ik ervaren met totaal andere hardware (we hebben dan ook egg nix hetzelfde)..... ik heb dat NIC'je nooit aan het werken gekregen in mijn PC.... andere NIC's (ook 10mbit) deden het wel prima...
Die NIC heb ik dus maar in mijn P1 geduwd en in die computer heb ik maar een 3COM 100MBIT geduwd............ dat werkt al een tiet

Verklaring? een zeker soort hardware conflict denk ik....

• Frenkie567
Ik zat er ook aan te denken als dit inderdaad een conflict met moederbord ofzo is. Zit er denk ik niks anders op dan een ander netwerkkaartje aan te schaffen, of iemand anders nog ideeen?

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Zet in de BIOS de PCI latency op 25, dan werkt het weer goed.

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Gef je netwerk kaart een ip. Scheelt 't zoeken naar een netwerk als je dat niet hebt.

Verwijderd

Heeft dat veranderen van de PCI latency geen effect op de prestaties van de andere kaarten?

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Gooi je netwerk kaart in Pci slot 5, die heeft een eigen irq.

• Frenkie567
Het veranderen van de PCI latency kan ik niet in mijn bios terugvinden. En ik heb inderdaad een ip-nummer toegewezen en alles is verder goed ingesteld wat betreft netwerkinstellingen. Het maakt ook niet uit in welk slot ik 'm steek. In pci slot 5 kan ik 'm niet steken, omdat mijn ISA kaart die uitsparing aan de achterkant al gebruikt.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Check met SiSoft Sandra of de PCI latency te hoog staat. Default staat die gewoon te hoog (op 32).
De optie staat altijd in de BIOS, tenzij je een el-cheapo BIOS hebt. In dat geval raad ik je een BIOS update aan. Het heeft alleen positieve effecten op andere PCI apparaten.

Verwijderd

Welke protocollen gebruik je allemaal het kan namelijk zijn dat je ook Netbeui geinstalleerd heb en dit protocol gebruikt 90% van de CPU-tijd omdat het telkens over het netwerkschreeuwt.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..Vaak zijn er wel paches te downloaden voor 'trage' netwerkkaarten, check it out.. Ik moet zelf ook nog even zoeken voor een traag opstartende machine..

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Frenkie567
Ik ben er dan eindelijk achter. De winkel waar ik het kaartje heb gekocht zei dat het aan de boot-rom kon liggen. Dus boot-rom erafgehaald en het werkt perfect!
Ik heb trouwens ook even Sisoft Sandra geinstalleerd, maar ik kon de PCI latency niet vinden.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wat is de boot rom ????

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

koop een andere 100mbit kaart :)

• Frenkie567
Boot rom is een chippie (ofzo) die er voor zorgt dat je vanaf het netwerk kan booten. Ik boot toch niet niet vanaf het netwerk, dus kan er wel zonder.
Pagina: 1