Toon posts:

Reikwijdte draadloos LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal met mijn net nieuw aangeschaft draadloos lan maar een reikwijdte van een paar meter. Accesspoint is Linksys WAP11, kaart is Linksys WMP11.
De verbinding werkt alleen maar als de twee elkaar kunnen zien op een afstand van max 5 meter ofzoiets. Draai ik de pc om (anntenne zit aan de achterkant) dan zakt meteen de verbinding in naar 2Mbit/sec. Om een hoekje zenden werkt al helemaal niet.
De bedoeling is dat het accesspoint in de kamer boven de kamer waar de PC staat komt te staan. Dit moet normaal toch kunnen, 1 betonnen vloer ertussen?
Volgens de site van de fabrikant moet dat ding zeker meer dan 30 meter binnenshuis kunnen zenden.

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Probeer eens een beetje te spelen met de Channels.
Verder; heb je dingen als encryptie en SSID goed staan? En wat bij mij nog wel behoorlijk hielp is alleen de router (in mijn geval) encryptie te gebruiken, niet de windows zut.
Gebruik je vaste IP-adressen of automatisch?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Een betonnen vloer geven wel eens problemen. Dit komt omdat in veel betonnen vloeren staal matten zijn verwerkt die radiogolven afschermen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

Nou bij mij in huis is zowel boven als beneden de verbinding uitstekend. Snelheid zakt maar een heel klein beetje boven (1 laag beton dus). Gisteren nog getest. Beneden haal ik 2,2mB/s (megaBYTE) en boven 2,1. Miniem verschil dus op mijn 3com officeconnect 11g setje, inclusief WPA.

Verwijderd

Topicstarter
Net nog even aan het testen geweest maar de verbinding is echt om te huilen.
Het werkt alleen echt goed als de twee een zicht verbinding van een paar meter hebben, alles daarboven geeft problemen... dropped packets en terug schakelen naar snelheden van 1 a 2 Mbit.
Ik heb het vermoeden dat ofwel het accespoint of de pci kaart niet helemaal lekker is.
Morgen het accesspoint is even meenemen naar het werk en even testen met een aantal laptop die ook wifi ingebouwd hebben.
Verder ziet de linksys rommel er best goed uit en is suppermakkelijk te installeren. Nu alleen nog werken....

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Ook een ander kanaal geprobeerd? Ga daarbij ervanuit dat een wifi-stream 4 kanalen gebruikt, dus als eerst 1 werd gebruikt, probeer er dan bijv. eens een die hoger dan 5 is :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik weet niet welke versie je van de WAP11 hebt maar ik heb sinds ik de Dlink 900+ revisie b firmware gebruik een stuk minder problemen. (ik heb 2 WAP11 v2.2 AP`s )

Zo was het toen ineens mogelijk om allerlei nieuwe opties te selecteren. Maar ook de optie select antenne werkte toen wel.

Wat je dus even moet doen is kijken of linksys mischien nog een nieuwe firmware heeft. Dit is namelijk een bekend probleem bij linksys dat je ap niet echt snapt welke antenne die moet pakken en pakt ze daarom allebei en dat komt niet altijd even goed uit.

Ik weet ook niet hoe en waar je ap staat. Maar mij AP staat op zolder aan de voorkant van het huis. (AP modus) dit omdat de AP van de buurman als AP Client staat. (overkant van de straat)

Ik kan op dat moment gewoon beneden in de kamer internetten met een laptop. ik maak daar bij gebruik van een Sitecom WL002 kaart (uit m`n hoofd) met een utp ader in het antenne gaatje want het bereik van die laptop kaartjes is echt om te huilen.

Nu schijnt het wel zo te zijn dat laptop`s met ingebouwd wlan een antenne in de scherm kap te hebben wat het bereik aanzienlijk verbeterd.

Schijnt zo te zijn met de Compaq Evo N600 N610 en N620 ik mag ze alleen niet openschroeven van de baas om erin te kijken :'(

Probeer dus eens of een antenne (home made of kant en klaar veel oplost)

Er zijn ook speciale rondstraal antennes voor je AP maar of je nu als thuis gebruiker een antenne van een meter aan je ap wil hangen zodat je een beetje met je laptop rond kan rennen is nog maar de vraag. (Kost namelijk nogal wat)

Verwijderd

Topicstarter
In heb de 2.6 versie van de WAP11 waar ik vanmiddag de 1.1 firmware in heb gestopt, deze voegt een repeater optie toe ofzo.
Accesspoint werkt overigens goed. Vanmiddag getest met een IBM T40 laptop met ingebouwd Cisco Aironet kaartje, ik kan een behoorlijk eind met die laptop lopen voordat ik het signaal verlies.
Rest dus de WMP11 PCI kaart, die zal dan wel stuk zijn ofzo (of de antenne...)
Ik ga wel even bellen met de winkel (informatique) of ik hem kan ruilen misschien voor een ander type. Ze hebben daar ook sitecom pci kaartjes, is dat wat of is dat nog erger??
Pagina: 1