Hoe tv kijken met Ati Radeon via videorecorder?

Pagina: 1
Acties:

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-08 19:32
Ik zit nu al heel lang te klooien om via de video in van me radeon, tv op me comp te kunnen kijken. Ik heb gelezen dat het moet kunnen via een tuner, bv een videorecorder. Nu heb ik bijna alle mogelijke combos gebrobeerd maar als ik gewoon de scartkabel die ik bij de radeon heb gehad in de scart aansluiting van de video doe en de gele tulp in de video in krijg ik geen beeld. Nou las ik in de radeon topic iets over een scart kabel die tv in en out kan schakelen. Hoe zit het precies en hoe hebben de andere tweakers hier dit voor elkaar gekregen?

Dank voor hulp

Jeroen

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

De scart die bij je kaart zat stuurt het signaal de andere kant op (dus dan kan je computer kijken op je TV)

Een kabel die je kan switchen is handiger, dan kan je 'm OF gebruiken om TV te kijken OF om PC te kijken op je TV

Er zijn ook kabels die het allebei hebben, deze zijn helemaal ideaal.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Ik kan het met een knopje omzetten :) maar je kan het ook om solderen. Standard zijn de Scart kabel alleen van pc naar tv (in dit geval).
Het solderen schijnt niet al te moeilijk zijn het gaat om 1 kabeltje die je moet switchen meer niet.

• Jeromes
Dus als ik het goed begrijp is het helemaal niet mogelijk om met die standaard scart kabel tv te kijken omdat hij alleen van pc naar tv is. Heb je misschien een tekening ofzo wat je precies moet solderen of anders ff de winkel waar je die scart kabel met switches gekocht hebt.

Jeroen

Verwijderd

iets wat makkelijker is. Ga naar de gamma en haal een scart stekker. Ze hebben hem met een knopje waarbij je kan schakelen tussen input en output. kost ƒ14,55. die gebruik je inplaats van de standard scart boxje wat je bij je radeon kreeg.

zet de knop naar output of out. en hoppa klaar is ie.

• Jeromes
bedankt hee :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:12

Sjaak_Afhaak

Bleh!

tja, dat wou ik net gaan zeggen, ik heb precies dezelfde, werkt als een tiet :P

een tweaker KEN niet zonder de GAMMA :):)

Hier staat tekst

Verwijderd

Hoe hebben jullie uberhaupt de VIVO aan het werk gekregen, ik mis nog steeds dat WEBTV. Waar hebben jullie dat vandaan?

• Jeromes
Webtv? Die heb ik niet geinstalleerd. Heb je dat dan nodig om tv te kunnen te kijken op je comp via video in?

Verwijderd

webtv zit alleen bij de engelse versie van w98 SE of win ME

Verwijderd

je hebt webtv niet nodig je moet alleen je USB driver even installeren. Daar loopt je Rage Theatre over te zeuren het is vaag maar waar.
Pagina: 1