Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Verwijderd
Zoals je al zegt: je lokale hosts file aan passen
Maar ja aangezien de virtual host bij je provider draait, zou ik daar maar eens contact mee opnemen. Nu kan namelijk alleen jij bij die site.
code:
1
| ip.nummer.server.hier www.domein.nl |
Maar ja aangezien de virtual host bij je provider draait, zou ik daar maar eens contact mee opnemen. Nu kan namelijk alleen jij bij die site.
Provider (Tiscali) heeft het nog niet bij de sidn doorgegeven...Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 18:34:
Zoals je al zegt: je lokale hosts file aan passen
code:
1 ip.nummer.server.hier www.domein.nl
Maar wat begrijp je niet van de vraag?
Is het op een andere manier mogelijk dat hosts aan te passen, om op zo'n domein te komen?
De hosts manier weet ik wel, ik vraag dan ook om een alternatieve manier...
Verwijderd
Je zou de authorative dns server voor je domein kunnen hackenSkinkie schreef op 22 October 2003 @ 18:48:
[...]
De hosts manier weet ik wel, ik vraag dan ook om een alternatieve manier...
Maar heb even geduld, DNS wijzigingen worden meestal wel binnen 24 uur doorgevoerd en dan werkt alles weer
maar is er geen manier waarop die met bijvoorbeeld een URL kan?
je kan in je eigen dns een domeinnaam aanmaken maar ik weet niet of dat is wat je bedoeld. Wat bedoel je eigenlijk ?
Je kan dus zeggen in je interne dns
www.website.nl => 115.254.366.564
dan zou het moeten werken maar bedoel je dat ook ?
Je kan dus zeggen in je interne dns
www.website.nl => 115.254.366.564
dan zou het moeten werken maar bedoel je dat ook ?
Verwijderd
Nope, als jij niet beheerder van die machine bent gaat dat niet lukken.Skinkie schreef op 22 October 2003 @ 19:27:
maar is er geen manier waarop die met bijvoorbeeld een URL kan?
Je praat hier over de HTTP 1.1 headers, waarmee virtualhosts werken.
De webserver kan aan de hand van de hostname in die headers bepalen welke virtualhost er geserveerd moet worden aan de client ook al hebben al die virtualhosts hetzelfde IPnummer. Als jij niet die server beheert is het onmogelijk om een redirect/rewrite o.i.d. te maken vanaf het ipnummer.
De oplossing zoals die hier aangedragen wordt (aanpassen hosts file) is leuk als het om een paar clients gaat, maar als dat er meerdere zijn is dat natuurlijk niet echt een optie. Als het om clients gaat die allemaal in hetzelfde netwerk hangen, zou je er voor kunnen kiezen zolang even een lokale DNS server te draaien, als daarvoor de expertise aanwezig is.
Voor de rest is het gewoon wachten totdat het domein de lucht in is.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 01:19 ]
Pagina: 1