Toon posts:

Chello vraagt €30,- voor het ophalen van de kabelmodem!

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik Chello opgezegt en heb nog een maand opzegtermijn voordat ze me afsluiten.

Nu kreeg ik net een telefoontje van UPC, met de vraag of ik het kabelmodem even naar Almere wou brengen. Ik woon in Dronten, dus dat is zo'n dik uur reizen! Als ik niet in staat was het modem af te leveren bij het UPC 'Service' center, dan moest er een monteur komen om het kabelmodem op te halen, en dat kost me ruim €30,-!

Ik dacht altijd dat hun het kabelmodem GRATIS ophaalden bij verbreking van het contract. Ik heb in het contract van Chello (wat ik één jaar geleden ondertekend heb) niets kunnen vinden over dat hun geld mochten rekenen voor het ophalen van het kabelmodem.

Weten jullie is het correct is dat Chello €30,- vraagt voor het ophalen van het kabelmodem?

Mvg,
Ivo

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02 09:41
Als er in je contract staat dat jij moet zorgen dat de modem bij hun komt dan heb je geen poot om op te staan. Staat het er niet dan nog word het lastig.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je het niet gewoon verzenden? Aangetekend.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
op laten halen kost geld ja

* Chiron heeft vanmiddag ook dik anderhalf uur in de UPC shop gestaan voordat ie z'n modem op de toonbank mocht dumpen :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 18:32:
Beste tweakers,

Sinds kort heb ik Chello opgezegt en heb nog een maand opzegtermijn voordat ze me afsluiten.

Nu kreeg ik net een telefoontje van UPC, met de vraag of ik het kabelmodem even naar Almere wou brengen. Ik woon in Dronten, dus dat is zo'n dik uur reizen! Als ik niet in staat was het modem af te leveren bij het UPC 'Service' center, dan moest er een monteur komen om het kabelmodem op te halen, en dat kost me ruim €30,-!

Ik dacht altijd dat hun het kabelmodem GRATIS ophaalden bij verbreking van het contract. Ik heb in het contract van Chello (wat ik één jaar geleden ondertekend heb) niets kunnen vinden over dat hun geld mochten rekenen voor het ophalen van het kabelmodem.

Weten jullie is het correct is dat Chello €30,- vraagt voor het ophalen van het kabelmodem?

Mvg,
Ivo
Voor zover ik weet kun je die gewoon opsturen...

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 15:01
Wij hebben hetzelfde gehad als jou. Je moet idd 30 euro betalen als je hem laat ophalen door een monteur.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

oke nog 1 x hier posten dan.

hun moeten iemand bij je langssturen en dat kost dus ook geld.
aangezien je je abbo hebt opgezegd denk ik niet dat ze dat voor je gaan betalen.

zou je hem trouwens niet met de post kunnen sturen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 15:39
Bij mij heeft pas iemand het modem netjes opgehaald.
(Gratis welteverstaan)

Komt misschien door de regio, ik woon in een gemeente in de buurt van Eindhoven/Helmond, waar enkele vestigingen van upc zitten.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

damnn kheb net die opzegbrief opgstuurd, en ik heb aangekruist: modem laten ophalen door een upc monteur.

ik had daarvoor (dus ong. half uur geleden) UPC regio zuid gebeld (ligt in capelle) en die gozer wist het niet zeker, maar hij zei dat het gratis was.
ik denk dat ik maar beter naar UPC ga bellen over een paar dagen en voor de zekerheid zal vragen. :(

communicatie binnen het bedrijf is altijd al een probleem daar geweest :'(

ik woon btw in dordrecht, beetje onder r'dam/capelle

[ Voor 7% gewijzigd door randje op 22-10-2003 18:46 ]

Verwijderd

Ik woon in dezelfde plaats als de topicstarter en ik hoorde net van mijn vader dat ze hem gratis zouden kunnen komen halen, alleen hij had hem wel gebracht omdat hij in de buurt was. dus ik kan niet vertellen of dat ze hem ook gratis gehaald hebben of dat het gewoon verkeerd was doorgegeven door UPC

Is het dan sinds die tijd (half jaar geleden) veranderd dat het ophalen geld kost :?

[edit] typo + extra

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 18:50 ]

• ZeRoC00L
  • Niet online
Heb net m'n casema ook opgezegd, stond onderaan het formulier dat ik inderdaad ook het kabelmodem op eigen kosten moet terugsturen.........

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-04 19:14
He en die waarborg dan die je terugkrijgt?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik weet niet wat iedereen hier moeilijk doet, maar de modem wordt door een koerier opgehaald en niet anders

betaal dus niets!!! hun zijn er zelf verantwoordelijk voor!

(ik heb 2 abbo's opgezegd dus denk dat ik het wel weet ;))

• Zaagmans
  • Laatst online: 11-05 15:08
barto018 schreef op 22 October 2003 @ 18:52:
He en die waarborg dan die je terugkrijgt?
Hoppa, jij geeft €30 aan de monteur en hij geeft je die €30 weer terug voor borg :P
Uiteindelijk dus toch gratis opgehaald, alleen naar je borg kan je fluiten...

[ Voor 15% gewijzigd door Zaagmans op 22-10-2003 18:55 . Reden: regeltje toegevoegd ]

- Ruud

Verwijderd

richardkraal schreef op 22 October 2003 @ 18:53:
ik weet niet wat iedereen hier moeilijk doet, maar de modem wordt door een koerier opgehaald en niet anders

betaal dus niets!!! hun zijn er zelf verantwoordelijk voor!

(ik heb 2 abbo's opgezegd dus denk dat ik het wel weet ;))
maar moet de koerier dan niet eerst een betaling van jou ontvangen voor hij het meeneemt, of zeggen ze doe het maar per acceptgiro ?

Verwijderd

Na veel gespeculeer dan maar een antwoord gebaseerd op de algemene voorwaarden van chello/UPC. Check artikel 7.2:
Quote:
"7.2 De waarborgsom wordt niet terugbetaald indien (i) het kabelmodem is ontvreemd, (ii) UPC niet binnen veertien (14) dagen na beëindiging van de Overeenkomst door de Klant in de gelegenheid is gesteld het kabelmodem terug te nemen of (iii) het kabelmodem is beschadigd of vernield, onverminderd het recht van UPC om in die gevallen van de Klant schadevergoeding te vorderen, in elk geval gelijk aan de aanschafwaarde van een nieuw kabelmodem van het type dat op dat moment door UPC wordt gebruikt, vermeerderd met administratiekosten."

Let even op: "door de Klant in de gelegenheid is gesteld".
Hier staat dus dat je het modem aan UPC moet overhandigen, met andere woorden, UPC moet het modem op kunnen komen halen, en jij moet daar enige tijd voor thuis zijn. Ik neem aan dat ze zelf een afspraak moeten maken.

Betaal geen 30 euro want je staat in je recht. Laat UPC je dan maar aanklagen, doen ze toch niet want ze hebben geen poot om op te staan!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ja, ze bellen voor een afspraak
en nu het kost je niets.....

(hehe, heb net me borg teruggekregen na ruim 8 maanden zeuren, veel suc6 maat, welkom bij sjello hell })

Verwijderd

Topicstarter
Morgen gaat me'n moeder Chello weer bellen! Heel erg bedankt allemaal! Ik betaal in ieder geval geen €30,- :P Des noods houd ik die modem >:)

Offtopic: Een kennis van me heeft Chello 2 jaar geleden opgezegt, en ze hebben de modem nog niet opgehaald! Nu heeft ze al wel 2 jaar gratis internet... :+

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Was een antwoordnummer voor om em terug te sturen? Althans wel toen ik nog bij UPC werkte. Niet laten ophalen en niet voor reizen, desnoods geef je em aan iemand mee die in een stad woont waar een UPC service centre zit. En bewaar het inleverbewijs en als ze geen bewijsje willen geven: eisen!
Zo kunnen ze niet naaien door nooit je borg terug te geven.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

7.2 De waarborgsom wordt niet terugbetaald indien (i) het kabelmodem is ontvreemd, (ii) UPC niet binnen veertien (14) dagen na beëindiging van de Overeenkomst door de Klant in de gelegenheid is gesteld het kabelmodem terug te nemen of (iii) het kabelmodem is beschadigd of vernield, onverminderd het recht van UPC om in die gevallen van de Klant schadevergoeding te vorderen, in elk geval gelijk aan de aanschafwaarde van een nieuw kabelmodem van het type dat op dat moment door UPC wordt gebruikt, vermeerderd met administratiekosten.
Als je hem houd hou er dan rekening mee dat je wel je borgsom kwijt bent, en die is ff heel wat hoger dan de €30 van het ophalen

Verwijderd

Het gebruiken van een chello account nadat je het hebt opgezegd, en dus met een modem dat ingeleverd had moeten worden, gaat volgens mij niet meer. Onlangs heeft chello haar bestand met daarin geregistreerde modemnummers(om het zo maar even te noemen ;-) opgeschoond waardoor illegaal chello gebruik moeilijker is. Hopelijk heb je een vervangende ADSL verbinding al geregeld :)

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:31

DDX

ik ga binnenkort ook opzeggen (Adsl is in aanvraag)
maar ik ga hem echt niet langsbrengen oid hoor
dan moet ik zeker een halve dag vrij nemen om naar hun kantoor te gaan..

ze mogen hem ophalen
net zoals ze hem toen ook keurig zijn komen aansluiten...

https://www.strava.com/athletes/2323035

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:16:
[...]

Als je hem houd hou er dan rekening mee dat je wel je borgsom kwijt bent, en die is ff heel wat hoger dan de €30 van het ophalen
borg = €45,-

Verwijderd

Zover ik weet komt de monteur bij mij volgende week de modem afhalen en ik moet daar niets voor betalen.
Ik krijg eerder 44,95 ofzo terug, ik heb namelijk bij aansluiting 100 gulden borg betaald(jij ook?).

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik woon ook in Dronten en heb +- 1 jaar geleden Chello opgezegd, binnen een paar dagen stond er iemand voor de deur om die modem op te halen. En ja, 1 dag later weer 1, 1 dag later zelfs 2 mensen van 2 verschillende bedrijven die hem op kwamen halen :)

In totaal zijn er dus 4 mensen van 3 verschillende bedrijven langsgeweest om die Chello modem bij mij in Dronten op te halen, ze zijn allemaal langs elkaar gelopen en geeft maar weer aan wat een bende het bij UPC is/was.

Ik heb veel moeite moeten doen om die borg terug te krijgen maar nooit hoeven te betalen voor het ophalen van de modem.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• DDX

DDX

en al die moeite die mensen doen...
tig uur bellen naar upc en je hebt al meer uitgegeven dan die 45 euro....

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Ach, ik heb hier al een jaar, sinds december ongeveer, geen Chello meer. Maar die modem staat hier nog steeds in de kast om opgehaald te worden. :(

We hebben al tig keer gebeld of ze alsjeblieft komen ophalen. Kortom je maakt een afspraak en ze komen dus totaal niet. Naar mijn borg ga ik niet vragen, het duurt me allemaal te lang zo. Stelletje sukkels daar, ben blij dat ik er vanaf ben.

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Verwijderd

Topicstarter
Locutes schreef op 22 October 2003 @ 19:40:
Ach, ik heb hier al een jaar, sinds december ongeveer, geen Chello meer. Maar die modem staat hier nog steeds in de kast om opgehaald te worden. :(

We hebben al tig keer gebeld of ze alsjeblieft komen ophalen. Kortom je maakt een afspraak en ze komen dus totaal niet. Naar mijn borg ga ik niet vragen, het duurt me allemaal te lang zo. Stelletje sukkels daar, ben blij dat ik er vanaf ben.
Wederom offtopic: Als je die chello modem aansluit, heb je dan nog wel signaal? Kun je dus nog via de kabel op internet? :7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:31:
[...]

Wederom offtopic: Als je die chello modem aansluit, heb je dan nog wel signaal? Kun je dus nog via de kabel op internet? :7
Nee want het mac adres van dat modem zal zeer hoogstwaarschijnlijk geblockt zijn. Zie m'n eerdere post :)

Verwijderd

Hmm...neemt die monteur van UPC ook je UTPkabeltje mee??

Verwijderd

ok, goed om te weten van die 30 euro ophaalkosten.
mijn oom en tante zijn in hevig gevecht met chello,
zullen ze leuk vinden om te horen, niet dus :(
mijn tante was al van plan de modem achter te houden als onderhandelingsmethode, heeft weinig zin maar je moet toch wat denk ze blijkbaar.
het lijkt wel de spreekwoordelijke 'druppel' die de emmer over zal doen lopen.
al maanden hoor ik dezelfde verhalen van ze.
chello bleef beweren dat er een betalings achterstand was
(die er niet was~bankafschriften bewijzen dat)
nu ik adsl voor ze geregeld heb willen ze af van chello, zeurt chello nog om 250 euro.
mijn tante werkt op een groot advocaten kantoor en zal ze hell geven.
ik ben alleen maar sprakeloos........
wordt toch eens hoog tijd dat een groep boze klanten een dure advocaat inhuurt
en chello/upc eens flink te grazen neemt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 04:03:
Hmm...neemt die monteur van UPC ook je UTPkabeltje mee??
Natuurlijk neemt die monteur je utp kabel niet mee }:O

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

@daveflow, als bankafschriften dat bewijzen, dan is het toch alleen een kwestie van doorfaxen van de afschriften? lijkt me een simpele zaak. Je bank kan dat soort dingen trouwens ook prachtig voor je formuleren op a4 :)

Dit zet me trouwens ff aan het denken,

Ik heb ooit eens borg betaald voor mijn modem in 1997 ofzo.
bedrijf is al meerdere malen overgenomen en is nu Multikabel.

Ben benieuwd of ik dat nog eens terug ga krijgen.

Verwijderd

tegenwoordig is het toch allemaal goeiekoop , ik heb 350€ aansluitkosten + waarborg betaald :d

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 05:31
sjuk schreef op 23 October 2003 @ 07:59:
@daveflow, als bankafschriften dat bewijzen, dan is het toch alleen een kwestie van doorfaxen van de afschriften? lijkt me een simpele zaak. Je bank kan dat soort dingen trouwens ook prachtig voor je formuleren op a4 :)
Dacht je nou echt dat dat hielp ? :)

UPC kan de makkelijkste handelingen niet goed verrichten. Een jaar geleden zijn we verhuist en hebben we onze aansluiting meegenomen. In plaats van dat de monteur aangaf dat het een verhuizing betrof heeft hij een nieuwe aansluiting aangemeld. Foutje van hem dus. Sindsdien hebben we 9 maanden lang dubbele rekeningen moeten betalen. Blijkbaar is het niet mogelijk om 1 account uit het systeem van hun te halen.

Na elke factuur bellen, naar UPC service center geweest, de klantenservice manager of weet ik veel gesproken van lokale UPC kantoor. Zou allemaal elke keer weer geregeld worden, niet gebeurd. Tot op een gegeven moment maar gewoon niet meer betaald en toen werden we afgesloten en hielden een betalingsachterstand. Een maand afgesloten geweest, eindelijk alles geregeld weer. Krijgen we sinds die tijd helemaal geen rekeningen meer. Dat slaat toch echt nergens meer op...

Ff ontopic weer. Het lijkt mij sowieso belachelijk dat je 30 euro voor het ophalen van je modem betaald ? Op het moment dat je je contract gesloten hebt ben je daar in geen enkele wijze op geattendeerd of wel ? Ik kan me iig niets hier van herinneren. Dat die borg overigens minstens een jaar duurt voordat je dat hebt verbaast me niets met dat stelletje hersenloze figuren bij UPC :]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

UPC was een keer van mening dat ik Chello had opgezegd en toen kreeg ik na een half jaar een brief in de busdat ze mijn modem nog niet terug hadden 8)7

Met het vriendelijke verzoek of ik een afspraak wilde maken, er stond niets bij vermeld van enige kosten oid... ik woon in Spijkenisse en mijn service center zit dan in Capelle a/d IJssel.

Ik heb hem natuurlijk niet op laten halen want die **** hadden weer eens de administratie niet op orde. Gelukkig heb ik er in totaal maar 6x voor hoeven bellen voordat het allemaal weer in orde was. :|

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Als het mogelijk is, zorg dan dat Chello juist wat van je te vorderen heeft. Even de laatste 2 of 3 maanden abonnementsgeld na opzegging niet betalen en vervolgens verrekenen met allerlei vorderingen die zij op jou hebben na beëindiging. Je moet vuur met vuur bestrijden :7

• DDX

DDX

Wekkel schreef op 23 October 2003 @ 09:24:
Als het mogelijk is, zorg dan dat Chello juist wat van je te vorderen heeft. Even de laatste 2 of 3 maanden abonnementsgeld na opzegging niet betalen en vervolgens verrekenen met allerlei vorderingen die zij op jou hebben na beëindiging. Je moet vuur met vuur bestrijden :7
dat idee had ik ook, laatste maand gewoon niet betalen
maar ik las in een aantal andere topics dat dit niet mag ?
in hoeverre kan je dit maken
of moet je aangetekende brieven gaan sturen e.d. dat je dit gaat doen, waardoor je uiteindelijk veel kosten hebt (aangetekende brieven/naar postkantoor gaan etc)

• napp
  • Laatst online: 25-07-2021
dreeke schreef op 23 October 2003 @ 09:16:
UPC was een keer van mening dat ik Chello had opgezegd en toen kreeg ik na een half jaar een brief in de busdat ze mijn modem nog niet terug hadden 8)7

Met het vriendelijke verzoek of ik een afspraak wilde maken, er stond niets bij vermeld van enige kosten oid... ik woon in Spijkenisse en mijn service center zit dan in Capelle a/d IJssel.

Ik heb hem natuurlijk niet op laten halen want die **** hadden weer eens de administratie niet op orde. Gelukkig heb ik er in totaal maar 6x voor hoeven bellen voordat het allemaal weer in orde was. :|
6 x bellen dan heb jij echt mazzel gehad.

Ik heb netjes in januari op gezegt bij chello vervolgens bijna 2 maanden niks gehoord van chello ondanks diverse malen om een bevestiging te krijgen (deze kreeg ik eindelijk op de laatste dag).
Maar voor de zekerheid toch maar een lock op mijn giro laten zetten KPN was zeer behulpzaam de knul in kwestie lag ook al overhoop met chello.
Affijn wat denk krijg ik een klacht van chello 8)7 dat ze geen geld van mijn giro kunnen krijgen JA DAG .
De ene dreigbrief na de andere over de betaling maar weer eens bellen waar ik weer wordt verzekerd dat alles nu goed is, niet dus dreigbrief van een deurwaarder weer bellen nee nu komt alles goed hoor.
Volgende brief waarom heeft u de modem niet ingeleverd aangetekend (was al aangetekend verstuurd naar hun en ontvangen).
Of ik ff dit even wilde opsturen naar hun 8)7 de bewijzen tuurlijk jullie raken niks kwijt gekke henkie stuur niks op copieen kan je krijgen.
Geregeld alles is goed.................dacht je.

2 maanden later weer de deurwaarder |:( u heeft een betaling achterstand, chello maar eens bellen nee hoor alles is goed ik regel het wel met de deurwaarder.

Affijn 3 maanden later (vorige maand dus) |:( weer de deurwaarder met een dagvaardiging voor het gerecht, $#&%* }) weer chello bellen nee hoor meneer daar snap ik niks van maar ze zullen het regelen. 8)7

Dus chello kennende zal rond december wel weer een aanmaning in de bus liggen.................of zullen ze nu wel hun huiswerk goed gemaakt hebben.

(dit is een zeer korte samenvatting heel kort er is wat zweet, tranen en bloed er door heen gegaan)

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:58

jep

Hier kwamen ze 'm gewoon ophalen, kost niets.

• Wallie
  • Laatst online: 18:31

Wallie

Herr

Nou, ik heb net de opzegbrief van Chello klaarliggen om op de post te gaan, maar ik ga dat kabelmodem dus mooi naar een UPC winkel brengen... en hopen dat het allemaal goed gaat, wat een ellende kan 't worden :'(

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

DDX schreef op 23 October 2003 @ 10:08:
dat idee had ik ook, laatste maand gewoon niet betalen
maar ik las in een aantal andere topics dat dit niet mag ?
in hoeverre kan je dit maken
of moet je aangetekende brieven gaan sturen e.d. dat je dit gaat doen, waardoor je uiteindelijk veel kosten hebt (aangetekende brieven/naar postkantoor gaan etc)
Als een aangetekende brief versturen je al teveel is, kan je beter ophouden met nadenken over dit soort constructies. Of verrekening mag, hangt af van de verplichtingen over en weer, of deze opeisbaar zijn en of de AV van UPC er iets over zeggen (mits deze van toepassing zijn).

• DDX

DDX

Wekkel schreef op 23 October 2003 @ 11:28:
[...]

Als een aangetekende brief versturen je al teveel is, kan je beter ophouden met nadenken over dit soort constructies. Of verrekening mag, hangt af van de verplichtingen over en weer, of deze opeisbaar zijn en of de AV van UPC er iets over zeggen (mits deze van toepassing zijn).
tja bedoel meer, gaat om zo'n klein bedrag
als je dan aangetekende brieven moet gaan sturen ben je al meer kwijt aan kosten dan het gaat opleveren...

iig stuur ik ze binnenkort een brief en fax dat ik mijn abonnement opzeg
en dat ze mij kunnen bellen om een afspraak te maken om de kabelmodem op te halen
dan hoor ik het wel...

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 23-10-2003 11:32 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Aangetekend versturen zal rond de €5-7 kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Even 100% ontopic.

Me'n moeder heeft net Chello weer gebeld, en gelukkig kreeg ze een andere 'helpdesk' :P mederwerkster aan de telefoon.

De 'helpdesk' mederwerkster wist direct te vertellen dat de €30,- ophaalkosten onzin waren! Ik hoef die ophaalkosten dus gelukkig niet te betalen...

Maar de mensen die wel €30,- betaald hebben, zijn dus behoorlijk gena*id! Of niet? 8)7

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Probeer al meer dan 6 maanden om borg terug te krijgen.

UPC: :r

Yo.

Verwijderd

sjuk schreef op 23 oktober 2003 @ 07:59:
simpele zaak ? huil :'( wat denk je dat mijn oom en tante al meerdere keren hebben doorgefaxed/aangetekend hebben opgestuurd ?
juist..... kopieen van die betalingsbewijzen.
|:(

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit zo allemaal lees, dan staat me nog heel wat te wachten... :(

De helpdesk medewerkster vertelde ons dat de borg van de laatste rekening ingehouden word of iets dergelijks. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit zo allemaal lees, dan staat me nog heel wat te wachten... :(

De helpdesk medewerkster vertelde ons dat de borg van de laatste rekening ingehouden word of iets dergelijks. |:(

Edit: Excus door de dubbelpost, me'n Chello verbinding is wat TRAAG, dus ik klikte perongelijk twee keer op "Verstuur bericht" :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 14:19 ]

Verwijderd

Ik word dus de 31ste van deze maand afgesloten had 4-5 weken geleden een fax naar ze gestuurd dat ik chello wilde opzeggen.

kreeg paar dagen later een brief binnen dat ze fax hadden ontvangen en dan ik op 31-10-2003 word afgesloten. Tevens stond in de brief dat er een afspraak na de 31ste word gemaakt om me modem op te halen en dat als je er niet bent op de gemaakte afspraak dat het dan 30 euro zouw kosten.

Oftewel het kost pas 30 euro als je er niet bent en als je er gewoon bent op de gemaakte afspraak is er niks aan de hand.

Dat is wat ik uit de brief opmaak, of het ook echt zo is zullen we zien 8)

• hoedjevanpapier
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-04 12:15

hoedjevanpapier

1, 2, 3, 4 .....

Wat is btw. het fax nummer van UPC?

Tweevoudig GoT cup winnaar met HvP's XI tal(143980)

Verwijderd

Heeft iemand nog zo'n standaard opzegbrief. Ik ga cHELLo de deur uit doen en ga voor demon of cistron!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 13:37

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 19:13:
Morgen gaat me'n moeder Chello weer bellen! Heel erg bedankt allemaal! Ik betaal in ieder geval geen €30,- :P Des noods houd ik die modem >:)

Offtopic: Een kennis van me heeft Chello 2 jaar geleden opgezegt, en ze hebben de modem nog niet opgehaald! Nu heeft ze al wel 2 jaar gratis internet... :+
offtopic:
Ik heb een jaar gratis inet gehad. Kwam doordat het van Gelrevision overging naar Chello. Foutje bij de administratie, maar nooit een extra rekening voor gehad. Pas toen ons modem kapot ging door blikseminslag en en we een nieuwe moesten. Maar dat kostte ook niks. :)

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 20:39

DancePlaza

ninja

tjsa ook in dronten..

btw mijn abbo loopt op 20 nov. af

ik ros hem wel in almere af en hoef ik nix meer te horen van chello

Van het kastje naar de muur lopen...

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 00:42:
Heeft iemand nog zo'n standaard opzegbrief. Ik ga cHELLo de deur uit doen en ga voor demon of cistron!
http://www.upc.nl/pdf/Opzegformulier.pdf

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hmm.. ik was juist in de veronderstelling dat je een borg terug kreeg van chello. Heb mijn modem dan ook wel weer 5 jaar of zo (zo'n oud beestje nog). Ik zal het eens nakijken...

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hebben die gasten geen antwoordnummer waar je die modem naartoe kunt mikken? Wel aangetekent versturen uiteraard.

Voor antwoordnummers hoef je normaal gesproken toch niet te frankeren? Correct me if I'm wrong.

[ Voor 4% gewijzigd door max op 28-10-2003 23:38 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

ZeRoC00L schreef op 22 October 2003 @ 18:50:
Heb net m'n casema ook opgezegd, stond onderaan het formulier dat ik inderdaad ook het kabelmodem op eigen kosten moet terugsturen.........
Dat is vreemd, want toen ik mijn Casema opzegde, eind augustus, kreeg ik netjes een pakketzegel van hun om die op de doos te doen. Kostte mij niks

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Et valt hier om de paar uur uit zinds et paar dagen geleden gesneeuwed heeft, als ze dat soort problemen nou eerst eens fixen, mogen ze daarna weer over dingen als routers gaan lullen.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• DonLexos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07-2025
Ook recent opgezegd, en eigenlijk geheel zonder problemen. Werd 1 week na de opzegbrief gebeld om afspraak te maken, maar heb gekozen om m langs te brengen (scheelt halve dag thuis wachten, alsof dat niks kost). In de winkel binnen 5 min alles afgehandeld (zonder wachttijd). Enige wat misging was dat abbo toch werd afgeschreven, en na 1 telefoontje was dat ook gefixt. Borg is inmiddels verrekend met andere rekening bij hun (tv)....

Ik heb in het verleden redelijk over chello gevloekt, maar mijn meest recente ervaring is alleen maar positief te noemen ... Raar dat het bij anderen ZO anders kan zijn ... Zal wel aan de regio liggen dan denk ik (zelf Amsterdam) ...

• PcDealer
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Ach, er is een keer zonder mijn van tevoren op de hoogte te stellen een monteur geweest die het modem wilde ophalen. Ik werk 40 uur en was er niet.

Kreeg snel een factuur binnen: of ik heel snel EUR 300,00 wilde betalen... Dacht het niet!

LinkedIn WoT Cash Converter

• DarkHelmet
  • Laatst online: 23-04 20:09
dat zit er voor mij ook aan te komen...

Chello opzeggen.
Modem retourneren, kan dat alleen bij service centres of ook bij zogenaamde "Authorized Dealers"?

Gelukkig geen automatisch incasso, maar acceptgiro, zodat ze niks teveel kunnen afschrijven. Dan maar die paar centen extra voor admin kosten :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

• DDX

DDX

gisteren opgezegd, telefonisch even gemeld
en toen aangetekend bevestigd

iets in de trant van :

ik zeg per direct op, en met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand loopt mijn abonnement dan nog door tot en met 30 november
u kunt mij bereiken op ...... voor het maken van een afspraak voor het ophalen van de modem na 30 november

ik zie net dat de aangetekende brief ook is aangenomen
lijkt allemaal goed te gaan

nu maar afwachten of ze netjes wachten tot na 30nov met afsluiten
en ze ook netjes zullen bellen om een afspraak te maken voor het ophalen
(ik ben echt niet van plan om even gezellig naar upc te gaan, ze komen hem maar halen)

• ZeRoC00L
  • Niet online
Darkvater schreef op 28 oktober 2003 @ 23:44:
[...]

Dat is vreemd, want toen ik mijn Casema opzegde, eind augustus, kreeg ik netjes een pakketzegel van hun om die op de doos te doen. Kostte mij niks
Ja, ook vreemd, bij m'n broer, die heeft hem per 1 nov. opgezegd, zat ook zo'n stikker :( Misschien ligt het aan het abbo dat je had, ik had een basic, m'n broer een premium ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ey ff een oud topic omhoog schoppen over het ophalen van de kabelmodem van chello.

chello komt 10 december mijn modem ophalen (heb demon adsl genomen)
maar ik ben dan niet thuis dus me moeder gaat het afgeven. maar zij is echt een anti-held qua appratuur enzo. En ik wil graag weten wat je PRECIES moet meegeven.
-modem natuurlijk (plus adapter)
-coax kabel die je erbij kreeg?
-utp kabel die je erbij kreeg (10 meter)?
-Signaal splitter?
-misschien wat vergeten?

naja ik wil me moeder gewoon niet voor het blok zetten als ik wat ben vergeten B)

Verwijderd

pokeran schreef op 25 november 2003 @ 21:54:
ey ff een oud topic omhoog schoppen over het ophalen van de kabelmodem van chello.

chello komt 10 december mijn modem ophalen (heb demon adsl genomen)
maar ik ben dan niet thuis dus me moeder gaat het afgeven. maar zij is echt een anti-held qua appratuur enzo. En ik wil graag weten wat je PRECIES moet meegeven.
-modem natuurlijk (plus adapter)
-coax kabel die je erbij kreeg?
-utp kabel die je erbij kreeg (10 meter)?
-Signaal splitter?
-misschien wat vergeten?

naja ik wil me moeder gewoon niet voor het blok zetten als ik wat ben vergeten B)
Voorzover ik weet alleen modem + adapter.
Bel ff met de ophaaldienst van Sjello: 010-2621283.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF relevant schopje:
Chello heeft net gebeld om een afspraak te maken om het modem op te halen.
Heb ik ook b.t.w. in mijn opzeggingsbrief gesteld (nee, ik gebruik geen standaard UPC correspondentie, ga niet voor iets tekenen waar ik het niet mee eens ben ;) ).
Demon here i come!

• duderuud
  • Laatst online: 14-05 21:41

duderuud

Sliden is koel

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 23:04:
[...]

Voorzover ik weet alleen modem + adapter.
Bel ff met de ophaaldienst van Sjello: 010-2621283.
Ter info, afgelopen maandag is mijn modem opgehaald door een monteur, ik hoefde ALLEEN het modem en de stroomkabel in te leveren, verder helemaal niks!

Motor-Forum.nl

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 08:53

Elektronicanet

Leds do it!

Duderuud schreef op 22 januari 2004 @ 13:38:
[...]

Ter info, afgelopen maandag is mijn modem opgehaald door een monteur, ik hoefde ALLEEN het modem en de stroomkabel in te leveren, verder helemaal niks!
En je hebt je 45 euro terug gekregen neem ik aan :Y)

Nederlander in België

• irule
  • Laatst online: 29-10-2023
Ieder moment wordt mijn xs4all adsl pakket actief, dus ik moet ook chello op gaan zeggen!
vraag aan de ervaringsdeskundigen;
wat is het beste; de standaard brief of zelf iets in elkaar knutselen en waar kan het modem overal ingeleverd worden? (regio helmond)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Demon lijn is opgeleverd, dus morgen gaat de Chello opzegbrief de deur uit. Nu moet ik het modem inleveren bij een UPC center, maar de dichtsbijzijnde (woon in Veldhoven) is in Nijmegen :(

Iemand ervaring hiermee?

Yo.

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 19:54
Gisteren is er een monteur van upc geweest en heeft de modem opgehaald we hoefden niks te betalen in de papieren die we kregen van de monteur stond er ook niks over. Dit was in winterswijk

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

Verwijderd

VonFoX schreef op 09 maart 2004 @ 21:16:
Demon lijn is opgeleverd, dus morgen gaat de Chello opzegbrief de deur uit. Nu moet ik het modem inleveren bij een UPC center, maar de dichtsbijzijnde (woon in Veldhoven) is in Nijmegen :(

Iemand ervaring hiermee?
Is die uit Helmond verdwenen dan?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
offtopic:
jongens, modem is ONZIJDIG HOOR, het is HET modem

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Is die uit Helmond verdwenen dan?
Dat was ik vergeten, daar zal het wel lukken, thanks :)

Yo.

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Heb ik geluk dat de Chello monteur hier om de hoek woont :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

jozy schreef op 09 maart 2004 @ 21:45:
offtopic:
jongens, modem is ONZIJDIG HOOR, het is HET modem
offtopic:
Het mag beide, maar aangezien modem een afkorting is van de modulatorar/de demodulator hoor je 't imo te schrijven als de modem.
Pagina: 1